cl
door claudia1988 Nov 14, 2014 om 11:57
Huishouden & energie

PostNL vreemde bezorgtechniek

Beste Kassa,

Hopelijk komt mijn vraag binnen in de goede categorie.
Onlanks heb ik een flink pakket kleding opgestuurd gekregen van een webshop. Deze kleding was bedoeld als donatie voor de minima. We zouden deze kleding mogen verloten onder de leden van onze facebookpagina.
Om kosten voor de sponsor te drukken is deze zending als normaal pakket verzonden (niet verzekerd dus).
Zoals verwacht kwam het pakket al bij mij aan een dag na verzending. Erg snel dus! Helaas was alleen de manier van afleveren een waarvan ik minder blij werd.
Na behoorlijk wat gestommel in mijn voortuin ging ik toch maar even kijken wat er was. Bij de voordeur aangekomen vond ik een briefje in mijn brievenbus van PostNL. Het pakket was geleverd. Niet bij de buren zoals aangekruist maar afgeleverd IN mijn kliko omdat de bezorger dan niet naar het PostNL kantoor hoefde om mijn pakket daar af te leveren. Vol ongeloof ben ik direct in mijn kliko gaan kijken. Jawel, in mijn kliko trof ik het pakket aan. Vies, nat en doorweekt. Zo dus ook de inhoud.
Hierover heb ik direct een klacht ingediend. Helaas was de enigste reactie die ik daarop ontving dat het niet verzekerd verzonden was, jammer dan kwam het op neer.
Het pakket is in zijn goede staat op mijn adres aangekomen, niet kwijtgeraakt of beschadigd maar vervolgens door de bezorgen zonder denken in mijn kliko gegooid. Het lijkt mij dus niet dat de PostNL zich hier zo makkelijk vanaf kan maken door het te gooien op 'niet verzekerd verzonden'.
Dat zou betekenen dat de bezorgen net zo goed zijn uurloon kan ophogen door de te leveren pakketjes mee naar huis te nemen. Waarom niet, toch niet verzekerd verzonden!
Heeft u enig idee wat ik hiermee nog meer zou kunnen doen? Bij de PostNL kom ik helaas niet verder.
Toch wil ik het hier niet bij laten zitten.
Van het briefje en de manier van het vinden van mijn pakket heb ik foto's gemaakt (ook heb ik het orginele briefje nog). Ook heeft de locale primera hiervan een kopie gemaakt.

Alvast enorm bedankt voor uw hulp!

met vriendelijke groet,
Claudia Hill

1250 16 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Nov 14, 2014 om 12:17
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Dien een officiele klacht met (kopie) bewijzen en claim het volledig schade bedrag binnen 14 dagen. Dit is willens en weten andermans eigendommen vernielen, en dat moeten ze vergoeden.

cl
door claudia1988 - Nov 14, 2014 om 12:19
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op vrijdag 14 nov 2014, 12:17]Dien een officiele klacht met (kopie) bewijzen en claim het volledig schade bedrag binnen 14 dagen. Dit is willens en weten andermans eigendommen vernielen, en dat moeten ze vergoeden.

Dat dacht ik inderdaad ook. Helaas geven zij in hun reactie op mijn klacht aan dat er geen vergoeding mogelijk is en gooien alles op het 'niet verzekerd verzonden'

mahadma
door mahadma - Nov 14, 2014 om 12:21
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Niet verzekerd verzonden heeft niets te maken met het pakket in de kliko te gooien, dit is een menselijk stommiteit en wezenlijk andermans eigendommen beschadigen. Ga in protest.

cl
door claudia1988 - Nov 14, 2014 om 12:24
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op vrijdag 14 nov 2014, 12:21]Niet verzekerd verzonden heeft niets te maken met het pakket in de kliko te gooien, dit is een menselijk stommiteit en wezenlijk andermans eigendommen beschadigen. Ga in protest.

Die mening deel ik inderdaad. De klacht is online verlopen (per mail) op hun reactie daarop heb ik ook direct gereageerd. Helaas kreeg ik wederom dezelfde reactie. Heeft u enig idee hoe ik het dan aan kan pakken? Waardoor mijn klacht ergens terecht komt waar hij wel serieus genomen wordt?
Ook heb ik geprobeerd via facebook een klacht bij hun neer te leggen (incl foto's) aangezien daar vaak wel direct actie op ondernomen wordt ivm slechte reclame. Helaas heeft ook dit niets opgeleverd.

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2014 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo claudia1988,

PostNL zou met deze werknemer eens een hartig woordje moeten wisselen!

Plaats je klacht hier en/of hier.

Suc6

cl
door claudia1988 - Nov 14, 2014 om 12:29
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 14 nov 2014, 12:28]Hallo claudia1988,

PostNL zou met deze werknemer eens een hartig woordje moeten wisselen!

Plaats je klacht hier en/of hier.

Suc6

Dat ga ik direct doen alvast. Bedankt

mahadma
door mahadma - Nov 14, 2014 om 12:33
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Nog een optie:


Klantenservice Consument

0900 0990 (45ct/per gesprek)

Ma-vr 08.30 tot 20.00 uur, za 09.00 tot 16.00 uur.

Succes.


mahadma
door mahadma - Nov 14, 2014 om 12:50
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Je zou zelfs aangifte kunnen overwegen wegens moedwillige vernieling.

cl
door claudia1988 - Nov 14, 2014 om 12:51
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op vrijdag 14 nov 2014, 12:50]Je zou zelfs aangifte kunnen overwegen wegens moedwillige vernieling.

De klachten zijn geplaatst op de pagina's die u aangaf! Hopelijk ontvang ik snel reactie.
Aangifte? Zou dat inderdaad een mogelijkheid zijn? Altijd iets om te onthouden dan mocht PostNL het wederom niet oplossen.
Al denk ik dat er met een aangifte van deze aard weinig gedaan zal worden?!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 14, 2014 om 17:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je had naar het 'postkantoor' moeten gaan, daar het vieze pakket op de balie neerleggen en terug laten sturen. Laat de shop eigenaar het maar oplossen met PostNL.

diumenge
door diumenge - Nov 14, 2014 om 17:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

De webshop moet de klacht indienen.

ph
door philip36 - Nov 14, 2014 om 18:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Waarom heeft u niet open gedaan?
U zegt: na behoorlijk wat gestommel in mijn voortuin ging ik toch maar even kijken...
Op het briefje stond dat het afgeleverd was bij de buren maar u ging in uw kliko kijken, toch raar.

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2014 om 18:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@philips36,

.....Op het briefje stond dat het afgeleverd was bij de buren maar u ging in uw kliko kijken, toch raar......

Dat lees ik toch anders. ;-)

De bezorger moest het pakketje bij de buren afgeven indien geadresseerde er niet was.
Buren zijn niet thuis.
Bezorger moet pakje dus weer meenemen, maar .... nee hoor, die stopt het in de kliko en schrijft op het briefje dat in de brievenbus gegooid wordt dat pakketje in de kliko ligt en dus ..... gaat geadresseerde in de kliko kijken.

cl
door claudia1988 - Nov 17, 2014 om 12:34
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Edrick3 heeft het bericht inderdaad goed begrepen. Op het briefje stond inderdaad dat de bezorger het in de kliko had gedaan.
Ik ben diezelfde dag met het briefje naar de primera gegaan. (daar zit het PostNL punt)
Aangezien ik aangewezen ben op lopen met de kinderwagen was het geen doen het pakket mee te nemen. Zij hebben een kopie van het briefje gemaakt en ook een klacht ingediend.

Ik heb niet opengedaan omdat er niet is aangebeld of geklopt. Zoals ik zei, ik zat gewoon thuis op de bank. Toen ik gestommel in mijn voortuin hoorde ben ik gaan kijken. Toen vond ik het briefje in de brievenbus en de bezorger was al gevlogen.

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2014 om 12:36
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Misschien een schot voor open doel: Weet u zeker dat uw bel het deed?

cl
door claudia1988 - Nov 17, 2014 om 12:38
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op maandag 17 nov 2014, 12:36]Misschien een schot voor open doel: Weet u zeker dat uw bel het deed?


Ja, deze deed het. Maar al deed hij het niet is dit voor de bezorger nog geen reden het pakket in mijn kliko te doen. ;) Hij had het af kunnen gooien bij de buren toch (zoals hij zelf al beschreef) kunnen brengen naar het PostNL kantoor.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob Vera - Mar 9, 2024 om 18:14
Computers & telefonie

Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?

Beste Kassa,

nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.  Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden. 
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).  In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe ... Lees meer

Edouardus
Edouardus - Apr 21, 2024 om 14:27
Voeding & gezondheid

Schuursponsjes en micro-plastic

Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer

wi
wiyo - Apr 24, 2024 om 09:54
Huishouden & energie

Gewoon energie schandalig

Nadat ik op 14 februari 2024 telefonisch was benaderd heb ik 16 februari  per mail en herroepingsformulier laten weten dat ik geen gebruik maak van hun aanbod.  Op 16-02 ontving ik een mail om 09.14 uur, Je hebt het herroepingsformulier van Gewoon Energie ingevuld. Als je binnen de bedenktermijn het formulier hebt ingezonden kunnen wij gewoon altijd je annulering verwerken zonder gedoe. We ... Lees meer