gr
door greetzeilstr Aug 29, 2014 om 16:36
Huishouden & energie

Plastic afval

Nu er zoveel plastic afval gerecycled kan worden, is het soms een probleem of te weten welk plastic wel of niet in de container gedaan kan worden. Misschien is het een idee om een logo op het recylebare plastic aan te brengen. Dit zal veel mensen hoofdbrekens besparen.

2502 17 Rapporteer

komsja
door komsja - Aug 29, 2014 om 16:50
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Volgens mij gebeurd dat al,zag in de sportschool een oranje plastic tas hangen met de tekst Deze tas is groen

tenormin
door tenormin - Aug 29, 2014 om 17:08
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Plastic Heroes! zoek hier. De meeste Gemeenten hebben dit al lang op de containers.

mahadma
door mahadma - Aug 29, 2014 om 17:12
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Misschien is het een idee om een logo op het recylebare plastic aan te brengen.

Met alle respect voor het idee, maar nog een logo in het al bestaande oerwoud erbij? Lijkt mij niet dat dit iets toevoegt.

costnix
door costnix - Aug 29, 2014 om 17:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik mik al mijn plastic in zo'n oranje container. Ze zoeken het zelf maar uit.

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2014 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... Misschien is het een idee om een logo op het recylebare plastic aan te brengen.....
Aardig idee, maar praktisch natuurlijk onuitvoerbaar.
Zoiets zou dan wereldwijd ingevoerd moeten worden.
Dus .... gewoon al het plastic afval in de plastic verzamel container of in de plastic zak.

pi
door pieterwolters - Aug 29, 2014 om 18:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Op de plastic zakken staat precies wat er wel en niet in mag. Kleine moeite om diezelfde tekst ook op een container te zetten lijkt me.

pi
door pieterwolters - Aug 29, 2014 om 18:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 29 aug 2014, 17:37]Ik mik al mijn plastic in zo'n oranje container. Ze zoeken het zelf maar uit.

Na jou de zonvloed zeker?

pi
door pieterwolters - Aug 29, 2014 om 18:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 29 aug 2014, 17:37]Ik mik al mijn plastic in zo'n oranje container. Ze zoeken het zelf maar uit.

Na jou de zonDvloed.

ja
door jacamazo - Sep 1, 2014 om 14:34
1 Antwoorden / 2 Vragen

De meeste gemeenten in Nederland hebben een kaart waarop precies staat wat wel en niet bij plastic afval hoort; let wel: AFVAL. Sommige mensen gooien ook oud plastic speelgoed in de container, maar dat hoort niet bij afval, zoals verpakkingsmateriaal, lege plastic flessen e.d.

Op de informatie van de gemeente staat ook altijd alle informatie over groenafval en restafval. Dus er gewoon even bijpakken en lezen!

audb
door audb - Sep 1, 2014 om 16:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Kuch kuch, u bedoeld deze code's ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Recyclingcode
Ze bestaan al maar meestal word er hier in Nederland niets mee gedaan.
Maar de meesten staan ook niet echt op een duidelijke plaats of ontbreken gewoon weg.
Maar zolang het geen PVC of polyethyleen zoals de bakjes die u bij de vlees of kaas krijgt mag het gewoon in de container.
Maar het is pure onzin dat alleen een bepaald aantal soorten plastiek kan worden verwerkt plastiek wat niet hergebruikt kan worden wordt vermaken en gebruikt voor o.a "wip kippen"

ab
door abcde - Sep 1, 2014 om 17:26
146 Antwoorden / 11 Vragen

Als ik kijk hoeveel tuinstoeltjes en kinderspeelgoed er nu al bij het verpakkingsafval ligt, denk ik niet dat mensen het zal gaan boeien als er nu weer een logo op komt! En trouwens: zo ingewikkeld is het nou toch ook weer niet om verpakkingsmateriaal te onderscheiden van het overige plastic???

gerardk
door gerardk - Sep 1, 2014 om 20:20
175 Antwoorden / 8 Vragen

Dit is al eerder ter sprake geweest, plastic en plastic is een heel verschil en als je al het plastic wat volgens de gemeente in de plastic bak mag daar ook in gooit dan zal het daarna altijd nog gescheiden moeten worden en dat kan net zo goed als het plastic met het restafval meegegeven wordt. Sterker nog dat is zelfs goedkoper en het is dan ook volkomen onduidelijk waarom we plastic afval gescheiden moeten inleveren.

door 1953 - Sep 1, 2014 om 21:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Die logo wordt al gehanteerd op de plasticverpakkingen.

M.i. zou dit eerder een discussie zijn.

door 1953 - Sep 1, 2014 om 21:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Hier de verwijzing naar de discussie Plastic Heroes discussie

tenormin
door tenormin - Sep 1, 2014 om 21:46
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 1 sep 2014, 21:39]Hier de verwijzing naar de discussie Plastic Heroes discussie....en dan laat je daar ook je vlag achter op een 4 jaar oud Topic? Sad.

costnix
door costnix - Sep 1, 2014 om 22:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@pieterwolters

Inderdaad! "Après nous le déluge."

ma
door manwijf - Sep 7, 2014 om 12:03
574 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 29 aug 2014, 18:43][quote=costnix schreef op vrijdag 29 aug 2014, 17:37]Ik mik al mijn plastic in zo'n oranje container. Ze zoeken het zelf maar uit.

Na jou de zonDvloed.

Nu we het daar dan toch over hebben. Het verbaast mij altijd weer hoeveel mensen met kinderen er nog steeds geen moeite voor willen doen om het milieu een beetje te beschermen. Je kunt nog zoveel investeren in je kroost, als ze verder moeten in een totaal verpest milieu kun je je afvragen of dat ueberhaupt wel de moeite waard is.

Ik zou dus gezien mijn gezinssamenstelling ook kunnen denken: het zal mijn tijd wel uitduren... Ik ben nu tenslotte alleen bezig voor de kinderen van een ander :)