kamphuysen
door kamphuysen Aug 24, 2014 om 08:31
Elektronica & tv

Plakplaatjes(vignet)Op mijn Beeldscherm(TV

Sinds een paar dagen heeft de Nederlandse Televisie een nieuw fenomeen ! en dat is dat als je nu naar Ned.1 2 of 3 kijkt je Linksboven in jouw scherm de hele godganselijke tijd de zender ziet staan waar je dan van mag ''genieten'' en rechtsboven de NPO 1 2 of 3 sticker en dat liefst ook nog in Kleuren. (npo staat voor Nu de Pot Op) waarom staan die plakplaatjes daar ZEER OPVALLEND VERVELEND OOK ! kan dat niet bij elkaar? en kan dat niet altijd in heel zacht wit of heel zacht grijs? zodat je het bijna niet ziet? Ik kijk naar vele zenders via Canal Digitaal maar de nederlandse zenders maken er een zooitje van (Nu de Pot Op) NPO hoef ik niet en ik wil het al helemaal NIET ZIEN! Of naar MOETEN kijken! wat kan mij het schelen NPO te zien vreselijke onzin! Over de stompzinnige uitgaven die er mee gepaard zijn gegaan van MIJN belastingcenten Belachelijk over de balk gegooid!

584 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

En kijk eens naar EenVandaag: Naast het gekleurde omroepenlogo (minstens 2) linksboven en de 2 overlappende npo-logo's rechtsboven ook een bewegend logo linksonder. Zeer irritant. Ook Kassa hier heeft een extra logo aan de onderkant, Een joekel rechtsbeneden. Er komt een tijd dat de hele boven-zij-en onderkant vol met logo's van sponsors komt te staan en er in het midden nog net een gaatje voor het betreffende programma is... Ik wou ook dat de omroepen daar mee ophielden. Desnoods wettelijk verplichten tot maximaal één (doorzichtig) logo. Dat de EU zich daar maar eens mee bemoeit i.p.v. met stofzuigers.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die logo's staan er toch al jaren?

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij alle andere zenders wordt er minimaal één id merkteken constant in het beeld geprojecteerd. Niets nieuws onder de zon.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag hoort eigenlijk bij discussies thuis maar terzijde. De publieke omroep is al wel vaker van logo gewisseld met alle commentaar van dien. Het is een kwestie van wennen want na verloop van tijd valt het logo niet meer op. Als we tv kijken focussen we ons niet op het gehele beeld maar op zeg drie kwart van het beeld, wat er aan de bovenzijde van het beeld gebeurt is niet interessant want daar gebeurt over het algemeen niets.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwaardvis schreef op zondag 24 aug 2014, 08:43: Er komt een tijd dat de hele boven-zij-en onderkant vol met logo's van sponsors komt te staan

Klopt, aangezien door het fenomeen live-tv-pauze en hd-recorders, steeds minder mensen reclames zien.
Echter zo ver zal het niet komen, nog 'n paar jaar en is het einde tv in de huidige vorm. Aangezien het merkwaardig is dat hun bepalen wanneer jij iets kunt zien. Dan kun je in het geval van de NPsO dubbel gaan betalen rechtstreeks (wat ze nu al willen (NPsO+), maar verre van 'n succes is, niet meer dan terecht) en via de belasting.
Huidige regeringspartijen zullen overigens eerst nog miljoenen in de NPsO pompen voordat de stekker er definitief uitgaat, hun meest belangrijke indoctrinatie-kanaal zullen ze niet zomaar opgeven.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, je kunt je er aan ergeren of niet, maar druk maken beslist niet hoor.....

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, je denkt toch niet dat wij hier op dit FORUM een antwoord kunnen geven op je 'vraag'.
Je moet bij Discussies zijn.
... wat kan mij het schelen NPO te zien vreselijke onzin!...
Mee eens.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kamphuysen, je maakt je druk om niks. Dit was al zo: links het logo van de omroep, rechts het logo van Nederland 1, 2 of 3. Is nu niet anders.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niets overdreven hoor, keek zo juist naar Omrop Fryslân (linksboven) en NPO2 (rechtsboven), en dat was voorheen ook al het geval.

We kunnen beter daarover bij de reeds gestarte forum op discussies verder gaan, dit leek mij geen vraag eerder een discussie. Enfin ... de meningen / visies daarop zullen de twijfelachtige eer hebben.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er al een discussie "NLziet" moet dood?
Die zou ik graag zien, of moet ik die ook zelf starten?

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan die logo's ben ik wel gewend (zoals de meesten), meer irritant vind ik de rollende tekst rechtsboven van RTL als reclame voor een programma dat komt. Want dit leid wel degelijk af. Er zijn al een heleboel programma's bij NPO die je of niet bij gemist kan zien of moet betalen.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

czar schreef op zondag 24 aug 2014, 16:06: Is er al een discussie "NLziet" moet dood?

Waarom zou dat "dood" moeten? Als je er geen belangstelling voor hebt, neem je geen abonnement. Bovendien sterft het vanzelf een natuurlijke dood als er nauwelijks mensen een abo afsluiten op NLziet.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zondag 24 aug 2014, 17:35:
czar schreef op zondag 24 aug 2014, 16:06: Is er al een discussie "NLziet" moet dood?

Waarom zou dat "dood" moeten? Als je er geen belangstelling voor hebt, neem je geen abonnement. Bovendien sterft het vanzelf een natuurlijke dood als er nauwelijks mensen een abo afsluiten op NLziet.

Omdat:
1. we dus al betalen voor publieke omroepen en die niet dubbel moeten rekenen voor hetzelfde
2. publieke omroepen onze gelden niet moeten gebruiken voor reclame-doeleinden van commerciële omroepen
3. de bezuiniging op publieke omroepen was bedoeld om belachelijke salarissen van bepaalde werknemers te beteugelen (Balkenende norm), niet om dat alsnog op de belastingbetalers te verhalen.

Nah, zelf even nadenken, kun je vast nog wel een paar meer redenen bedenken.
Als de NPO dit start, kan per direct alle belasting-steun worden gestaakt en desnoods kunnen investeringen gedaan met belastinggeld per direct worden teruggeëist.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op zondag 24 aug 2014, 17:21: Er zijn al een heleboel programma's bij NPO die je of niet bij gemist kan zien of moet betalen.

Betalen heb ik bij de NPO nog niet gezien, wel bij de commerciële zenders.
Programma's met publiek geld aankopen houdt voor mij ook in dat ze publiek beschikbaar moeten zijn.
De NPO speelt met hun recht op belastinggeld en heeft fikse commerciële neigingen (ik noem de Tros als voorbeeld, vaker politiek onderwerp geweest van deze discussie).

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ik me meer druk over maak is dat NLziet.nl, een samenwerking van NPO, RTL en SBS. Dat betekent dat je moet gaan betalen voor uitzending gemist.
Wat die commerciëlen doen zal me worst wezen, maar de NPO wordt al door ons betaald via de belastingen.

Voorbeeld op uitzending gemist HIER (en dan een uitzending aanklikken).
Kortom, NPO gaat commerciëel, dus kan de overheidsbijdrage per direct komen te vervallen?

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 08:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zondag 24 aug 2014, 20:28
Ik heb net even gekeken: zie geen plakplaatjes op mijn t.v.

Dat was dan 1 van de uitermate domme reacties niet relevante verhalen waar het om gaat is dat je beeldscherm wordt volgeduwd met ideote vignetten bedacht door die haar stylisten die je ook zo veel ziet in het voetbal en op rtl boulevard, ze denken dat de nederlanders wel over zullen gaan tot het accepteren van dit soort stomme onzin, alsof je niet weet dat je naar nederland 1 nederland 2 en nederland 3 zit te kijken en of je niet weet welke omroep je nu weer aan hebt staan, van de weersomstuit ga ik er nu erg op letten en erger me er aan, ik ga nu uitzoeken niet wat een leuk programma is maar waar het beeldscherm het minst wordt ''bevlekt'' door die troep. Nederland is nederlam.... en de po op. Commerciele rotzooi zien we al genoeg opgedist door die popujopie BNers nu ook een jeroentje pauw van die witteman die je zo erg aartsgeil aankijkt van ga kijken hoor naar mij....... op ned/de/po/op

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 08:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over domme reacties en irrelevante verhalen gesproken... Kamphuysen, je bent hier duidelijk zelf het boegbeeld van!

ve
door verwijderd - Aug 25, 2014 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is allemaal begonnen met de Avro.
Die liet dik 30 jaar geleden al een vogeltje van rechts naar links boven door het beeld vliegen.
Wij bedachten toen al dat we een apparaatje op het TV-toestel moesten maken met een stukje karton om dat vogeltje af te dekken.
Dus ja, het is enorm storend al die rommel in beeld. Net als websites die al zo ver gaan dat ze de hele pagina eerst afdekken en je op een kruisje moet klikken om de ongevraagde rommel kwijt te raken.
Reclamemakers denken kennelijk dat het goed is voor het imago van een merk/product?

En al die aankondigingen dat er op een andere zender een nog slechter programma gaat beginnen hoeven van mij ook niet :-(