door wijkjes Nov 20, 2014 om 20:40
Computers & telefonie

Plotseling malware?

Doe al jaren mee bij Qassa [ voorheen Money Miljonair] en nu kom ik er plots niet meer doorheen bij mijn mail want krijg de waarschuwing van Avast dat dit word geblokkeerd omdat het malware is. Iemand een idee hoe dat kan en hoe ik dit kan oplossen?
Groetjes Tetje

2107 17 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Nov 20, 2014 om 21:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het een False Positive melding van Avast is, het schijnt wel vaker voor te komen dat Avast FP's geeft de laatste tijd.
Ik heb net die site voor je geprobeerd, https://www.qassa.nl/ en met Webutations, een add-on voor Firefox waar 5 controlerend engine's site's in de gaten houdt v.wb. de veiligheid.

Google Safebrowsing Safe
Website Antivirus Safe

Social Reputation

Webutation Reviews Write a review!
Wikipedia Trust Links No links.
G-Rated / Child Safety

Hier het resultaat, klik hier> Qassa.nl

Je kunt Avast even tijdelijk uitschakelen als je wilt, ik denk niet dat het kwaad kan.
Wat ik er nog van weet kan het uitschakelen in diverse periode's

gompy2
door gompy2 - Nov 20, 2014 om 21:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Tetje kijk eens goed welke site Avast aangeeft als zijnde Malware?
Of het daadwerkelijk https://www.qassa.nl/ en niet dat je omgeleid wordt naar een andere URL door eventuele troep op je computer.

gompy2
door gompy2 - Nov 20, 2014 om 22:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen
wi
door wijkjes - Nov 20, 2014 om 22:23
91 Antwoorden / 75 Vragen

Kijk het morgen vroeg gelijk allemaal na. Alvast bedankt en laat horen hoe het staat.

Vriendelijke groet,

Tetje

wi
door wijkjes - Nov 21, 2014 om 08:40
91 Antwoorden / 75 Vragen

Hallo, krijg net een bericht van Qassa dat zij bezig zijn met dit probleem, schijnt dat er meer leden last van hebben. Hadden zij eigenlijk wel even kunnen melden aan de leden.
Bedankt voor je reactie Gompy2.

Tetje

gompy2
door gompy2 - Nov 21, 2014 om 12:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ja oké Tetje, mooi dat het opgelost wordt.
Nou ben ik eigenlijk wel erg nieuwsgierig of die andere leden ook Avast als virusscanner gebruiken, maar goed dat weet jij ook niet uiteraard.
Suc6 in ieder geval.

wi
door wijkjes - Nov 21, 2014 om 14:40
91 Antwoorden / 75 Vragen

Ja weet ik wel, er werd specifiek gevraagd of de leden met Avast er last van hebben. Dus neem ik aan dat het daar aan ligt. Hebben advies gekregen om bij Avast Qassa als veilig in te vullen. Ondanks dat deed hij het toch nog wel een paar keer maar weet nu tenminste dat je het kunt gebruiken...althans dat hoop ik dan.

Groetjes Tetje

gompy2
door gompy2 - Nov 21, 2014 om 14:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Tof dat je het even teruggemeld hebt, is mijn nieuwsgierigheid ook weer bevredigd en lig ik 's nachts niet in mijn bed te woelen ;-)
Groeten.

feyza
door feyza - Nov 21, 2014 om 15:24
6 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien helpt dit jou uit de voeten, Ik krijg deze mail van Qassa zojuist :

Momenteel hebben leden die gebruik maken van de virusscanner software Avast problemen met de Qassa website en mailings.

Het is eenvoudig op te lossen door Qassa als veilig in te stellen

feyza
door feyza - Nov 21, 2014 om 15:26
6 Antwoorden / 1 Vragen

met een hyperlink, klik hier voor uitleg hoe dat werkt :

http://www.qassagroup.com/nl.html

gompy2
door gompy2 - Nov 21, 2014 om 15:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er een klikbare link van gemaakt Feyza.

Kli hier-> Stappenplan Qassa als veilig markeren.

feyza
door feyza - Nov 21, 2014 om 16:04
6 Antwoorden / 1 Vragen

Haha heel mooi gompy.. Goedso!:)

ro
door romi09 - Nov 21, 2014 om 18:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Daar heb ik dus ook last van.....heel het stappenplan doorlopen maar niets helpt :(

ka
door karel89 - Nov 21, 2014 om 22:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb Avast verwijderd en overgestapt naar NOD32.
Al de 3e keer dat Avast zomaar een website blokkeert bij mij, wat een rot virusscanner. Met NOD32 doet de site het gewoon goed en is mijn PC ook nog eens sneller.

gompy2
door gompy2 - Nov 22, 2014 om 11:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=karel89 schreef op vrijdag 21 nov 2014, 22:23]Ik heb Avast verwijderd en overgestapt naar NOD32.
Al de 3e keer dat Avast zomaar een website blokkeert bij mij, wat een rot virusscanner. Met NOD32 doet de site het gewoon goed en is mijn PC ook nog eens sneller.
Op zich is het altijd wel een goeie AV-scanner geweest, ik heb deze jarenlang gebruikt maar omdat er steeds meer controlerende onderdelen zijn toegevoegd, wat op zich wel goed is uiteraard, heeft het de prestatie, de snelheid, van het controleren wel nadelig beïnvloed.
En dat is logisch natuurlijk, hoe meer componenten van een computer, programma's, browser, en internetverkeer er gecontroleerd moet worden, des te meer rekenkracht dat vraagt.
Dat blijkt ook wel uit de Performance Test van October dit jaar die AV-comparatives.org gedaan heeft, alhoewel het nog wel meevalt, er zijn bekende AV-scanners die nog veel trager zijn.
Klik-> Performance Test October 2014

Hieronder is dezelfde test maar dan een jaar geleden.
Kijk ook eens naar Eset (NOD32) wat de verschillen zijn, toen en nu.
Overigens gebruik ik nu ook NOD32, redelijk voordelige prijs voor 2 computers.
Klik-> Performance Test October 2013

Voor wat betreft de False Positives waar het eigenlijk over ging in dit topic i.c.m. Avast, is er ook een hele verslechtering opgetreden van nu en vorig jaar.

Klik-> False Postives September 2014

Hieronder een link naar de False Positive test van September 2013, een enorm verschil, niet te geloven.
Klik-> False Alarm test September 2013.

ka
door karel89 - Nov 22, 2014 om 11:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

En nog een reden om geen Avast te gebruiken http://tweakers.net/nieuws/99833/windows-81-update-zorgt-voor-problemen-als-avast-is-geinstalleerd.html

gompy2
door gompy2 - Nov 22, 2014 om 12:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik las het vanmorgen in de RSS-Newsfeed van Tweakers.
Maar dit is niet direct aan Avast te wijten maar aan veranderde componenten van Windows 8.1 na een update.
Het heeft niet zulke catastrofale gevolgen als wat er gebeurde na een update van AVG in 2008 en 2010
Klik-> Hier