miarcos
door miarcos Jun 20, 2012 om 11:35
Geldzaken & recht

Postcodeloterij

mijn vrouw heeft pas een ipad3 gekocht,
een emai adres aangemaakt met gmail.com,ze heeft er nog
niets mee gedaan.maar sinds een paar dagen krijg ze al
4 keer een mail van de postcodeloterij,terwijl ze der eigen
helemaal niet heeft aangemeld.waarom moet ze eigenlijk
afmelden terwijl er is niet eens is aangemeld.

1275 10 Rapporteer

soepkiep
door soepkiep - Jun 20, 2012 om 12:18
529 Antwoorden / 75 Vragen

ze zal zich toch wel aan gemeld hebben
hoe weet de postcodeloterij anders het mail aderess
en anders helelmaal onder in van de mail staat als je niets meer wilt ontvangen hier afmelden
gewoon even op duwen en je krijgt geen mail meer

tdehond
door tdehond - Jun 20, 2012 om 12:57
4744 Antwoorden / 9 Vragen

M.i. gaat dit tegen de nieuwe code e-mail in die in januari dit jaar van kracht is gegaan.
Als g-mail dit e-mail adres aan anderen heeft doorgegeven zonder dit nadrukkelijk aan u aan te geven.

4 VERZAMELEN VAN E-MAILADRESSEN
4.1a De adverteerder draagt er zorg voor dat de bestandseigenaar bij het verzamelen van e-mailadressen
degene wiens e-mailadres wordt verzameld duidelijk en op eenvoudig toegankelijke wijze
geïnformeerd wordt over de navolgende punten:
a) dat het e-mailadres voor het toezenden van reclame zal worden gebruikt;
b) de identiteit van de bestandseigenaar/bestandseigenaren; en
c) de bestandseigenaar het e-mailadres verzamelt voor eigen gebruik, dan wel (mede) voor gebruik ten
behoeve van derden of derdenverstrekking van het e-mailadres.
4.1b Aan de verplichting van artikel 4.1a kan niet worden voldaan uitsluitend door middel van een bepaling
in de algemene voorwaarden of een privacy statement.

bron: klik

Zie verder het privacy beleid van
g mail: klik

xv
door xvisx - Jun 20, 2012 om 13:55
55 Antwoorden / 1 Vragen

@tdehond,

Als google die adressen al verkoopt dan nog niet binnen zo korte tijd na het aanmaken. Twee grote bedrijven die binnen 4 dagen een verkoop van emailadressen uitwisselen en al beginnen met spammen terwijl dit tegen de regels is (die je overigens terecht noemt), het lijkt me sterk. Moet google een lijst maken, die verkopen en doorsturen dan moet die lijst verwerkt worden door de postcodeloterij en er moet gespamd worden. Het zou in theorie natuurlijk zat kunnen....(-;}

De logische verklaring is dat mevrouw gewoon ergens haar mailadres heeft laten slingeren. Dat doen we allemaal wel eens toch?
Welkom in de wondere wereld van de spam, gewoon negeren.

tdehond
door tdehond - Jun 20, 2012 om 14:27
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ xvisx
Onder meer Google, Facebook, Marktplaats, 9292.nl, net als grote nieuwssites als Nu.nl, Tweakers.net en de Volkskrant, leggen de verplichting naast zich neer. Ondanks dat Facebook en Google geen Nederlandse bedrijven zijn, moeten ze zich in Nederland wel aan de Nederlandse wet houden. Telegraaf.nl en nieuwssite Fok.nl hebben wel een poging gedaan om de wetgeving te implementeren, maar gaan waarschijnlijk niet ver genoeg.

Het lijkt mij dan ook aannemelijk dat Google zich ook niet houdt aan de nieuwe code e-mail.

In het digitale tijdperk moet het verzenden van gegevens van accounts naar andere partijen toch geautomatiseerd zijn in een computerprogramma.

tdehond
door tdehond - Jun 20, 2012 om 14:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Toevoeging
quote heeft betrekking op de nieuwe cookie wetgeving waarbij eerst toestemming gegeven moet worden voordat er een cookie op de computer geplaatst wordt.

xv
door xvisx - Jun 20, 2012 om 14:30
55 Antwoorden / 1 Vragen

@tdehond,

En dat werkt goed. Als je nu naar Fok.nl gaat krijg je de mogelijkheid om nee te zeggen tegen alle cookies waarop de website zegt je geen pagina te kunnen tonen ofwel je accepteert alle cookies...

Hier is een mooi woord voor: symboolwetgeving

tdehond
door tdehond - Jun 20, 2012 om 14:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

BWA HA HA. Dat was mij ook al opgevallen.

Toch is een enkele website wel bezig iets te ontwerpen waarbij geen cookies gebruikt hoeven te worden. Alleen staat niet vermeld hoe lang dat gaat duren. :)

=xvisx schreef op woensdag 20 jun 2012, 14:30: @tdehond,

En dat werkt goed. Als je nu naar Fok.nl gaat krijg je de mogelijkheid om nee te zeggen tegen alle cookies waarop de website zegt je geen pagina te kunnen tonen ofwel je accepteert alle cookies...

Hier is een mooi woord voor: symboolwetgeving

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 20, 2012 om 15:53
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Google heeft op G Mail een prima spam filter dus 1x klikken.

En als zij willen verdienen op jou nieuwe mail adres en zo werken vallen ze door de mand.
Nooit reageren want dan krijg je meestal meer reclame.

Cookies
door Cookies - Jun 20, 2012 om 16:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......terwijl ze der eigen helemaal niet heeft aangemeld.....

Misschien mailadres gebruikt om ergens in te loggen, meegedaan aan een spelletje, enquête enz. enz.

Cookies
door Cookies - Jun 20, 2012 om 16:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

P.S. Ik gebruik Gmail al jaren, krijg nooit spam.