he
door herman2016 Nov 22, 2015 om 11:13
Huishouden & energie

Plof ketel

Hallo, in januari hebben wij een nieuwe kombi ketel gekocht van het merk Intergas. Al snel hoorde we bij gebruik van warm water dat er een plof te horen was. Dit was snel opgelost kregen wel te horen dat dit een probleem is bij deze ketel maar geen kwaad kon. Een hele tijd later zaten we met hetzelfde probleem. Ook toen werd het probleem snel opgelost. en kregen weer te horen dat dit een fabrieksfout was maar nu was het probleem echt opgelost. Tot gisteren. 3 flinke ploffen. Gelijk melding van gemaakt.Kreeg een e-mail terug met de mededeling, de garantie is verlopen in januari 2015.
Wat kan ik hieraan nog doen? We balen wel. Het zijn geen dure reparaties maar het probleem was al eerder bekend.
Wij horen graag van u.
Met vriendelijke groet, Fam Janssen.

6979 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

In januari '15 gekocht, garantie verlopen in januari '15? Klopt iets niet.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Meer kanten met plofketels.......en discussies erover:


http://www.klusidee.nl/Forum/atag-combiketel-s-hr24t-1999-ploft-bij-ontsteken-t8998.html

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

herman2016 schreef op zondag 22 nov 2015, 11:13: Hallo, in januari2013 hebben wij een nieuwe kombi ketel gekocht van het merk Intergas. Al snel hoorde we bij gebruik van warm water dat er een plof te horen was. Dit was snel opgelost kregen wel te horen dat dit een probleem is bij deze ketel maar geen kwaad kon. Een hele tijd later zaten we met hetzelfde probleem. Ook toen werd het probleem snel opgelost. en kregen weer te horen dat dit een fabrieksfout was maar nu was het probleem echt opgelost. Tot gisteren. 3 flinke ploffen. Gelijk melding van gemaakt.Kreeg een e-mail terug met de mededeling, de garantie is verlopen in januari 2015.
Wat kan ik hieraan nog doen? We balen wel. Het zijn geen dure reparaties maar het probleem was al eerder bekend.
Wij horen graag van u.
Met vriendelijke groet, Fam Janssen.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U bent niet de eerste of enigste.......Intergas heeft een probleem!

https://www.google.nl/search?q=intergasketel+ploft+steeds&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=1ptRVtzHBofKOqKEqsAK

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

carola.83 schreef op zondag 22 nov 2015, 11:28: In januari '15 gekocht, garantie verlopen in januari '15? Klopt iets niet.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

carola.83 schreef op zondag 22 nov 2015, 11:28: In januari '15 gekocht, garantie verlopen in januari '15? Klopt iets niet.
Moet zijn januari 2013..

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U moet bij de verkoper zijn. Een ketel moet veel langer goed functioneren dan 2 jaar.
klik HIER over uw recht op een goed werkend product.
Is dat niet het geval dan heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging. Dat moet echter wel via de verkoper gaan en niet via de fabrikant/het merk.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hänschen klein schreef op zondag 22 nov 2015, 11:40: Meer kanten met plofketels.......en discussies erover:


http://www.klusidee.nl/Forum/atag-combiketel-s-hr24t-1999-ploft-bij-ontsteken-t8998.html


De link verwijst naar 15 jaar geleden. Zo ongeveer de tijd dat het nodig is om een nieuwe ketel te kopen.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Toch voor elkaar gekregen. Sterker nog, Intergas is al geweest en heeft de ketel hersteld.
Hoop dat dit voor altijd verholpen is. En, niks betalen.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

herman2016 schreef op donderdag 26 nov 2015, 10:53: Toch voor elkaar gekregen. Sterker nog, Intergas is al geweest en heeft de ketel hersteld.
Hoop dat dit voor altijd verholpen is. En, niks betalen.



Dat ploffen duid op niet goede gas/lucht verhouding en dat moet gewoon goed afgeregeld zijn. Netjes dat het verholpen is Intergas zijn goede betaalbare ketels die ook nog eens heel zuinig zijn.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

herman2016 schreef op donderdag 26 nov 2015, 10:53: Toch voor elkaar gekregen. Sterker nog, Intergas is al geweest en heeft de ketel hersteld.
Hoop dat dit voor altijd verholpen is. En, niks betalen.

Zo hoort het ook. Wat heeft ze over de streep getrokken?

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

herman2016 schreef op donderdag 26 nov 2015, 10:53: Toch voor elkaar gekregen. Sterker nog, Intergas is al geweest en heeft de ketel hersteld.
Hoop dat dit voor altijd verholpen is. En, niks betalen.


En wat was nou de oorzaak van het 'plof' probleem dan?

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nieuwe pakking en de aardleiding opnieuw aangesloten. Of dit echt de oplossing is, laten we hopen van wel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wh
whitehat - Mar 28, 2024 om 09:48
Geldzaken & recht

Opzeggen lidmaatschap FVD

Beste lezers,

Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus ... Lees meer

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer