kamphuysen
door kamphuysen Aug 26, 2014 om 13:01
Geldzaken & recht

POST NL. Wie heeft zijn Post soms niet, of zelfs helemaal niet gekregen de laatste tijd (ca. periode laatste Halfjaar?)

Wie heeft zijn Post via PostNL soms niet, of zelfs helemaal niet gekregen de laatste tijd (ca. periode laatste Halfjaar?) ik in ieder geval niet sterker wordt nota bene toegestaan door de 'Leiding'' van de onderaannemer van PostNL firma ''Paswerk"" vestigingen omgeving van 023. Vraag is dan ook aan U geachte lezer/lezeres heeft U soms ook van dit soort schadelijke ervaringen en wat moet je er dan aan doen omdat weer recht te krijgen? Bij ""paswerk'' is het kennelijk nog niet doorgedrongen dat men zich heeft te houden aan de Nederlandse Postwet. Is Paswerk ook gesteld onder de Postwet? En bij PostNL zitten kennelijk mensen die contracten zitten af te sluiten waarvan ze niet het overzicht en de gevolgen van te voren hebben overzien. In ieder geval, wij zelf krijgen na een ''aanvaring met een postbode (die de post gewoon in de tuin donderde dus niet in de bus deed en waar we tegen zijn opgetreden met de Politie erbij, van af einde mei begin Juno 2014 geen post meer normaal in de brievenbus, en na veel gedoe en als we mazzel hebben soms 1 keer in de week een pakje brieven met een elastiekje eromheen gedraaid op maandag de dag dat er geen post wordt bezorgd. Of we krijgen helemaal niets dus nada, ja bij de buren wel en de buren daarnaast de bezorger loopt voorbij kijkt je aan en neemt jouw post gewoon mee! waarnaar toe? en dan blijkt naar nu boven water is gekomen die post ergens ''te zwerven in een lokaar van de firma :Paswerk'' want de besteller neemt gewoon deze post mee retour, weer of geen weer dus het wordt dan ook nog eens zeiknat, en dumpt het ergens in dat gebouw maar...het kan ook in een sloot terecht komen zijn wie zal het zeggen de buren verderop zagen wel eens post drijven. Dat mag kennelijk van de leiding van Paswerk en is voorzover wij dat kunnen bezien voor ons gevoel gewoon opgezette georganiseerde en ordinaire diefstal cq wegmaken van poststukken omdat post gewoon moet worden bezorgd en niet mee moet worden teruggenomen iedere nederlander mag toch gewoon wel verwachten van een Postbedrijf dat het zijn werk doet? omdat het een grondrecht is het staat nota bene in de Postwetten die in den Haag aan het binnenhof nr. 4 zijn gefabriceerd , sterker iedere europeaan mag dat verwachten want het is zomaar een belachelijk idee dat je mag hopen dat je brieven ergens in nederland of europa ook daadwerkelijk aankomen op het adres waarnaar je hebt toegestuurd (Paswerk de onderaannemer van PostNL in de haarlemmermeer is een soort uitgebreide sociale werkplaats van de landelijke organisatie Meer en Bosch epilepsie gezondheids centrum) Dus ik sluit af met mijn neutrale vraag stelling; Wie heeft meer Klachten over PostNL ?

2199 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2014 om 13:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... Wie heeft meer Klachten over PostNL ?.....
Da's een open deur intrappen.

Lijkt me trouwens meer iets voor bij Discussies!

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2014 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik krijg soms weken geen post, maar niet omdat de postbode zijn werk niet doet. Ik mis nooit iets.

Hebt u een bedrijf dat u wekelijks een pakje brieven krijgt?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 26, 2014 om 14:52
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Kamphuysen,
klachten heb ik (nog) niet maar weet wel door anderen dat het niet altijd gaat zoals het zou moeten.
Ik heb gelezen dat een bezorger is betrapt die een lading rouwpost in het water dumpte waarop de man is ontslagen of geschorst dat weet ik niet meer, er wordt dus wel wat mee gedaan.
Vr. gr.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2014 om 14:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens de krant is hij op staande voet ontslagen. Lijkt me ook logisch.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 26, 2014 om 15:00
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, is ook logisch maar ik had het idee dat er eerder niet zo opgelet werd.

hutch
door hutch - Aug 26, 2014 om 15:26
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Kamphuysen,

u kunt beter vragen wie geen problemen met PostNL heeft.......

Vorige week een aangetekend stuk ontvangen..... waarvan de inhoud GESTOLEN was. Het was gedeeltelijk open gesneden en de inhoud was verdwenen.

Uiteraard gaat PostNL weer het overbekende toneelstukje van 'onderzoek' uitvoeren.
Het resultaat is bij mij al bekend, al hoewel er nog geen reactie ontvangen is:
geen resultaat.

Vroeger was er de postale recherche, die nog echt recherchewerk deden. Tegenwoordig zullen het wel vakantiewerkers zijn, die alleen maar eventjes wat administratief werk doen, hoofdzakelijk bestaande uit het digitaal verzenden van een klachtenformuliertje.

Zoals ik al vele malen geschreven heb: PostNL heeft haar werknemers niet onder controle. Er wordt gestolen bij de vleet. Er werken vele criminelen bij dit flutbedrijf. Daarbij draait het alléén maar om het geld. En af en toe een schadeloosstelling betalen is goedkoper dan betrouwbaar (en gemotiveerd) personeel aannemen. Dus het is gewoon een kwestie van rekenen.
Gelukkig zijn er ook nog vele goede en trouwe werknemers.
En bij dit laatste reken ik echt niet het (hoofd)bestuur e.d. DIe denken alléén maar aan de (hun eigen) 'centjes'.

Lang leven de concurrentie. Hoe meer , hoe beter.

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 26, 2014 om 15:42
252 Antwoorden / 68 Vragen

Nog een andere Vraag aan U allen Kan het zijn of is het ook zo dat de Pakjes dienst van PostNL (die grote witte bestel wagens) in volledige handen is van de (onze) Medelanders? De leiding van die werk tak en de medewerkers daarvan houden elkaar volkomen uit de wind, er komt ook geen Eigenlander..tussen, zelfs niet de kinderen van de Eigenlanders die al en dan soms jaren bij PostNL werkzaam zijn...kortom het is een staat in de staat, oftewel een bedrijf binnen het bedrijf..daar wordt over geklaagd door mensen die bij jou dan weer aan de deur komen om over jouw problemen te praten en dat voor je willen oplossen gefrustreerd als ze al zijn...Heeft U daar ook al eens van gehoord?.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2014 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat zijn eigenlanders en medelanders?

De bezorger van de pakjesdienst die bij mij aan de deur komt, is een gewone Nederlandse jongeman.

Een staat in de staat? Draaft u niet een beetje door?

aurora1
door aurora1 - Aug 26, 2014 om 15:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u niet een hek rondom uw tuin en een bord staan met Verboden toegang art. 461 etc.? Heeft u geen brievenbus aan uw hek? Als dat zo is dan liggen de problemen met de post mogelijk daaraan.
Hier geen problemen met de post, altijd vriendelijke mensen en iedereen groet elkaar.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 26, 2014 om 17:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@hutch
Tip
- Sneller
- Minimaal 1000 procent goedkoper
- 100 procent betrouwbaar
- Gratis ontvangstbevestiging

door 1953 - Aug 26, 2014 om 18:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Kijk ook nog even naar mijn (eerdere) discussie omtrent de bezorging door PostNL Bezorging PostNL

M.i. heeft de discussie,die u ook heden heeft geplaatst, meer prioriteit.

diumenge
door diumenge - Aug 26, 2014 om 18:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nog een paar jaar en het is over met de briefpost, sta er als bedrijf maar aan. Een markt die volledig verdwijnt, maar ondertussen moet je wel de boel draaiende houden. Binnenkort gaan de tarieven weer omhoog en zal de postmarkt nog sneller krimpen (10% per jaar).

Ik heb de laatste twee weken nauwelijks post ontvangen, maar ik geloof niet dat ik iets mis. Briefpost is verleden tijd.

pi
door pieterwolters - Aug 26, 2014 om 20:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op dinsdag 26 aug 2014, 15:42]Nog een andere Vraag aan U allen Kan het zijn of is het ook zo dat de Pakjes dienst van PostNL (die grote witte bestel wagens) in volledige handen is van de (onze) Medelanders? De leiding van die werk tak en de medewerkers daarvan houden elkaar volkomen uit de wind, er komt ook geen Eigenlander..tussen, zelfs niet de kinderen van de Eigenlanders die al en dan soms jaren bij PostNL werkzaam zijn...kortom het is een staat in de staat, oftewel een bedrijf binnen het bedrijf..daar wordt over geklaagd door mensen die bij jou dan weer aan de deur komen om over jouw problemen te praten en dat voor je willen oplossen gefrustreerd als ze al zijn...Heeft U daar ook al eens van gehoord?.

Beetje last van racistische gevoelens misschien? Luister eens wat minder naar die geblondeerde gek en stop met het lezen van de telegraaf.

gerbera
door gerbera - Aug 26, 2014 om 23:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@kamphuysen, u gooit de boel een beetje door elkaar. Paswerk bezorgd geen post van PostNL het heeft een eigen bezorgdienst van voornamelijk poststukken welke door de gemeente Haarlem verzonden worden. Zij zijn ook duidelijk herkenbaar aan het (Paswerk)vest wat ze dragen. De wijze waarop u uw frustratie afreageerd op de postbezorgers van Paswerk vindt ik beneden peil en geloof er niets van dat deze mensen de post in uw tuin donderen. Dat u problemen heeft met PostNL moet u niet op het context van Paswerk schuiven. En heeft u problemen over postbezorging van PostNL, dan moet u bij hen een klacht indienen en niet zo minderwaardig over Paswerk schrijven. Ik woon in het 023 gebied en heb geen enkele klacht over postbezorging van zowel Paswerk alsook PostNL.

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 27, 2014 om 08:25
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=gerbera schreef op dinsdag 26 aug 2014, 23:16]@kamphuysen, u gooit de boel een beetje door elkaar. Paswerk bezorgd geen post van PostNL het heeft een eigen bezorgdienst van voornamelijk poststukken welke door de gemeente Haarlem verzonden worden. Zij zijn ook duidelijk herkenbaar aan het (Paswerk)vest wat ze dragen. De wijze waarop u uw frustratie afreageerd op de postbezorgers van Paswerk vindt ik beneden peil en geloof er niets van dat deze mensen de post in uw tuin donderen. Dat u problemen heeft met PostNL moet u niet op het context van Paswerk schuiven. En heeft u problemen over postbezorging van PostNL, dan moet u bij hen een klacht indienen en niet zo minderwaardig over Paswerk schrijven. Ik woon in het 023 gebied en heb geen enkele klacht over postbezorging van zowel Paswerk alsook PostNL.

Ik geloof er niets van dat deze mensen de post in uw tuin donderen.

Mijn antwoord op uw reactie beste mevrouw/mijnheer ; Het is helaas wel zo ik schrijf paswerk helaas, en wat ik verder schreef helaas ook mevrouw en...er is melding van gedaan bij de Nat.Pol. en verder wat ik ook schreef later in een aparte kolom over de dochterfirma van PostNL nml. Paket postL dat is van mijn kant geen racistische neerschrijverij, maar is simpelweg opgetekend uit de mond van de controleur van PostNL die hier bij ons na de eerste klachten omstandig vertelde wat zijn belevingen zijn bij zijn eigen werkgever PostNL, voor de goede orde mevrouw mijnheer, het maakt mij persoonlijk helemaal niets uit wie er pakjes komt bezorgen of wie er brieven komt brengen bij mij afgeeft en of In De brieven Bus doet daadwerkelijk, maar ook helemaal niets, als het er maar komt en als het dan ook maar komt als !! er wat is, maar nu krijgen we geen post en oms zeer onregelmatig en... dan soms op de maandag een bundeltje met een elastiek er om heen dat is dan de post van de hele afgelopen week? , dat bundeltje post is al vreemde kwestie post aan de deur ouderwets he? Het is te droevig om te beleven. En verder je gaat toch geen herrie maken met een postbode? die mensen doen gewoon hun werk door wer en wind petje af voor ze, en als ze niet goed of niet hun werk doen dan horen ze er op aan gesproken te worden, alleen in dit geval lukt dat gewoon niet want er wordt hogerop georganiseerd dat dit zo kan en nu U weer....mvrgroet (ben niet boos op U hoor maar op het systeem waar we in zitten, of in terecht zijn gekomen, dat systeem heet Privatisering prima gedaan door de politiek het zelfstandig maken van de overheids taken. dus nee niet goed gedaan.

gerbera
door gerbera - Aug 27, 2014 om 16:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben niet van plan met u verder in discussie te gaan. Het feit dat u degenererend over paswerk schrijft schoot mij in het verkeerde keelgat. Als u het bundeltje post goed bekijkt zult u er geen stempel van Paspost op vinden, dus gaat uw post niet in een lokaal van paswerk zwerven. Verder wil ik er niet op ingaan. Paswerk doet zijn uiterste best om die mensen, die normaal bij een bedrijf aan niet de "bak" komen, aan passend werk te helpen en vaak met succes. Voor alle duidelijkheid ik heb niets met Paswerk van doen maar heb hoge waardering voor datgene wat deze mensen doen voor de zwakkere in de samenleving.
Met vriendelijke groet.

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 27, 2014 om 18:36
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=gerbera schreef op woensdag 27 aug 2014, 16:37]Ik ben niet van plan met u verder in discussie te gaan. Het feit dat u degenererend over paswerk schrijft schoot mij in het verkeerde keelgat. Als u het bundeltje post goed bekijkt zult u er geen stempel van Paspost op vinden, dus gaat uw post niet in een lokaal van paswerk zwerven. Verder wil ik er niet op ingaan. Paswerk doet zijn uiterste best om die mensen, die normaal bij een bedrijf aan niet de "bak" komen, aan passend werk te helpen en vaak met succes. Voor alle duidelijkheid ik heb niets met Paswerk van doen maar heb hoge waardering voor datgene wat deze mensen doen voor de zwakkere in de samenleving.
Met vriendelijke groet.

Als u niet tegen weerwoord of tegenwerping kunt noa bene ook nog de feiten gebaseerd nog wel dan verzoek ik per heden uw mededelingen voor u te houden. Niemand zit op U te wachten het gaat om de vraag of U ook dat sort ervaringen heeft . Een Paswerk bedrijf de naam zegt het al ''bedrijf'' is ondergebracht en onderhevig aan regels van Opdrachtgevers namelijk Postnl, dat deze er niet amused door is ''zacht uitgedrukt moge duidelijk zijn;; geachte mevrouw ik verzin het niet Paswerk brengt reguliere dagelijkse Post rond voor PostNL ze werken dus als een nederlands postbedrijf, even voor uw info eerst nog in gewone burgerkleding oa een man aan de deur gehad in een zwarte capuchon met de capuchon over het hoofd, zou u schrikken wellicht u niet? Enfin we zitten er mee en U gelukkig niet dat is fijn vor U.

target
door target - Sep 2, 2014 om 15:27
297 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, als ik lees dat politie nodig is geweest bij een "aanvaring" dan ga ik er vanuit dat dat flink uit de hand gelopen is.
Als je ergens problemen mee hebt behoor je andere wegen te belopen dan "aanvaringen" waar politie aan te pas komt. Klachten over postbode's (al dan niet ingehuurd) leg je neer bij de klachtenafdeling van de lokale of landelijke post, en die ga je niet oplossen met een "aanvaring" met de postbode.

Misschien ben ik een beetje te voorbarig, maar uit dit feit en de wijze van communicatie hier heeft u zelf naar mijn mening ook (laat ik het voorzichtig zeggen) enige verantwoordelijkheid in deze escallatie.