re
door rensole Apr 16, 2015 om 16:08
Huishouden & energie

Postnl beschadigd paketten

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een pakket verstuurd via PostNL naar Amerika.
Ondanks het feit dat het een maand duurde voordat dit aankwam bij de desbetreffende, was het ook nog eens extreem beschadigd.
Het was een houten krat gemaakt van vrij dik hout (4mm), met intern frame.
Deze was op zn zacht's gezegd gewoonweg aan "gort" getrapt.

Dan bel ik dus de klachtenlijn van Postnl waar ik al te horen krijg sorry is niet extra verzekerd dus we doen niks om dit geschil op te lossen.

Wat kan ik nu doen?
met normale omgang van de post zou dit namelijk nooit gebeurd zijn maar dit is gewoon niet meer normale omgang.

3170 15 Rapporteer

user123
door user123 - Apr 16, 2015 om 16:19
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Zoek de dader maar eens.Zo'n pakket gaat door tientallen handen.

Niemand in de transportketen neemt verantwoordelijkheid voor het werk van een ander, dus dekt men zich in.

sl
door slobberbone - Apr 16, 2015 om 16:45
508 Antwoorden / 2 Vragen

Was het goed verpakt ?

Dus ik kan erop staan ?( ruim 100 + kilo )
En je kan het laten vallen zonder probleem van 2 meter hoogte ?

mahadma
door mahadma - Apr 16, 2015 om 16:45
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Er bestaat maar één manier om het onbeschadigde en zeker daar te krijgen: Zelf brengen.

Waardevolle zaken versturen naar "verweggistan", is vragen om problemen. Of je moet een betrouwbare koerier kunnen vinden, maar ja, dàt kost pucunia, klamotten, ping ping, enz, en dàt willen we liever niet betalen.

re
door rensole - Apr 16, 2015 om 16:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=slobberbone schreef op donderdag 16 apr 2015, 16:45]Was het goed verpakt ?

Dus ik kan erop staan ?( ruim 100 + kilo )
En je kan het laten vallen zonder probleem van 2 meter hoogte ?

Ja het was een houten doos van 1mx50cmx50cm
Met een intern frame van hout (balkjes van 4cm x4cm)
En de platen waren ook 4mm dik.
Dus ja ik kon er op staan ik ben rond de 75 kg

Weet iemand toevallig waar ik juridisch sta?

mahadma
door mahadma - Apr 16, 2015 om 16:55
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Post punt nl zal de handen in onschuld wassen, niet verzekerd, jammer, helaas, pindakaas, eigen schuld, dikke bult, excuses enz .............. Anders gezegd: U heeft geen poot om op te staan.

edrick3
door edrick3 - Apr 16, 2015 om 17:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rensole,

Bekend verhaal.
Je weet natuurlijk nooit wat er onderweg allemaal met zo'n pakket kan gebeuren.
Hoeft niet eens bewust te gaan.
En ja, onverzekerd betekent dat je nergens de schade kunt verhalen.
Je kunt je klacht op klachtenkompas.nl plaatsen, maar in dit geval geef ik je weinig kans.

Met vr.gr.

koekeloer
door koekeloer - Apr 17, 2015 om 11:41
562 Antwoorden / 18 Vragen

Gaat het over de krat, of over de inhoud ?

wimmi20
door wimmi20 - Apr 17, 2015 om 13:22
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vraagsteller Rensole,
u stelt wel een vraag, maar vertelt niet wat de schade is.

sl
door slobberbone - Apr 17, 2015 om 15:13
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=rensole schreef op donderdag 16 apr 2015, 16:52][quote=slobberbone schreef op donderdag 16 apr 2015, 16:45]Was het goed verpakt ?

Dus ik kan erop staan ?( ruim 100 + kilo )
En je kan het laten vallen zonder probleem van 2 meter hoogte ?

Ja het was een houten doos van 1mx50cmx50cm
Met een intern frame van hout (balkjes van 4cm x4cm)
En de platen waren ook 4mm dik.
Dus ja ik kon er op staan ik ben rond de 75 kg

Weet iemand toevallig waar ik juridisch sta?

Je moet echt een voorstelling van hebben wat je pakket doormaakt tijdens de reis en internationaal is dat nog veel meer ellende.(ruim 6 jaar bij TNT pakketten gewerkt)

Ik blijf bij de vertrouwde sandwich verpakking dus doos om doos en dan zeer solide zo heb ik probleemloos audio apparatuur verzonden maar ook subwooferspeakers, elpee,s etc...

Dat is het punt wat geeft dat interne houten frame mee ? en dan gaat het kapot als het van 2 meter hoog valt 3x ?

zonder aanvullende diensten (verzekring geef ik u weinig kans)

hansfrantzen
door hansfrantzen - Apr 17, 2015 om 21:06
14 Antwoorden / 2 Vragen

Post.nl, klote bedrijf, onbetrouwbaar, kijk wat ze in dienst hebben, de goede daar gelaten. Dat was vroeger wel anders, toen was het een eer om bij de PTT te mogen werken.........Ben al zoveel kwijtgeraakt of half opengemaakte pakketjes, en als je contact opneemt met de klantenservice krijg je een of ander klote verhaal. De aanhef op de poststukken kunnen ze niet lezen, per dag staan hier in de centrale hal zeker 6 brieven die verkeerd in de brievenbus zijn gedeponeerd.

wi
door wimmers - Apr 18, 2015 om 00:06
47 Antwoorden / 8 Vragen

Het kan natuurlijk ook zijn dat de post in Amerika het pakket beschadigd heeft ,postnl brengt het niet tot aan de deur in Amerika.

door 1953 - Apr 18, 2015 om 00:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De postbezorger heette 'Op 't Kerkhof'? Flauwekul!

Wat moe(s)t u als klant van PostNL allemaal niet doen om een onbeschadigde pakket naar de USA?
Extra verzekeren volgens PostNL, kort door de bocht gezegd door PostNL.

Het kan zijn dat de 'USA Customs' (douane) het pakket grondig heeft gevisiteerd en niet zo zachtzinnig te werk is geweest. Wantrouwigheid is daar troef: van een mug een olifant maken!

wimmi20
door wimmi20 - Apr 18, 2015 om 01:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik probeer het nog 1 keer :
vraagsteller, wat was in geld de schade ?
Al die verhalen over een beschadigd pakket wil niet zegen dat er schade is.
En dat gezwam over Post NL slaat ook nergens op.
Over de grens waren er andere vervoerders.

pi
door pieterwolters - Apr 18, 2015 om 17:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rensole schreef op donderdag 16 apr 2015, 16:52]
Ja het was een houten doos van 1mx50cmx50cm
Met een intern frame van hout (balkjes van 4cm x4cm)
En de platen waren ook 4mm dik.

Dat klinkt eerlijk gezegd niet als een verpakking die veel kan hebben. Als zo'n constructie op een punt terecht komt ligt het uit elkaar.

re
door rensole - Apr 20, 2015 om 02:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 18 apr 2015, 01:27]Ik probeer het nog 1 keer :
vraagsteller, wat was in geld de schade ?
Al die verhalen over een beschadigd pakket wil niet zegen dat er schade is.
En dat gezwam over Post NL slaat ook nergens op.
Over de grens waren er andere vervoerders.

De schade is ongeveer 300/400 euro.
er werd me verteld dat t standaard tot 500 verzekerd is dit blijkt helaas achteraf niet te kloppen