door 316 Dec 7, 2014 om 11:25
Computers & telefonie

Platenspeler met USB die kan converteren

Heeft iemand ervaring met platenspelers met USB verbinding naar de computer die platen kan converteren naar MP3? Weet iemand een goede betaalbare platenspeler die simpel in gebruik is, voor een huis-tuin-keuken computeraarster? Alvast bedankt.

4296 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 7, 2014 om 11:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo 316,

Er is een redelijke keus in USB-platenspelers voor diverse prijzen.
Kijk bv. hier.
Of hier.

Ook bij de Aldi is er soms een leuke aanbieding (Zolid).

Of kijk eens bij BOl.com; bv. deze

Met vr.gr.

simon55
door simon55 - Dec 8, 2014 om 12:38
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ja ik heb al m n platen met zo n ding omgezet naar digitaal simpel ding koste ja ja schrik niet wel n bedrag a € 39,50 en wel bij de ALDI gaat perfect

simon55
door simon55 - Dec 8, 2014 om 12:48
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vergat nog even dat u dan t beste t programma audacity dat geeft n prima resultaat gratis te downloaden

hans515
door hans515 - Dec 8, 2014 om 13:03
250 Antwoorden / 117 Vragen

Ik heb er ook een van de Aldi ook van €39,50 sinds van de zomer en hij bevalt prima, gemakkelijk in gebruik en doet het uitstekend!

door 316 - Dec 8, 2014 om 13:15
35 Antwoorden / 22 Vragen

Hartelijk dank voor de antwoorden. Simon55: Wat is het merk dat u heeft gekocht?

edrick3
door edrick3 - Dec 8, 2014 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@316,

Kijk eens hier !!!!!

Speciaal voor jou. ;-)

door 316 - Dec 8, 2014 om 13:25
35 Antwoorden / 22 Vragen

Ongelofelijk zeg, wat een toeval... Dank je edrick3 !!!!

pk49
door pk49 - Dec 8, 2014 om 13:26
243 Antwoorden / 2 Vragen

het nadeel van deze USB pickups is dat het geen hoogwaardige pickups zijn en de elementen zijn niet zo best.Wie zelf een hoogwaardige pickup heeft, kan met een eenvoudige Pickup naar USB apparaat,samen met het programma Audacity een wave of MP3 maken.Dia apparaten kosten ongeveer 30 euro.(Conrad)Bovendien kun je alles wat analoog is,bijvoorbeeld cassettedecks en reel to reel recorders,erop zetten en omzetten naar digitaal.

simon55
door simon55 - Dec 8, 2014 om 13:27
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@316 t merk is Envivo ik weet niet waar u woont ik in Haarlem want als u niet ver weg woont kan ik t u wel leren hoor programma audacity installeren plaatje d r op opnemen stoppen begin en einde knippen met te lange pauzes opslaan op t liefste externe schijf als mp 3 WMA of wat u wilt

simon55
door simon55 - Dec 8, 2014 om 13:30
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@edrick3 dat apparaat bedoel ik prima ding zitten krikkemikkere speakers in maar dat maakt geen ene fluit uit

simon55
door simon55 - Dec 8, 2014 om 14:01
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@pk49 dat de elementen van die platenspelers minder zijn doet niet af aan de kwaliteit wat t opneemt ik heb zelf drie vrij dure draaitafels daar ook meegedaan zoals u omschrijft en t komt er belabberd uit

donkschr
door donkschr - Dec 8, 2014 om 17:10
78 Antwoorden / 14 Vragen

Wij hebben al weer 2 jaar geleden ook zo'n platenspeler bij de Aldi gekocht en hebben zo honderden platen (lp's, ep's en singles) op een USB-stick gezet. Je moet wel de tijd nemen om alles goed op de stick te krijgen. In het begin is het wel even puzzelen hoe het precies moet, maar daarna gaat het toch wel snel. Je hebt hiervoor geen apart programma nodig.

simon55
door simon55 - Dec 8, 2014 om 17:14
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@donkschr wat u schrijf kan ook maar is n heel omslachtig gedoe gewoon met extra program wat ik eerder zei en t is zo gefixt

pk49
door pk49 - Dec 9, 2014 om 11:35
243 Antwoorden / 2 Vragen

Simon: als audio technicus heb ik veel met dit soort technologie te maken gehad en de element is bepalend voor de kwaliteit van de opname,geloof me.Een goed Shure of Nagaoka element (heb ik )is hoorbaar beter als zo'n goedkoop ding.Dat de kwaliteit van de opname belabberd kan zijn ligt aan de afstelling van de verschillende volumes die in te stellen zijn bij de opnamen.De omzetter,die ook weer een z.g. "gain"heeft, zit op de audio input van de computer,die ook weer een volumeregelaar heeft.Staat die te hoog krijg je onherroepelijk vervorming,ook in Audacity kun je de volume aanpassen.Het luistert allemaal erg nauw om een heldere vervormingsvrije opname te krijgen.En je moet een goed RIAA voorversterker hebben omdat de pickup signaal te zacht is voor de computer.

pi
door pieterwolters - Dec 9, 2014 om 11:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pk49 schreef op maandag 8 dec 2014, 13:26]het nadeel van deze USB pickups is dat het geen hoogwaardige pickups zijn en de elementen zijn niet zo best.Wie zelf een hoogwaardige pickup heeft, kan met een eenvoudige Pickup naar USB apparaat,samen met het programma Audacity een wave of MP3 maken.Dia apparaten kosten ongeveer 30 euro.(Conrad)Bovendien kun je alles wat analoog is,bijvoorbeeld cassettedecks en reel to reel recorders,erop zetten en omzetten naar digitaal.

Of je koopt bijvoorbeeld deze. Dan heb je een prima platenspeler met een prima USB resultaat.

edrick3
door edrick3 - Dec 9, 2014 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 9 dec 2014, 11:41]

Of je koopt bijvoorbeeld deze. Dan heb je een prima platenspeler met een prima USB resultaat.

Maar dat is wél een behoorlijk prijsverschil!
Retail price € 349,00
Het is maar wat je er voor over hebt.

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2014 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vanaf de 13de in de aanbieding hij Aldi voor € 40,00.

edrick3
door edrick3 - Dec 9, 2014 om 20:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 9 dec 2014, 19:24]Vanaf de 13de in de aanbieding hij Aldi voor € 40,00.

In de herhaling!
Zie reactie 8/12 13.20 uur.

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2014 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 9 dec 2014, 20:28][quote=tijger1 schreef op dinsdag 9 dec 2014, 19:24]Vanaf de 13de in de aanbieding hij Aldi voor € 40,00.

In de herhaling!
Zie reactie 8/12 13.20 uur.

Kreeg het blaadje vandaag pas. ;-)