ray1967
door ray1967 Dec 25, 2014 om 10:17
Geldzaken & recht

Post.nl

Van de week mijn bestelling van een webwinkel ontvangen via Post.nl, tenminste alleen de bubbeltjes folie envelop inhoud keurig verdwenen door het open, maken van de envelop, gezien de waarde van de inhoud ongeveer € 6 niet verzekert.
Daar dit voor ons niet de eerste keer is dat een degelijk pakketje niet aankomt of open gemaakt is heb ik eens een mail gestuurd naar Post.nl en krijg onderstaand antwoord.

Nu is eigenlijk mijn vraag is Post.nl niet gewoon aansprakelijk voor deze vermissing, daar ik gebruik maak van hun diensten en het daar mis gaat, naar mijn idee komen ze wel erg gemakkelijk weg met het antwoord.

Geen hot item betreffende de waarde maar voor mij wel een principe kwestie..

Reactie Post.nl:

In uw e-mail geeft u aan dat uw zending geopend en incompleet is aangekomen. Ik kan mij voorstellen dat dit heel teleurstellend voor u is en bied u dan ook mijn welgemeende excuses aan.

Wij gaan met een zo groot mogelijke zorg om met de post en ik kan me voorstellen dat u niet blij bent dat het anders is gelopen. Als een geopende en incomplete postzending wordt aangetroffen, zal deze voorzien worden van een excuusbrief. In uw geval is dit helaas niet gebeurd. Daarom heb ik uw klacht doorgegeven aan de verantwoordelijke leidinggevende. Deze zal de medewerker hier uiterlijk 2 januari 2014 op aanspreken. U krijgt verder geen reactie meer over uw klacht.

Helaas kan ik niet voor u achterhalen wat er mis is gegaan. Uw post is verstuurd zonder een verzekering tegen schade of vermissing. Daarom kan ik de schade niet vergoeden. Hiervoor verwijs ik u graag weer door naar de afzender.

Bedankt voor de moeite die u hebt genomen om contact met ons op te nemen, ik ga er vanuit u met dit antwoord van voldoende informatie te hebben voorzien. Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

886 12 Rapporteer

jo
door joentje1978 - Dec 25, 2014 om 10:37
367 Antwoorden / 6 Vragen

Er schijnt ergens een regel of een wet te zijn waarin staat dat de verzender altijd aansprakelijk is.

Vind het zelf ook een kromme regel.
Je betaald PostNL voor het verzenden en zij hebben hun taak niet goed uitgevoerd.

Het bekende excuus dat je het pakketje had moeten verzekeren slaat ook nergens op, zij horen hun werk gewoon goed te doen.

Ben bang dat je de verzender aansprakelijk moet stellen maar dat je voor die 6,00 EURO niet veel kunt ondernemen.

edrick3
door edrick3 - Dec 25, 2014 om 11:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ray1967,

Tja, dat is de standaardbrief die helaas regelmatig aan (terechte) klagers toegestuurd wordt.
Kun je dus weinig mee.
De verzender dient (ook) te klagen en niet de ontvanger.
Meld de verzender dat je het pakketje niet ontvangen hebt.

Aankoop via webwinkel (consumentenkoop)

In beginsel geldt dat de verzendende partij de zorg en het risico draagt dat het pakket juist wordt geleverd. Indien het pakket via de post wordt verzonden, kunt u als koper de verkoper aanspreken als het pakket niet aankomt. De verkoper zal het pakket nogmaals moeten versturen. Dit is geen service, maar een plicht die rechtstreeks voortvloeit uit de wet. Niet alleen bestaat de plicht tot herverzending, ook de kosten zijn voor rekening van de verkoper.

Vaak hanteren webwinkels algemene voorwaarden. Het komt nog al eens voor dat deze winkels de aansprakelijkheid voor zoekgeraakte pakketten hebben uitgesloten in de algemene voorwaarden. Laat u hierdoor echter niet van de wijs brengen. Als consument (niet handelend als bedrijf) kunt u altijd aanspraak maken op herverzending. De webwinkel draagt immers het risico van de verzending, ongeacht hun algemene voorwaarden. Bovendien zijn dergelijke voorwaarden vaak onredelijk en vernietigbaar.
(Bron:kijkoprecht).

Maar ja .... gelijk hebben en gelijk krijgen ....

Fijne feestdagen

valerius-2
door valerius-2 - Dec 25, 2014 om 12:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja en dan nog vragen om straf porto als er per ongeluk geen zegel op zit. Of dat die er af is ge gaan tijdens behandeling door post nl.

mahadma
door mahadma - Dec 25, 2014 om 13:00
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Post.nl wil zich wel laten betalen (porto) maar zich niet aan de andere kant van overeenkomst houden, het goed bezorgen. Dit is een dubbele moraal. En daar is kennelijk niets aan te doen.

En ja de verzender is verantwoordelijk, tja,............... Je mag er in alle redelijkheid van uit gaan dat de verzender zich aan de regels houdt........... Geen wonder dat Post.nl steeds duurder en onbetrouwbaarder wordt. Qua post hebben we gelukkig e-mail en er bestaat nog een fax.

Fijne dagen

door 1953 - Dec 25, 2014 om 15:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als de postbezorger meermaals op een klacht werd aangesproken en deze komt er dan nog bij, dan is blijkbaar iets structureels aan de hand en zou de postbezorger toch flink onder loep moeten gehouden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 25, 2014 om 16:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"Deze zal de medewerker hier uiterlijk 2 januari 2014 op aanspreken."
"Helaas kan ik niet voor u achterhalen wat er mis is gegaan."

Lekker tegenstrijdig, sowieso 'n standaard en helemaal nietszeggend kopieer, plak en bovenal pruts 'antwoord', waarmee werkelijk helemaal niets gedaan wordt.

Maar goed, verwachten wij nog iets anders dan van ?

zwemmer
door zwemmer - Dec 26, 2014 om 11:03
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Stel je eens voor hoe de drukte bij Post.nl is. Daar gebeuren vanwege de werkstress natuurlijk dezelfde ongelukken als in het verkeer waar wel eens een en ander over het hoofd gezien wordt met alle gevolgen van dien. De mensen werken en daar laat men wel eens een steekje vallen. De een is de ander niet en er zal niet door iedereen even alert en klantvriendelijk gereageerd wordn. Zo zijn mensen nu eenmaal. Het is een teleurstellende gang van zaken, maar daar de post niet meer elegant per postellion bezorgd wordt (dat was voor de elite) moeten we het met de menselijke fouten doen. Soms is dat niet leuk.

mahadma
door mahadma - Dec 26, 2014 om 11:38
11540 Antwoorden / 51 Vragen

@Zwemmer,

Daar gebeuren vanwege de werkstress natuurlijk dezelfde ongelukken als in het verkeer waar wel eens een en ander over het hoofd gezien wordt met alle gevolgen van dien.

In het verkeer wordt er als er schade is, deze vergoed, en daar heeft postnl niet van gehoord.

zwemmer
door zwemmer - Dec 26, 2014 om 13:06
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 26 dec 2014, 11:38]@Zwemmer,

Daar gebeuren vanwege de werkstress natuurlijk dezelfde ongelukken als in het verkeer waar wel eens een en ander over het hoofd gezien wordt met alle gevolgen van dien.

In het verkeer wordt er als er schade is, deze vergoed, en daar heeft postnl niet van gehoord.

Ach sorry, ik had overe het hoofd gezien dat de inhoud uit de verpakking verdwenen is. Dat moet natuurlijk vergoed worden. Alleen, bewijs maar eens dat post.nl de boosdoener is.

mahadma
door mahadma - Dec 26, 2014 om 13:13
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Alleen, bewijs maar eens dat post.nl de boosdoener is.

Kijk, en dat is dan een verzekeringskwestie en geen oordeel van postnl, want die zegt: geen vergoeding, joep doei en de groeten.

zwemmer
door zwemmer - Dec 26, 2014 om 13:22
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 26 dec 2014, 13:13]Alleen, bewijs maar eens dat post.nl de boosdoener is.

Kijk, en dat is dan een verzekeringskwestie en geen oordeel van postnl, want die zegt: geen vergoeding, joep doei en de groeten.

zwemmer
door zwemmer - Dec 26, 2014 om 13:29
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 26 dec 2014, 13:13]Alleen, bewijs maar eens dat post.nl de boosdoener is.

Kijk, en dat is dan een verzekeringskwestie en geen oordeel van postnl, want die zegt: geen vergoeding, joep doei en de groeten.

Het komt voor dat het pakketje bv op verzoek van de besteller in een trappenhuis neergelegd wordt om niet teveel tijd van de post in beslag te nemen. Als de besteller dan pas later het pakketje op gaat halen kan een buur het al meegenomen hebben. Dat is mij overkomen en ik vond een leeg pakketje.De kinderen van de buren vonden het maar al te interessant .... Zo kan het ook dus enneh ...respect is altijd mooi.