mr
door mrdutch28 Jul 18, 2014 om 18:14
Vakantie & reizen

PostNL/ collector's club --> Gratis reis Praag

Vandaag een telefoontje ontvangen vanuit een callcenter dat zei te werken namens PostNL dat bij een aanschaf van een collectie postzegels van 64 stuks ik 1 van de 100 mensen was die hierbij een voucher kreeg voor een reis naar Praag voor 2 personen twv 398 euro. Hierbij was ontbijt en overnachting voor 3 dagen inbegrepen en een Nederlands sprekende reisleiding. Ik kon in augustus en september een datum uitkiezen en dan was er geen bijbetaling nodig. Eventueel op een latere datum zou ik 70 % korting krijgen.

Ondanks dat ik telefonische telemarketing altijd afsla klonk dit aanbod nu ook weer te mooi om waar te zijn. Ik vertrouwde dit aanbod niet en heb ondanks tussenkomst van de ''manager'' dit aanbod afgeslagen. Achteraf blijkt dit te vallen onder de collector's club van PostNL, maar duidelijk is dit niet.

De voorwaarden lijken wel heel erg te passen bij andere acties die circuleren op internet zoals deze: http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/gratis-weekend-praag-gewonnen-bij-bingocamsnl-1/

Echter gaat het hier dus om een gerenomeerd bedrijf en niet bingocams etc. Of toch een foutje hiermee in zee te gaan van PostNL of ze zijn wel degelijk op de hoogte van deze oplichterij.

Interessant om te lezen of meer mensen zijn benaderd. In ieder geval iedereen die dit leest en wordt benaderd: Afslaan dit aanbod!

1104 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2014 om 18:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat moest die collectie gaan kosten?

Voor niets gaat de zon op en dat 'gratis' kost meestal geld.

Klinkt inderdaad naar de 'bekende' reisorganisatie.

Dus juist gehandeld: NIET intrappen!

tijger1
door tijger1 - Jul 18, 2014 om 18:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u was gelukkig geen goed-gelovige Thomas.

mr
door mrdutch28 - Jul 18, 2014 om 18:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

De postzegel collectie kostte 43,80 en voor dat bedrag een GRATIS reis Praag. Inderdaad ik ben er zelf niet op ingegaan, maar wilde bij deze andere mensen waarschuwen!

valerius-2
door valerius-2 - Jul 18, 2014 om 19:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U schrijft zelf al , te mooi om waar te zijn. als ik zo denk dan begin ik in elk geval niet aan.

tijger1
door tijger1 - Jul 18, 2014 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het verdienmodel zal ongetwijfeld zijn dat augustus en september zogenaamd volgeboekt zijn. En voor andere data betaalt u nog de hoofdprijs, als is dat met zogenaamd 70% korting.

diumenge
door diumenge - Jul 18, 2014 om 19:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mrdutch28 schreef op vrijdag 18 jul 2014, 18:58]De postzegel collectie kostte 43,80 en voor dat bedrag een GRATIS reis Praag. Inderdaad ik ben er zelf niet op ingegaan, maar wilde bij deze andere mensen waarschuwen!Een kans van 1 op 100 op een gratis reis naar Praag toch? Dat lijkt me prima te financieren door PostNL.

gerbera
door gerbera - Jul 19, 2014 om 22:54
7358 Antwoorden / 14 Vragen

PostNL heeft al moeite met de juiste bezorging van de post. Laat staan dat ze u tijdig van uw voucher gebruik kunnen laten maken. Dat wordt gewoon een korting van 70% op een heel hoog bedrag in een periode dat u nou net niet kan of wilt.

jm
door jmvdam - Jul 21, 2014 om 13:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben nét ook gebeld door Postnl met de vraag of ik mee wilde doen met een postzegelactie, wat inhield dat ik me moest abonneren op het kopen van postzegels - welke zowel in het buitenland als hier voor 'eeuwig' gebruikt konden worden - en dat mijn 'beloning' een drie-daagse verzorgde reis naar Praag zou zijn.
Super dus.....maar ik trapte daar dus niet in! En na het lezen van al de ellende van mensen die daar wél ingetrapt zijn, ben ik daar heel blij om.
Vraag me af waarom Postnl zich inlaat met dit soort praktijken of hebben ze dit soms in 'goeder trouw' uitbesteed aan e.o.a. louche bureau?