haarp
door haarp Aug 19, 2015 om 17:32
Voeding & gezondheid

Poes

Ik heb een kitten van 5 maanden die enkel Felix vis eet (niet alle soorten vis). Heb alle merken van de supermarkt geprobeerd (100 gram zakjes) doch ze lust het niet. Nu kun je ook hele dure blikjes van 85 gram proberen maar dat is niet bedoeling. Moet ook op de centen letten. De goedkope blikjes van 85 gram heb ik allemaal geprobeerd. Ik zoek eten wat zij wel lust. Heeft iemand hier ervaring mee? Brokjes zijn geen probleem. Ik wil geen grote blikken kopen daar deze maar beperkt houdbaar zijn voor een kitten die niet zoveel nodig heeft.

3052 22 Rapporteer

getty
door getty - Aug 19, 2015 om 17:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Een poes functioneert prima op alleen harde brokjes. Blijkbaar vind ze die lekker. Ik zou stoppen met het zachte voer, of heel af en toe een wat duurder zakje geven, maar dan dus niet dagelijks, maar als verwennerij.

zoekster
door zoekster - Aug 19, 2015 om 17:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het schijnt dat katten ook zacht voer moeten hebben voor hun nieren omdat ze geneigd zijn te weinig te drinken. Misschien kun je hart kopen bij de slager, kost heel weinig, dan geef je dat naast de Felix brokjes.

getty
door getty - Aug 19, 2015 om 18:04
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Of een stukje kip of vis af en toe?

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2015 om 19:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop wijting op de markt. Snij dat thuis in stukken en vries kleine porties in. Geef dat naast de droge brokken. Kunt u rustig rauw geven.

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2015 om 19:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of blikjes tonijn in water, zit veel in voor een euro, de helft geven.

haarp
door haarp - Aug 20, 2015 om 18:00
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 19 aug 2015, 19:11]Of blikjes tonijn in water, zit veel in voor een euro, de helft geven.

Ik ga een blikje tonijn proberen.

Cookies
door Cookies - Aug 20, 2015 om 18:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=haarp schreef op donderdag 20 aug 2015, 18:00][quote=tijger1 schreef op woensdag 19 aug 2015, 19:11]Of blikjes tonijn in water, zit veel in voor een euro, de helft geven.

Ik ga een blikje tonijn proberen.

Waarom niet gewoon vis (vers of uit de diepvries) koken? Gekookte vis kan je prima mengen met een bruine boterham en wat visnat er over heen. Meeste katten vinden dat lekker.

Alleen brokjes is echt niet gezond.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2015 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn kat was overigens dol op rauwe vis.

Cookies
door Cookies - Aug 20, 2015 om 18:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 20 aug 2015, 18:20]Mijn kat was overigens dol op rauwe vis.

Die van mij waren dol op kaviaar;-)

Overigens vind ik tonijn uit blik geen goed plan. Veel te zout.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2015 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

De mijne ook, maar alleen Beluga.;-))

Tonijn ook niet elke dag.

De Ts moet gewoon diepvries koolvis kopen. Zijn al blokken van 100 gram of zo en dan gaan proberen.

Cookies
door Cookies - Aug 20, 2015 om 19:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 20 aug 2015, 18:31]@carola.83

De mijne ook, maar alleen Beluga.;-))

Wilde niet opscheppen, daarom Beluga achterwege gelaten. Liet het altijd met privé vlucht overvliegen vanuit Londen.;-)

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2015 om 20:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat ordinair.;-)) Bestelde het altijd rechtstreeks bij een geheim adresje aan de Kaspische zee.

bosduif
door bosduif - Aug 21, 2015 om 01:29
113 Antwoorden / 21 Vragen

Even voor alle kattenbezitters: Geen rauwe vis!!!!!!
Breekt vitamine B af. Google, uw beste vriend.
Ik heb 22 katten gehad ( gelukkig niet allemaal tegelijk) en heb héél veel vis schoon gemaakt en gekookt.
Ook geen graten geven.
Je wordt er niet vrolijk van als je een graat uit het keeltje van een kat moet halen.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2015 om 09:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rauwe vis is helemaal geen probleem. Het menu van de kat bestaat toch niet bij alle maaltijden en elke dag alleen uit rauwe vis.

haarp
door haarp - Aug 21, 2015 om 18:42
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 20 aug 2015, 18:24][quote=tijger1 schreef op donderdag 20 aug 2015, 18:20]Mijn kat was overigens dol op rauwe vis.

Die van mij waren dol op kaviaar;-)

Overigens vind ik tonijn uit blik geen goed plan. Veel te zout.

Ik verwerk vaker tonijn uit blik in een salade maar vind deze absoluut niet zout.

aurora1
door aurora1 - Aug 21, 2015 om 19:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op de blikjes tonijn in water zal staan hoeveel zout erin zit.

Cookies
door Cookies - Aug 21, 2015 om 20:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=haarp schreef op vrijdag 21 aug 2015, 18:42][quote=carola.83 schreef op donderdag 20 aug 2015, 18:24][quote=tijger1 schreef op donderdag 20 aug 2015, 18:20]Mijn kat was overigens dol op rauwe vis.

Die van mij waren dol op kaviaar;-)

Overigens vind ik tonijn uit blik geen goed plan. Veel te zout.

Ik verwerk vaker tonijn uit blik in een salade maar vind deze absoluut niet zout.

In 1 blikje tonijn zit 350mg natrium per 100 gram. Dat is dus ongeveer 150mg zout! Nee hoor helemaal niet zout. Je moet op de kleintjes letten schreef je, de dierenarts is heel wat duurder dan fatsoenlijk kattenvoer!
Bevroren koolvis is helemaal niet duur lekker koken en als je dat mengt met een bruine boterham wordt het nog goedkoper. Gezond en de meeste katten vinden het heerlijk.

Sorry hoor maar waarom nemen mensen een huisdier terwijl ze eigenlijk het geld er niet voor hebben. Zo'n dier is daar altijd de dupe van.

haarp
door haarp - Aug 22, 2015 om 18:02
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 21 aug 2015, 20:13][quote=haarp schreef op vrijdag 21 aug 2015, 18:42][quote=carola.83 schreef op donderdag 20 aug 2015, 18:24][quote=tijger1 schreef op donderdag 20 aug 2015, 18:20]Mijn kat was overigens dol op rauwe vis.

Die van mij waren dol op kaviaar;-)

Overigens vind ik tonijn uit blik geen goed plan. Veel te zout.

Ik verwerk vaker tonijn uit blik in een salade maar vind deze absoluut niet zout.

In 1 blikje tonijn zit 350mg natrium per 100 gram. Dat is dus ongeveer 150mg zout! Nee hoor helemaal niet zout. Je moet op de kleintjes letten schreef je, de dierenarts is heel wat duurder dan fatsoenlijk kattenvoer!
Bevroren koolvis is helemaal niet duur lekker koken en als je dat mengt met een bruine boterham wordt het nog goedkoper. Gezond en de meeste katten vinden het heerlijk.

Sorry hoor maar waarom nemen mensen een huisdier terwijl ze eigenlijk het geld er niet voor hebben. Zo'n dier is daar altijd de dupe van.

Sorry maar mijn poes komt niets tekort en heb er wel het geld voor. Alleen die super dure blikjes koop ik niet. Alleen als mijn poes jarig is en op dierendag dan koop ik die dure blikjes.
@ carola.83 Ik vind je erg grof en vraag mij af hoe je het durft zo'n onzin op te schrijven. Jij hoort niet thuis in dit forum.

aurora1
door aurora1 - Aug 22, 2015 om 18:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij bijv. AH kost 4 x 100 gram koolvis in 1 verpakking uit de diepvries net zoveel als 1 blikje tonijn in water van 185 gram.

aurora1
door aurora1 - Aug 22, 2015 om 18:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

....ca 1,49 E...

jo
door johanswart - Aug 24, 2015 om 17:27
18 Antwoorden / 0 Vragen

brokken zijn per definitie beter. Veel katten krijgen last van gebit en tandvlees van blikvoer. Er zijn ook wel brokken van minder bekende merken bij de dierenwinkel te koop die omgerekend niet eens zo veel duurder zijn dan die in de supermarkt maar wel beter zijn wat betreft voedingswaarde.

frustie_
door frustie_ - Sep 3, 2015 om 13:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn Ragdoll is een rare eter, maar hij gaat het beste op enkel brokjes wel van een juiste samenstelling.
Vaak mix ik zelf 2 soorten gezien de prijs is mijn tip hiervoor:

Zooplus . nl

En aanraders zijn: Applaws, Sanabelle en om te starten zou u kunnen beginnen met Royal Canin gezien dit door vrijwel alle katten wordt geliefd.

Soms gaf ik blikje danwel tonijn, maar met variant brokjes die hij heeft is er weinig behoefte / hij reageert niet meer erop als er tonijn in de buurt is. Waardoor ik alleen nog af en toe bij het spelen een snoepje geef.

enkel brokjes voer zou voldoende moeten zijn.