ekiem
door ekiem May 22, 2013 om 11:46
Elektronica & tv

Powerplugs

Ik hoorde van mijn provider ( tele2 ) dat ik, als ik powerplugs wil gebruiken voor het draadloos ontvangst .dat ik dan powerplugs moet gebruiken die tele2 ondersteunen.
Dit snap ik maar zij vertelden dat die plugs van het het beste zijn. Alleen ik dacht dat je die plugs ook wel zo in de winkel kunt kopen ( vaak goedkoper en net zo goed ).

Wat zijn jullie ervaringen ? En wat adviseren jullie als goed werkende plug ??

alvast bedankt Ekiem

13035 23 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 22, 2013 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb ze van KPN, werken prima. Maar ik heb ook alles van KPN. Als u iemand weet die ze, veel voordeliger, van een winkel heeft, kunt u ze misschien even lenen?

Of wellicht kopen in een winkel, waar u ze mag terugbrengen en uw geld terug krijgt, als het niet werkt?

ekiem
door ekiem - May 22, 2013 om 15:25
676 Antwoorden / 100 Vragen

lenen is geen optie van ik ken niemand die ze ook gebruikt.

maar dat idee van eventueel ruilen als die plugs het niet doen is ook wel wat. Vooral als er de belofte is dat je ze terug kunt brengen.

nu maar weer afwachten, gr Ekiem

alexishoop
door alexishoop - May 22, 2013 om 15:32
561 Antwoorden / 6 Vragen

je kan ze bij elke online winkel kopen en uit proberen, ik zou setje aanraden van devolo met tenminste 500mbit EAS en wps wifi

tijger1
door tijger1 - May 22, 2013 om 15:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier een site met vergelijingen van die dingen

Klik hier

alexishoop
door alexishoop - May 22, 2013 om 15:51
561 Antwoorden / 6 Vragen

als wifi niet belangrijk is is een doorsteek adapter (dus met ingebouwde stopcontact) misschien een betere optie, daar kun je ook storingsvrij AC adapters op aansluiten.

ekiem
door ekiem - May 22, 2013 om 16:41
676 Antwoorden / 100 Vragen

Hallo,

Het gebruik van wifi is toch wel de bedoeling i.v.m een aan te schaffen tablet. De pc op tussen verdieping wordt m.n gebruikt voor telebankieren en alle programma's die erop zitten ( foto bewerking, adobe ,autocad enz ) De modem is toendestijds door de KPN boven bij de p.c aan gesloten.

Vandaar dus die power-plugs, dan kan er draadloos t.v worden gekeken .
Het aan sluiten van de boel zal hoop ik te doen zijn.

gr en bedankt Ekiem

tijger1
door tijger1 - May 22, 2013 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij KPN zit het zo. Modem, Experiabox, zit beneden. Powerlug er vlakbij in stopcontact, met kebeltje verbonden aan modem. Tv boven, met uiteraard eigen ontvanger, powerplug in stopcontact verbonden met kabeltje met ontvanger.

In de powerplugs van KPN zit ook meteen een stopcontact, daarin kan je dan de stroomvoorziening aansluiten van het kastje voor tv ontvangst.

Desktop boven heeft wifi, dus geen powerplug nodig. I-pad heeft natuurlijk ook wifi.

sl
door slobberbone - May 22, 2013 om 17:20
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ekiem schreef op woensdag 22 mei 2013, 16:41]Hallo,

Het gebruik van wifi is toch wel de bedoeling i.v.m een aan te schaffen tablet. De pc op tussen verdieping wordt m.n gebruikt voor telebankieren en alle programma's die erop zitten ( foto bewerking, adobe ,autocad enz ) De modem is toendestijds door de KPN boven bij de p.c aan gesloten.

Vandaar dus die power-plugs, dan kan er draadloos t.v worden gekeken .
Het aan sluiten van de boel zal hoop ik te doen zijn.

gr en bedankt Ekiem

Die van Kpn zijn van devolo, hier gehad op begaande grond werkte aantal weken goed maar na reset steeds slechtere verbinding en heb besloten boel bedraad aan te sluiten.

Scheelt ook weer extra stroomverbruik :)

ekiem
door ekiem - May 22, 2013 om 17:21
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt Tyger1,

Zal er wel uitkomen, eerst maar het spul ontvangen en dan die plugs kopen. Als het het goed begrijp dan is het ook belangrijk dat er op die plugs een stopcontact zitten?

Daar zal ik in de winkel op letten, gr Ekiem

sl
door slobberbone - May 22, 2013 om 17:27
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ekiem schreef op woensdag 22 mei 2013, 17:21]Bedankt Tyger1,

Zal er wel uitkomen, eerst maar het spul ontvangen en dan die plugs kopen. Als het het goed begrijp dan is het ook belangrijk dat er op die plugs een stopcontact zitten?

Daar zal ik in de winkel op letten, gr Ekiem

Ben ik nog niet zo zeker van bij verkeerde stopcontact, te goed geisoleerde woning,buren die ze ook gebruiken,te grote afstand,slechte leidingen.

Dan heb je grote kan dat het niet werkt althans niet storingsvrij.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2013 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens de beschrijving wel. Soms heb je op een muur twee stopcontacten, die inwendig met elkaar verbonden zijn. Dan wordt ten zeerste afgeraden het lege stopcontact naast die poweplug te gebruiken. Als ergens een tv moet staan, heb je al een stopcontact nodig voor de tv, voor het kastje om tv te kunnen ontvangen en voor die powerplug.

Je mag wel in die powerplug een verloopsnoer met een paar stopcontacten steken. Die kan je dan gebruiken voor tv en kastje.

Of het echt erg is, weet ik niet, maar dat stopcontact is dus handig.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2013 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@slobberbone

Scheelt ook weer extra stroomverbruik :)

U let wel op de kleintjes hoor.

Hier zit betonnen vloer tussen. Kabels zijn 38 jaar geleden aangelegd. Werkt perfect.

sl
door slobberbone - May 22, 2013 om 18:31
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 22 mei 2013, 17:37]@slobberbone

Scheelt ook weer extra stroomverbruik :)

U let wel op de kleintjes hoor.

Hier zit betonnen vloer tussen. Kabels zijn 38 jaar geleden aangelegd. Werkt perfect.

Valt wel mee maar vindt wel zonde twee extra stroom verbruikers als het niet echt nodig is scheel toch weer 2x 4,5 watt :-)

Heeft u geluk want vele fora staat vol met storing en of slechte verbinding dmv deze verbindingsplugs.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2013 om 18:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schijnt volgens zeggen ook te maken te hebben met de verschillende groepen in huis. Ik heb niet uitgeprobeerd of ze op dezelfde groep zitten. Dus misschien toevallig goed, of misschien is dat onzin.

sl
door slobberbone - May 22, 2013 om 18:49
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 22 mei 2013, 18:38]Schijnt volgens zeggen ook te maken te hebben met de verschillende groepen in huis. Ik heb niet uitgeprobeerd of ze op dezelfde groep zitten. Dus misschien toevallig goed, of misschien is dat onzin.

Klopt,maar ik heb slechts stopcontact bij isra-punt en elders in de woonkamer te gaan zoeken is niet logigisch dan zit ik weer met een ellenlange verbinding met mijn modem/route en daar wordt de verbinding ook niet beter op.

ekiem
door ekiem - May 22, 2013 om 18:50
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ja ,ik heb doordat ik bezig ben met dat all-in-one pakket bij tele2 me moeten verdiepen in het e.e.a.
Soms duizelt het me, dat gedoe met stroom groepen en power+plugs. Krijg het ook Spaans benauwd van ,als ik die verhalen lees op allerlei forums. Maar goed, als digitenne van KPN enorm stoort dan moet je wat.

Is hoogstwaarschijnlijk een kwestie van gewoon beginnen met aansluiten ( spul schijnt trouwens al de 18 de mijn kant op te zijn gestuurd ) en valt alles straks mee.

jullie horen nog hoe het afloopt,

gr Ekiem

tijger1
door tijger1 - May 22, 2013 om 19:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er wordt juist beweerd dat die powerplugs op dezelfde groep moeten zitten.

Dan kan toch het modem in het stopcontact van de powerplug gestoken worden?

Of praten we nu langs elkaar heen?

sl
door slobberbone - May 22, 2013 om 19:16
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ekiem schreef op woensdag 22 mei 2013, 18:50]Ja ,ik heb doordat ik bezig ben met dat all-in-one pakket bij tele2 me moeten verdiepen in het e.e.a.
Soms duizelt het me, dat gedoe met stroom groepen en power+plugs. Krijg het ook Spaans benauwd van ,als ik die verhalen lees op allerlei forums. Maar goed, als digitenne van KPN enorm stoort dan moet je wat.

Is hoogstwaarschijnlijk een kwestie van gewoon beginnen met aansluiten ( spul schijnt trouwens al de 18 de mijn kant op te zijn gestuurd ) en valt alles straks mee.

jullie horen nog hoe het afloopt,

gr Ekiem

Hier ook digitenne werd steeds minder en duurder vandaar ook mijn overstap naar alles in een. En boven had ik al draad getrokken ging erg makkelijk door afzuigbuis van mechanische ventilatie :)

Ben zeer tevreden over mijn provider goedkoper dan moeder KPN en alles is exact hetzelfde :)

sl
door slobberbone - May 22, 2013 om 19:19
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 22 mei 2013, 19:13]Er wordt juist beweerd dat die powerplugs op dezelfde groep moeten zitten.

Dan kan toch het modem in het stopcontact van de powerplug gestoken worden?

Of praten we nu langs elkaar heen?

Laatste ja :(

slobberbone

waarschuw redactie
woensdag 22 mei 2013, 18:49

tijger1 schreef op woensdag 22 mei 2013, 18:38
Schijnt volgens zeggen ook te maken te hebben met de verschillende groepen in huis. Ik heb niet uitgeprobeerd of ze op dezelfde groep zitten. Dus misschien toevallig goed, of misschien is dat onzin.

Klopt,maar ik heb slechts stopcontact bij isra-punt en elders in de woonkamer te gaan zoeken is niet logigisch dan zit ik weer met een ellenlange verbinding met mijn modem/route en daar wordt de verbinding ook niet beter op.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2013 om 19:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@slobberbone

Maar u krijgt geen 50 Mb's per maand voor uw I-pad gratis neem ik aan? :-)

En ze hebben geen 24/7 gratis telefoonnummer van de klantenservice :-)

En kan je wel tot 5 programma's tegelijk opnemen tot 200 uur totaal? :-)

Is het installeren van het modem gratis totdat internet werkt? :-)

Ben super blij met mijn KPN spul.

sl
door slobberbone - May 22, 2013 om 21:25
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 22 mei 2013, 19:30]@slobberbone

Maar u krijgt geen 50 Mb's per maand voor uw I-pad gratis neem ik aan? :-)

En ze hebben geen 24/7 gratis telefoonnummer van de klantenservice :-)

En kan je wel tot 5 programma's tegelijk opnemen tot 200 uur totaal? :-)

Is het installeren van het modem gratis totdat internet werkt? :-)

Ben super blij met mijn KPN spul.

Ik heb dat KPN spul eerder gehad dat was toen een drama, dat interactieve tv werkte voor geen meter.Dat is alweer ruim 5 jaar geleden.

Waarom ik heb Wifi :)
Klantenservice bel ik nooit zijn ook aanwezig op fora :)
Dat opnemen zal hier ook wel lukken want hardware is zelfde ik heb het niet nodig :)

Ik ook met dat van Telfort :)

Telfort biedt dezelfde kwaliteit, maar dan elke maand supervoordelig!

sl
door slobberbone - May 22, 2013 om 21:27
508 Antwoorden / 2 Vragen

Modem ook gratis en ook nog de beste die er is :)

tijger1
door tijger1 - May 23, 2013 om 10:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit redactie - off topic]

Klein puntje. Je hebt niet overal wifi voor je I-pad en dan is een kaartje met gratis Mb's echt handig.