Plotseling inflatiecorrectie T-Mobile
Goedendag,
Vandaag kreeg ik mijn nieuwe factuur binnen van t-mobile. Deze is €0.20 hoger dan normaal... Dus ik ging even kijken, staat er onder aan de factuur dat er inflatiecorrectie is toegepast.
Moet ik hier niet van op de hoogte gesteld worden? En daarmee bedoel ik, VOOR dat het wordt doorgevoerd?
Daarbij staat er 0.9%. Ik betaal 9.99€ per maand, 0.20€ is dus 2% geen 0.9...
Ik heb al een tijd problemen met t-mobile, maar ik weiger mijn contract op te kopen. Is dit wel reden tot opzegging?
Ik weet inflactiecorrectie opzich dat niet is, maar misschien feit dat het 2x het bedrag is EN ze me niet van tevoren op de hoogte hebben gesteld?
Ik hoor graag van jullie!
De jaarlijkse inflatiecorrectie staat meestal gewoon in de algemene voorwaarden waar u met het aangaan van uw abonnement mee akkoord bent gegaan. Dus daar is niets aan te doen. En maakt u zich nu werkelijk druk om € 0,20?
Ik heb het nagekeken, het staat niet in de algemene voorwaarden of in het contract.
Het staat alleen op de site, in een tarievenlijst (volgens de melding die op het factuur staat)
Waar ik me meer zorgen om maak is de constante kleine dingetjes waar ik bij t-mobile tegen aan loop:
- zomaar geen bereik (dat zou aan mijn telefoon liggen, inmiddels een nieuwe telefoon en ik heb nog steeds hetzelfde probleem)
- soms als ik gebeld wordt, krijgt de beller meteen voicemail, terwijl ik wel bereik heb
- tussentijdse tarief wijzigingen (niet alleen de inflatiecorrectie, maar ook korting op mijn abonnement die het gehele contract zou zijn, maar dan toch zomaar afgelopen is)
Plus dat ik zo'n my t-mobile app heb, waar vaak op staat dat ik nog zoveel minuten heb
Vervolgens kom ik er op mijn factuur achter dat ik er dik overheen zit (t-mobile zegt dan dat ik niet goed gekeken heb)
Samen steeds die kleine dingetjes zijn gewoon gemeen...
En ik zoek nu een manier om niet nog 1.5 jaar bij t-mobile te hoeven zitten
Er is aan dit onderwerp vorig jaar april aandacht door de consumentenbond besteed, dit is van hun site. Omdat uw contract na april 2014 is afgesloten, zal er dus verwezen naar het tarievenblad en is het dus voldoende geïnformeerd, wat dat betreft is er dus niets aan te doen. U kunt altijd een ingebreke brief sturen maar gezien de klachten denk ik dat het niet zwaarwegend genoeg is om het abonnement voortijd te beëindigen.
Aanpassingen
De Consumentenbond heeft T-Mobile aangesproken op de klachten over de berekende inflatiecorrectie. Naar aanleiding daarvan heeft T-Mobile een aantal aanpassingen doorgevoerd. Inmiddels wordt er op de site bij het afsluiten van een contract wel direct naar het tarievenblad verwezen. Verder heeft T-Mobile laten weten de informatie over inflatiecorrectie in het contract te willen gaan opnemen. Maar dit geldt niet met terugwerkende kracht voor bestaande overeenkomsten waarin de inflatiecorrectie nog niet was opgenomen. Consumenten die niet juist zijn geïnformeerd over de inflatiecorrectie, hoeven die niet te betalen.
Inflatiecorrectie is exclusief btw. Gezien de voorwaarden mag die inflatiecorrectie worden toegepast en is geen reden tot opzegging contract. Pas als de voorwaarden in uw nadeel worden gewijzigd zoals het verdwijnen van het abonnement en u in een duurder abonnement gedwongen wordt heeft u gegronde redenen om het contract op te zeggen.
Laat me raden uw problemen met Tmobile liggen in de betalingssfeer?
Hallo melissaellen,
.....Moet ik hier niet van op de hoogte gesteld worden? ......
Dat ben je, als je de Voorwaarden gelezen zou hebben.
..... Is dit wel reden tot opzegging?.....
Nee.
Info van T-Mobile:
Uitleg inflatiecorrectie particulier
Waarom moet ik als particuliere klant inflatiecorrectie betalen?
Ieder jaar stijgt het prijspeil in Nederland als gevolg van prijsinflatie. Dit heeft impact op onze bedrijfsvoering, omdat door de inflatie onze kosten stijgen. Daarom verhogen wij elk jaar de abonnementskosten van de meeste abonnementen.
Toepassing inflatiecorrectie 2015
Alleen de kosten van abonnementen die ná 5 december 2010 en vóór 1 oktober 2014 nieuw zijn aangesloten of vernieuwd worden verhoogd. De verhoging geldt voor de volgende abonnementen.
• Stel Samen & Samengesteld
• T-Mobile Basis
• MTV Mobile
• Relax '11
• Smart (Smart Seconds, Smart Start, Smart Plus en iSmart)
• i-Abonnement '11
• i-Plan '08
• Bel & Sms (Web)
• Mobiel Internet
• Voordeelsim
Bepaling inflatiepercentage 2015
Om inflatiecorrectie in januari toe te passen, moeten wij in oktober de wijzigingen in onze systemen opnemen. Wij hebben dan het laatst beschikbare inflatiepercentage nodig. De inflatiecorrectie berekenen wij niet zelf. We gebruiken hiervoor het inflatiepercentage van juni 2014 dat door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is bepaald.
De aanpassing voor 2015 is dan ook gebaseerd op de stijging van de Consumentenprijsindex van het CBS over de periode 1 juli 2013 t/m 30 juni 2014. In juni 2014 was de inflatie 0,9%.
Het percentage dat wij gebruiken kan afwijken van dat van andere bedrijven. Dit omdat niet ieder bedrijf op hetzelfde moment inflactiecorrectie toepast en daarom andere periodes gebruikt voor de berekening.
Berekening inflatiepercentage 2015 op factuur
We berekenen de inflatieverhoging over de maandkosten van je abonnement zonder eventuele kortingen. Kortingen op je abonnement worden berekend over het originele maandbedrag en niet over het maandbedrag na inflatiecorrectie. Je kortingsbedrag blijft hetzelfde als voor inflatiecorrectie.
Dit kan dan ook betekenen dat de stijging van je maandelijkse kosten hoger is, dan de stijging van de inflatiecorrectie.
We willen de inflatiecorrectie ook berekenen over de kortingen, zodat de kortingen ook iets hoger worden. Maar door technische beperkingen kunnen we dit niet direct doen.
Halverwege 2015 passen wij de berekening van de inflatiecorrectie aan zodat je automatisch de inflatiecorrectie krijgt over je abonnementskosten en je kortingen.
We gaan dan de inflatiecorrectie berekenen over het maandbedrag inclusief eventuele kortingen.
Vanaf 2016 berekenen we de inflatiecorrectie direct over de abonnementskosten samen met kortingen.
Met vr.gr.
@edrick ik ga je niet quoten want die droge stof (tekst) leest niemand die een contract aangaat. @vraagsteller als de inflatie verhoging u niet bevalt moet het aanvechten daarvan wel een principe kwestie zijn want van 20 eurocent per maand meer betalen is geen halszaak.
U zou eens een keer kunnen inloggen. Op de site staat al zeker 1 maand dat per 1 januari een inflatie correctie op de abonnementskosten zal worden toegepast. Ook kunt u hier uw verbruik exact controleren, wordt dagelijks bijgewerkt.
@ron530,
.....@edrick ik ga je niet quoten want die droge stof (tekst) leest niemand die een contract aangaat.....
Nee en dat lezen zouden méér mensen moeten doen; dan hoeven ze hier geen vragen te stellen.
Met vr.gr.
[quote=getty schreef op vrijdag 23 jan 2015, 16:27]De jaarlijkse inflatiecorrectie staat meestal gewoon in de algemene voorwaarden waar u met het aangaan van uw abonnement mee akkoord bent gegaan. Dus daar is niets aan te doen. En maakt u zich nu werkelijk druk om € 0,20?
Ja het gaat niet over het bedrag maar hoe ze het verkopen. Als de inflatie 1% is dan zal de afronding per cent niet kwalijk zijn maar zij gaan hoger afronden.
@ ron530 zie de reactie hierboven, voornaamste problemen zijn het niet bereikbaar zijn en niet geupdate mijn t-mobile, waardoor ik geen inzicht heb ik mijn belminuten.
@ edrick3 ik heb de voorwaarden gelezen, het staat niet in de voorwaarden het staat op een tarievenblad, welke niet bij de voorwaarden wordt geleverd, maar apart op de site moet worden opgezocht
@ jantje7 ik log regelmatig via mijn telefoon in om mijn belminuten te bekijken, hier staat altijd een datum en tijd bij, maar zeer regelmatig klopt deze niet.
Het is zelfs zo dat mijn telefoon stuk was, ik een week dus geen gebruik heb gemaakt van mijn bundel en ik toch op magische wijze 40 minuten verder was. Na opvragen bleken deze al in de voorgaande periode gebruikt te zijn.
@ valerius-2 bedankt voor het begrip!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer