mi
door michellemarkus Apr 15, 2015 om 17:56
Geldzaken & recht

Post NL verzend pakketje naar verkeerd antwoordnummer

Op 16-3-2015 heb ik mijn retour zending afgegeven bij het post nl locet. Op het pakketje stond antwoord nummer 52001(Fonq). nu heeft de winkelmedewerkster het pakketje naar antwoord nummer 31000(Bon Prix) gestuurd erg vervelend.

Nu geeft Post nl aan dat Bon Prix of Fonq een onderzoek moeten laten starten aangezien zij de betalende partij van het pakketje zijn ivm. het antwoordnummer.

Zo gezegd zo gedaan echter komen beide partijen tot de conclusie dat er niets mogelijk is.

Post NL geeft aan verder niets meer te kunnen doen terwijl het hun fout is, wat kan ik hier verder voor stappen ondernemen om Post NL aansprakelijk te stellen.

9548 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2015 om 18:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En heeft Bon Prix het pakje ontvangen?

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2015 om 18:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

..... nu heeft de winkelmedewerkster het pakketje naar antwoord nummer 31000(Bon Prix) gestuurd.....
Hoe zo? Jij hebt het pakje toch geadresseerd?
Hoe weet je nu dat het naatrBonPrix is gegaan?
Komt lichtelijk onlogisch over.....

me
door mein33 - Apr 15, 2015 om 18:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

[quote=michellemarkus schreef op woensdag 15 apr 2015, 17:56]Op 16-3-2015 heb ik mijn retour zending afgegeven bij het post nl locet. Op het pakketje stond antwoord nummer 52001(Fonq). nu heeft de winkelmedewerkster het pakketje naar antwoord nummer 31000(Bon Prix) gestuurd erg vervelend.

U heeft toch zeker zelf de adressticker op de retour zending naar antwoordnummer 52001 geplakt.
Bij het afgeven van het pakket verandert de medewerker niets aan het adres of antwoordnummer en geeft u alleen maar een bewijs van verzending waar op staat naar wie u het pakket verzend.
Of was u misschien vergeten de adressticker op het pakket te plakken en heeft u, op goed geluk, zelf aangegeven naar wie het pakket moest worden verzonden en heeft u daarbij een foutje gemaakt ??

mi
door michellemarkus - Apr 15, 2015 om 18:43
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=mein33 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:20]

U heeft toch zeker zelf de adressticker op de retour zending naar antwoordnummer 52001 geplakt.
Bij het afgeven van het pakket verandert de medewerker niets aan het adres of antwoordnummer en geeft u alleen maar een bewijs van verzending waar op staat naar wie u het pakket verzend.
Of was u misschien vergeten de adressticker op het pakket te plakken en heeft u, op goed geluk, zelf aangegeven naar wie het pakket moest worden verzonden en heeft u daarbij een foutje gemaakt ??

Fonq levert geen sticker aan zij sturen een e-mail met daar in een Ticketnummer en adres gegevens:

fonQ.nl
Antwoordnummer 52001
3502VB Utrecht

Dit is ook zo op de doos gezet.

Bij het afgeven heeft de medewerkster van het loket een sticker geprint en deze op de doos geplakt.

Nu heb ik helaas niet direct op de bon gekeken of het juiste antwoord nummer was ingegeven door de medewerkster, ben hier pas achtergekomen na dat ik van Fonq een mail kreeg met de vraag of het pakketje al verzonden was.

Na het controleren van het bonnetje bleek pas dat er een heel ander antwoordnummer op stond.

Heb met Bon Prix contact gehad zij kunnen niet terug vinden of het pakketje ontvangen is aangezien dit direct naar hun magazijn toe gaat, hier door kunnen zij ook geen onderzoek starten.

Fonq heeft een onderzoek gestart alleen word daar doodleuk tegen gezegd dat het bij Bon Prix is afgeleverd en daar houd het ook op.

Post NL schuift naar beide partijen en komt verder nergens mee.

bo
door boiler - Apr 15, 2015 om 19:00
64 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als verzender bent u verantwoordelijk, niemand anders.....

bo
door boiler - Apr 15, 2015 om 19:02
64 Antwoorden / 0 Vragen
0

En waarom zou een postmederwerker/ster een totaal afwijkend adres invoeren? Dit is namelijk geen simpele invoerfout!

mi
door michellemarkus - Apr 15, 2015 om 19:09
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=boiler schreef op woensdag 15 apr 2015, 19:02]En waarom zou een postmederwerker/ster een totaal afwijkend adres invoeren? Dit is namelijk geen simpele invoerfout!

Bij het betreffende punt hebben zij snelkeuzes waarschijnlijk is het hier bij verkeerd gegaan.

Daar bij ziet Post NL mij niet als verzender aangezien het antwoord nummer betaald en daarmee ook de verzender/verantwoordelijke.

Hier door kan ik bij Post NL mijn verzoek ook niet inwilligen om een onderzoek te starten.

rots92
door rots92 - Apr 15, 2015 om 20:14
157 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:07]..... nu heeft de winkelmedewerkster het pakketje naar antwoord nummer 31000(Bon Prix) gestuurd.....
Hoe zo? Jij hebt het pakje toch geadresseerd?
Hoe weet je nu dat het naatrBonPrix is gegaan?
Komt lichtelijk onlogisch over.....


Op 13-10-14 heb ik via PostNL een pakketje verstuurd naar een antwoordnummer en dit antwoordnummer staat volgens mij op de bon en zo kan men zien dat het pakketje naar een ander antwoordnummer is gestuurd.

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2015 om 20:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

.....Bij het afgeven heeft de medewerkster van het loket een sticker geprint en deze op de doos geplakt......
Ja, die print komt er ná het scannen van de barcode op de adressticker.

Heeft ze dus een adressticker van een ander pakje gescand blijkbaar.

En dat heb je dan helaas niet meteen gezien.

mi
door michellemarkus - Apr 15, 2015 om 20:46
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op woensdag 15 apr 2015, 20:27].....Bij het afgeven heeft de medewerkster van het loket een sticker geprint en deze op de doos geplakt......
Ja, die print komt er ná het scannen van de barcode op de adressticker.

Heeft ze dus een adressticker van een ander pakje gescand blijkbaar.

En dat heb je dan helaas niet meteen gezien.

Heb geen barcode vooraf gehad van Fonq enkel een ticket nummer en het antwoord nummer. Tijdens het invoeren is ergens iets fout gegaan en is er het nummer van Bon Prix uitgeprint en op mijn pakketje geplakt.

Maar verder niemand een tip waar ik naar kan verwijzen dat Post NL verantwoordelijk is?

bo
door boiler - Apr 15, 2015 om 20:58
64 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=michellemarkus schreef op woensdag 15 apr 2015, 20:46]

Maar verder niemand een tip waar ik naar kan verwijzen dat Post NL verantwoordelijk is?

Nog maar eens herhalen: Post.nl is NIET verantwoordelijk...Jij verstuurt, jij let op.....

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2015 om 21:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Het enige wat u kunt doen is vriendelijk vragen aan Bon Prix of zij geen pakje over hebben. Er zal toch ook nog wel een bon of zo met uw naam en die van Fonq ingezeten hebben?

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 16, 2015 om 15:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Welk praktisch probleem veroorzaakt deze fout, van de medewerker van PostNL, nu?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer