mc
door mcsharq Apr 8, 2014 om 15:48
Geldzaken & recht

PostNL aangetekende verzending

Goedendag,
Ik heb een tijdje geleden via postnl een aangetekende brief verstuurd. Deze is echter nooit aangekomen. Na de wettelijk aangegeven wachttijd heb ik contact opgenomen met PostNL. Deze gingen op onderzoek en vrij snel kreeg ik het antwoord... niet niet-heb niet-vul maar blaadje in voor 50euro retour.
Hier ga ik niet mee akkoord, de waarde van de brief is 500euro(heb betaling van de ander als bewijsstuk).
Ik dacht ik ga zelf erachteraan, dus bel de primera waar ik het posstuk heb verzonden. deze gaf aan dat de brief toch echt verstuurd is geworden(terwijl track & trace zegt dat hij niet verzonden is vanaf verzendlocatie).

Wat moet ik nu doen!?
Ik heb de brief verzonden en heb hier bewijs van, postnl en primera zegge; ik weet niet , heb niks en zoek t maar uit.
en de ontvanger heeft zijn brief niet ontvangen.

3008 2 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 8, 2014 om 16:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mcshark,

Tja, PostNL.....
Veel klachten over.
Maar helaas: inderdaad slechts € 50 vergoeding indien een aangetekende zending niet aankomt.

Heeft u waardevolle of belangrijke post, waarbij extra zekerheid is gewenst? Deze post kunt u dan het beste Aangetekend versturen. Wanneer u kiest voor Aangetekend versturen, heeft u zekerheid van verzending (verzendbewijs) én zekerheid van ontvangst (handtekening van ontvangst).

Aangetekend
U krijgt:

Zekerheid van verzending (verzendbewijs)
Zekerheid van ontvangst (handtekening van ontvangst)
Maximale schadevergoeding van € 50,- bij vermissing of schade
Mogelijkheid tot het controleren van de status van de zending via Track & Trace

En daar heb je dus weinig aan als de brief niet aankomt!

Je had dus met de VERZEKERSERVICE moeten versturen!

Van waardevolle of belangrijke post wilt u zeker zijn dat het aankomt. Als u uw brief met Verzekerservice verstuurt krijgt uw post vanaf het moment van afgifte een speciale, veilige behandeling en de ontvanger moet tekenen voor ontvangst. Daarnaast is uw zending tot € 500,- verzekerd in geval van schade of verlies. Voor het verzenden van geld, cheques, sieraden is een Sealbag vereist.
Verzeker

U krijgt:

Zekerheid van verzending (verzendbewijs)
Zekerheid van ontvangst (handtekening van ontvangst)
Mogelijkheid tot het controleren van de status van de zending via Track & Trace
Maximaal € 50,- schadevergoeding en een verhoogde aansprakelijkheid tot € 500,-

Met vr.gr.

mc
door mcsharq - Apr 8, 2014 om 17:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik was in de veronderstelling dat ik, net zoals mn pakketjes die ik vaker verstuur, gewoon tot 500euro verzekerd was(anders had ik m niet zo verstuurd). maar tevens wist ik niet eens van het bestaan af van de verzekerservice(dit is mij ook niet aangeboden door primera).
spijtig dat het zo vaak voorkomt blijkbaar.
Ik probeer nu via de leverancier de tickets te annuleren en nieuwe te ontvangen. wellicht de beste oplossing.