be
door ben1982 Apr 4, 2014 om 16:04
Geldzaken & recht

Plavuizen verwijderen in huurwoning

Geachte meneer/mevrouw,

Binnenkort wil ik graag een huurwoning betrekken. Echter stuit ik op het volgend probleem.

De huurwoning is voorzien van plavuizen in gang en de keuken. Ik wil deze plavuizen niet hebben en zie ze graag verwijdert worden. De woonstichting deelt mij mede dat ik ze zelf dien te verwijderen.

De vraag is: dient de woonstichting of ik de plavuizen te verwijderen?

Verneem graag spoedig van u!

Vriendelijke groet,

Ben

9802 14 Rapporteer

cl
door clementine - Apr 4, 2014 om 16:15
23 Antwoorden / 16 Vragen

u moet het huurreglement lezen van deze verhuurder daar staat in of harde vloeren mogen blijven liggen!
heb vorige maand ook zon akkefietje gehad, de inspecteur vond het laminaat acceptabel maar ik niet dan word je als nieuwe huurder meteen op kosten gezet
steeds meer woningcorporaties gaan harde vloeren [accepteren] m.i. alleen om te voorkomen dat zij ze eruit moeten halen......

tijger1
door tijger1 - Apr 4, 2014 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de woningstichting die plavuizen niet wil verwijderen, en waarom zouden ze als ze niet kapot zijn, dient wel op het opname formulier vermeld te worden dat die plavuizen daar liggen en dat u bij weer vertrek uit de woning ze moet verwijderen, of daarvoor moet betalen.

komsja
door komsja - Apr 4, 2014 om 16:24
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Als het een verdieping woning betreft moet de vorige bewoner de plavuizen verwijderen omdat dat uberhaupt niet toegestaan is betreft het een laagbouwwoning dan kunt u de plavuizen of in het geval van clementine de laminaat toch gewoon laten liggen en daar een andere vorm van een bedekking overheen leggen,zijn het plavuizen dan is het gewoon een kwestie van eerst een goedkope ondervloer te leggen om zo te voorkomen dat na verloop van tijd de voegen door bijvoorbeeld het zeil te zien zijn.

edrick3
door edrick3 - Apr 4, 2014 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

M.i. rare reactie.
TS wil die plavuizen helemaal niet, dus waarom opnemen dat ze er liggen en dat TS zou moeten betalen voor verwijderen bij vertrek.
Daarbij: nu worden ze blijkbaar ook niet verwijderd.

getty
door getty - Apr 4, 2014 om 16:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 4 apr 2014, 16:24]@tijger1,

M.i. rare reactie.
TS wil die plavuizen helemaal niet, dus waarom opnemen dat ze er liggen en dat TS zou moeten betalen voor verwijderen bij vertrek.
Daarbij: nu worden ze blijkbaar ook niet verwijderd.

Zo raar is het niet wat tijger zegt. De kans is aanwezig dat als TS het nu accepteert dat ze over een paar jaar bij zijn verhuizing zeggen, ja maar de vloer moet er uit. Dan weten ze niet meer dat TS de vloer onder protest geaccepteerd heeft. Dan wil je wel even vastleggen dat dat niet gaat gebeuren.....

anita1971
door anita1971 - Apr 4, 2014 om 16:34
102 Antwoorden / 5 Vragen

Het is dan waarschijnlijk een wat "oudere" woning.
Mijn ouders hebben ook in een wat oudere huurwoning gezeten en daar lag een plavuizen vloer in keuken, badkamer en toilet.
Dat is dan gewoon standaard en dat hoort bij het huis.

Wat u zou kunnen doen als u laminaat of zeil wilt nemen, een ondervloer eronder leggen.

cl
door clementine - Apr 4, 2014 om 16:39
23 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 4 apr 2014, 16:18]Als de woningstichting die plavuizen niet wil verwijderen, en waarom zouden ze als ze niet kapot zijn, dient wel op het opname formulier vermeld te worden dat die plavuizen daar liggen en dat u bij weer vertrek uit de woning ze moet verwijderen, of daarvoor moet betalen.

waarom niet? a omdat de nieuwe huurder ze niet mooi vind o.i.d. b de vloer te hoog wordt voor de deuren als je steeds een vloer over een vloer legt, c als het niet de hele woning betreft dan zit je met niveau verschil ga zo maar door....nee hoor leeg is leeg!

tijger1
door tijger1 - Apr 4, 2014 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In mijn reactie heb ik in de laatste zin uiteraard het woordje NIET vergeten.

Dus als ze daar blijven liggen, dat de nieuwe huurder NIET voor kosten komt te staan, als hij weer vertrekt.

komsja
door komsja - Apr 4, 2014 om 17:13
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@clementine
Men mag toch aannemen dat er onder een plavuizen vloer niet nog drie vloeren liggen,dus zal het met de ruimte tussen deur en vloer wel meevallen,en zo ja dan is het een kwestie van de deur er even uithalen en 1 of twee keer met de schaaf machine er langs en de deur weer terug hangen probleem opgelost bespaard je een hoop gedoe en gestres,dus clementine niet zo zeuren

edrick3
door edrick3 - Apr 4, 2014 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 4 apr 2014, 16:49]In mijn reactie heb ik in de laatste zin uiteraard het woordje NIET vergeten.

Dus als ze daar blijven liggen, dat de nieuwe huurder NIET voor kosten komt te staan, als hij weer vertrekt.

Dat maakt de reactie wel wat begrijpelijker. ;-)

me
door mein33 - Apr 4, 2014 om 17:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U kunt de woning accepteren zoals hij is, in dit geval met plavuizen.
Een alternatief is om de woning te weigeren.
Als u de woning accepteert dan kunt u zelf de plavuizen verwijderen, maar vraag hiervoor wel (zwart op wit) toestemming van de verhuurder, want als u t.z.t. uit de woning vertrekt dan kan daar in ieder geval geen misverstand over ontstaan.
Maar plavuizen verwijderen, weet waar u aan begint.

tenormin
door tenormin - Apr 4, 2014 om 19:01
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Kennelijk heeft de Woonstichting de vorige bewoner het fiat gegeven voor het laten liggen van de plavuizen. Dat was dan een bofkont. Meestal moet alles weg tenzij de nieuwe bewoner wat overneemt. U ben bang dat u, als u de plavuizen dus niet mooi vind, zelf aan de slag moet. Pffff... dat zal me de klus wel worden. De Woonstichting hoeft het er dus niet uit te halen.

tenormin
door tenormin - Apr 4, 2014 om 19:02
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Reset knop! "Ik ben bang dat U....".

gompy2
door gompy2 - Apr 4, 2014 om 19:36
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 4 apr 2014, 17:56]U kunt de woning accepteren zoals hij is, in dit geval met plavuizen.
Een alternatief is om de woning te weigeren.
Als u de woning accepteert dan kunt u zelf de plavuizen verwijderen, maar vraag hiervoor wel (zwart op wit) toestemming van de verhuurder, want als u t.z.t. uit de woning vertrekt dan kan daar in ieder geval geen misverstand over ontstaan.
Maar plavuizen verwijderen, weet waar u aan begint.
Inderdaad, helemaal correct.
De WBV heeft bij de vorige bewoners, en/of misschien wel tig bewoners er voor, geaccepteerd dat er plavuizen werden gelegd, goed bevonden en de woning is dus verder altijd verhuurt geworden zoals die op dit moment nu is, tenminste dat zou de normale gang van zaken zijn geweest.
Slikken of stikken heet dat voor de TS.

Een vloer egaliseren na het verwijderen van plavuizen is best goed te doen hoor.