bc
door bchui Mar 25, 2015 om 18:09
Geldzaken & recht

Post NL wordt er nog bezorgd?

Al 2 dagen geen postbezorger gezien en ik wacht op post van UWV. Normaal wordt VARA gids op dinsdag bezorgd maar we hebben op dinsdag en woensdag geen postbode gezien.
Bellen met POSTNL voor 0.45 cent per gesprek + je gewone telefoonkosten leverde niets op. Na een ellenlang menu kreeg ik te horen dat er 0 wachtenden waren en toch kreeg ik muziek te horen. Na enige tijd dus maar opgehangen.
Ik word zo moe van deze belazerij.
Slimmer was om even het UWV en de Vara te bellen (en goedkoper ook)

3323 24 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2015 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wie heeft er nog een gids? En aluw zaken met het UWV kunt u toch per internet regelen?

Misschien was de postbode ziek?

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2015 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Slimmer was om even het UWV en de Vara te bellen (en goedkoper ook).....
Dat had je alsnog kunnen doen.

Op maandag wordt er niet bezorgd.
Dat er gisteren en vandaag geen post geweest is kan meerdere redenen hebben:
- er is geen post voor je verzonden
- problemen bij de post.
Bij het bellen naar post.nl had je dus iets meer geduld moeten hebben, denk ik.

En nou maar kijken of er morgen wél post is.

Met vr.gr.

me
door mein33 - Mar 25, 2015 om 18:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=bchui schreef op woensdag 25 mrt 2015, 18:09]Al 2 dagen geen postbezorger gezien en ik wacht op post van UWV. Normaal wordt VARA gids op dinsdag bezorgd maar we hebben op dinsdag en woensdag geen postbode gezien.
Bellen met POSTNL voor 0.45 cent per gesprek + je gewone telefoonkosten leverde niets op. Na een ellenlang menu kreeg ik te horen dat er 0 wachtenden waren en toch kreeg ik muziek te horen. Na enige tijd dus maar opgehangen.
Ik word zo moe van deze belazerij.
Slimmer was om even het UWV en de Vara te bellen (en goedkoper ook)

Fijn te vernemen dat u er zelf reeds achter bent gekomen wie u had moeten bellen i.p.v. uw tijd en geld te verspillen aan geenpostbezorgd.nl

mahadma
door mahadma - Mar 25, 2015 om 18:24
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Kijk eens via uw digid naar "mijn uwv". De tv gids staat gratis op teletekst pagina 200 en hoger.

bc
door bchui - Mar 25, 2015 om 18:41
12 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt Edrick3
"Tijger" de Gids doet niet ter zake, daar is iedereen gelukkig vrij in. Jij koopt waarschijnlijk ook geen kranten en tijdschriften meer.

UWV stuurt inderdaad soms materiaal op naar aanleiding van een telefoongesprek.

Op de website van postnl zou je moeten kunnen zien of er bezorgproblemen zijn (bij ziekte bijvoorbeeld). Je typt je postcode in en dan zie je of er in dat gebied vertraging is opgetreden. Aangezien dat niet het geval was wilde ik bellen, daar we in een pand zitten met 4 verdiepingen en er altijd wel post voor iemand is.

Bij 0 wachtenden toch nog in de wacht zitten met een muziekje dat noem ik oplichting. Had ik rustig moeten blijven wachten tot er misschien uiteindelijk opgenomen zou gaan worden .....

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2015 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 25 mrt 2015, 18:12]Wie heeft er nog een gids? En aluw zaken met het UWV kunt u toch per internet regelen?

Misschien was de postbode ziek?

OT:
Ik ken wel meer mensen met een gids. Dat heeft niets met de vraag te doen.
En van het uwv kan je best schriftelijke stukken moeten ontvangen.

En als de postbode ziek zou zijn, dan zorgen ze echt wel voor een vervanger.

mahadma
door mahadma - Mar 25, 2015 om 18:48
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Bellen met POSTNL voor 0.45 cent per gesprek

Bij 0 wachtenden toch nog in de wacht zitten met een muziekje dat noem ik oplichting.

@Bchul, of je nu een gesprek hebt van 1 seconde of 1 uur, het kost € 0,45 PER GESPREK, dus waar de term oplichting op slaat zie ik niet.

bc
door bchui - Mar 25, 2015 om 18:49
12 Antwoorden / 4 Vragen

Gaat het ineens over de tv gids. Die wil ik helemaal niet digitaal.
Ik ken al die mogelijkheden van teletekst en internet, maar ik geef de voorkeur aan de gids. Kan ik aanstrepen wat ik graag wil zien, dat is wel zo overzichtelijk. :-)

bc
door bchui - Mar 25, 2015 om 18:50
12 Antwoorden / 4 Vragen

0.45 cent per gesprek + de gewone kosten!

mahadma
door mahadma - Mar 25, 2015 om 18:55
11540 Antwoorden / 51 Vragen

De gewone kosten zijn de startkosten, voor zover mij bekend, maar ik ga dit checken.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 25, 2015 om 18:55
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet dat prestaties naar beloning....
Rouw kaarten gelijk bezorgd maar het verzamelen van Dinsdag en Woensdag post tot donderdag, dan is de gids nog vroeg genoeg......

Ja, het mag niet maar mijn bezorger, zeer betrouwbare verzamelaar die maar 2x per week wil lopen voor dit jeugdloon, en gezien de grijze haren naast het zeer grote voorhoofd dus best redelijk....

Als je gelijk met weekfolders en kranten post bezorgde, mag niet maar.....
Zowel de folders als je zondagskrant elke zaterdag met de normale post van zowel Post NL als alle anderen.....

Hij bleek te werken voor diverse werkgevers als ZZPer en ik begrijp gezien zijn beloning dit best....

U moet eigenlijk in Den Haag zijn voor deze problemen want dit nu commerciële bedrijf is niet meer de ex overheid maar .....
ja, mag niet natuurlijk maar deze man doet ook zijn best nog een redelijk uurloon te halen met Post NL, Sand, Selectmail, enz en ook nog diverse gratis kranten en folders!

mahadma
door mahadma - Mar 25, 2015 om 18:57
11540 Antwoorden / 51 Vragen

0,45 per gesprek:
Uiteraard, maar dat geldt eigenlijk alleen voor mobiele apparatuur.
Bij vaste lijn blijft het €0,45 per gesprek. Deze fout wordt overigens erg veel gemaakt.

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2015 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bchui

Ik heb wel zeker iedere dag de krant. En die wordt bij nacht en ontij bezorgd door de krantenman. Staan trouwens ook de tv programma's in.

zoekster
door zoekster - Mar 25, 2015 om 19:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Volslagen idioot om iemand te verwijten dat die een tv gids heeft. Ik heb er ook een en vindt dat prettig.

Verboden?

U heeft er gewoon recht op dat de tv gids normaal wordt bezorgd.

zoekster
door zoekster - Mar 25, 2015 om 19:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Probeert u het via de mail

klik HIER

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2015 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Waar verbied ik iemand iets? Of verwijt ik iemand iets? Als ik dat al zou kunnen of willen.

Het is vandaag woensdag. De gids start op zaterdag. In mijn wijk wordt de gids op donderdag bezorgd.

Is het zo erg een dagje later?

zoekster
door zoekster - Mar 25, 2015 om 19:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waarom zeg je dan. Wie heeft er nog een gids? Alsof dat iets raars is.

Bij mij komt hij ook altijd op dinsdag. En als hij dinsdag of woensdag er niet is, dan weet ik dat er iets is misgegaan.

Ik vind het bezopen dat iemand een vraag stelt over de postbezorging en dan krijg je gezanik over het lezen van een gids.

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2015 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Nou, nou. Wat een toestand over de gids. Morgen komt hij echt wel.;-))

tenormin
door tenormin - Mar 25, 2015 om 19:54
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@bchui, hier nog iemand die (in dit geval de Avro bode) graag en gretig leest. Voor iedere dag een puzzeltje, wat meer achtergrond info over wat er komt, kunnen aanstrepen wat je wilt zien, dus niet een stuk krant bewaren ;-). En Post Nl heeft ook een "gewoon" nummer, althans; zie ik bij alternatieven: 058-2333333. En ook met u eens: de gids(en) worden altijd bezorgd op Dinsdag. Dus maar snel even met de Vara klachtendienst mailen voor het niet hebben ontvangen van de gids. Neem aan dat zij daar ook een mail adres voor hebben (net als de Avro bode)?

wi
door wimmers - Mar 26, 2015 om 00:16
47 Antwoorden / 8 Vragen

Uwv post word ook bezorgd door Sandd

tenormin
door tenormin - Mar 26, 2015 om 12:50
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 25 mrt 2015, 19:39]@zoekster

Nou, nou. Wat een toestand over de gids. Morgen komt hij echt wel.;-))

Nou, die komt vandaag echt niet. Is altijd een vaste dag voor, hoe dan ook. En als de gids op Dinsdag niet in de bus ligt is er vanaf de andere kant (of de Vara of Post NL) gewoon iets fout gegaan. 't Komt zelden voor maar als ik de mijne niet heb bel of mail ik gelijk en dan komt het vooralsnog in de bus (op Vrijdag).

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2015 om 13:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens de site van de Vara wordt hij uiterlijk donderdag bezorgd.

bc
door bchui - Mar 28, 2015 om 17:12
12 Antwoorden / 4 Vragen

Update - Nu in totaal een week lang geen post ontvangen. De post waarop ik wachtte zou me nogmaals (donderdag) toegestuurd worden.
Bij postnl waren telefonische problemen deze week. Via twitter zijn ze wel goed bereikbaar. Ben wel benieuwd waar de poststukken van afgelopen week gebleven zijn

edrick3
door edrick3 - Mar 28, 2015 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bchui,

Als het werkelijk door ziekte van de postbode zou komen zou die post alsnog bezorgd moeten worden.
Zou voor de zekerheid tóch contact opnemen en melden dat je de hele week geen post hebt ontvangen.