ray1967
door ray1967 Jul 25, 2015 om 08:49
Elektronica & tv

Pomp vaatwasser maakt veel lawaai

Wij hebben een Bosch inbouw vaatwasser type SMV90M00NL/74 ,deze is van december 2014, dus nog in de garantie.
Onze klacht is dat de pomp veel lawaai maakt tijdens het afpompen,dit is eigenlijk begonnen na de laatste reparatie onderste deurrubber.

Ik heb er een monteur van Bosch bij gehad, maar vond het geluid acceptabel, daar het een slijtage onderdeel is, en kon verder geen last.

Daar het probleem na de laatste reparatie is begonnen heb ik nog even aangegeven of de afvoerslang misschien niet iets geknikt zit achter de vaatwasser doordat de vaatwasser er gedeeltelijk uit geweest is, maar ook kon dit niet volgens de monteur daar hij het anders helemaal niet zou doen.

Waar ik natuurlijk bang voor ben is dat de pomp het na de garantie begeeft, en probeer dan maar eens je gelijk te halen.

Mijn vraag op dit forum is even mee te denken met bovenstaande.

Alvast bedankt voor de reacties.

9429 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2015 om 08:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een rare reactie van die monteur. Een vaatwasser van december 2014 is nog brandnieuw. En dan, slijtage onderdeel? Hier staat ern Bosch al meer dan 14 jaar te draaien, zonder herrie van de pomp.

De voorgaande meer dan 20 jaar en nog geen last met de pomp.

Wat voor reparatie was er dan aan de deurrubber? Staat de machine na het terugplaatsen wel waterpas? Kunt u hem er niet een stukje uithalen zodat u zeker weet dat het niet aan de slang ligt?

edrick3
door edrick3 - Jul 25, 2015 om 10:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ray1967,

Gecontroleerd of er niet iets in de pomp is blijven steken?

ray1967
door ray1967 - Jul 25, 2015 om 10:49
93 Antwoorden / 38 Vragen

Pomp is door de monteur gecontroleerd op vervuiling.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2015 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als die pomp herrie is gaan maken na de reparatie asn de deurrubber, moet die herrie ontstaan zijn als gevolg van de reparatie. Dat kan niet anders. Dus trek om te beginnen de machine uit het vak. Wellicht heeft de monteur vergeten iets vast te zetten wat nu trilt.

ray1967
door ray1967 - Jul 25, 2015 om 11:40
93 Antwoorden / 38 Vragen

Ik ben bij deze reparatie aanwezig geweest, binnenste deurbeplating is los geweest en onderste rubber is vervangen, niet een heel spannende ingreep alles is weer vast gezet, het enigste wat ik me kan bedenken is dat de slang achter de vaatwasser geknikt zit omdat deze er iets is uit geweest, maar de monteur die hier geweest is voor de pomp gaf aan dat de vaatwasser dan niet werkt.

Pomp geluid is een paar dagen na deze reparatie begonnen kan ook een toevalstreffer zijn, maar stoor me aan het feit dat de monteur e.a. afdoet als normaal.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2015 om 11:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus echt niet normaal. Heb een open keuken en hem zo-even aangehad. Je hoort hem nauwelijks.

edrick3
door edrick3 - Jul 25, 2015 om 12:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ray1967,

Zou dan toch (nogmaals) gaan klagen bij de verkoper.
Nogmaals een beroep doen op de garantie.
Laten ze nog maar eens een (andere) monteur sturen.

Suc6

hansje klein
door hansje klein - Sep 2, 2015 om 15:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zou er niet iets bij de reparatie in de afvoer gevallen kunnen zijn, terwijl het vuilrooster verwijderd was? Dan draait het schuppenrad nu tegen een losse schroef of een reststukje van de verwijderde afdichting.......even nalopen!

ray1967
door ray1967 - Sep 2, 2015 om 20:54
93 Antwoorden / 38 Vragen

Er is een andere monteur bij geweest die onze klacht gegrond vond en heeft een nieuwe pomp geplaatst onder garantie ,probleem is hiermee opgelost.

Bedankt voor alle reacties...

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2015 om 21:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, bedankt voor het terugmelden.