ra
door rabena Nov 1, 2015 om 14:31
Geldzaken & recht

Pre pensioen inleggeld terugvorderen

Vijftien jaar bij de Gouden gids, nu DTG, gewerkt en daar pensioen en pre pensioen opgebouwd.
Aantal jaren geleden gezondheidsklachten gekregen en ondertussen 100 % afgekeurd, heb een WAO uitkering. Rondom mijn 61ste jaar brief gekregen van Goudse verzekeringen waarin vermeld werd dat vanaf 62,5 jaar ik een Pre pensioen zou gaan krijgen van ongeveer €18.000,= per jaar. Enige tijd later werd dit door het pensioenfonds geannuleerd, men had een hiaat opgenomen waardoor dit teniet werd gedaan, ombudsman e.t.c. kunnen er niets aan doen. Ook wordt dit nadien niet in mijn reguliere pensioen gestort, maar gaat het in de “grote pot”
Gelet het feit dat ik dit pensioen zelf heb opgebouwd is mijn vraag dan aan u: “kan ik in dit geval wel mijn inleg terugvorderen.

9024 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 1, 2015 om 14:49
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U bent 15 jaar geleden begonnen aan een opbouw. Terugvorderen? Geen kans.

getty
door getty - Nov 1, 2015 om 15:05
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Met 15 jaar werken een pre pensioen opbouwen van € 18000 per jaar. Dat lijkt me echt onmogelijk.

getty
door getty - Nov 1, 2015 om 15:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En terugvorderen kan natuurlijk niet.

door 1953 - Nov 1, 2015 om 16:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Verzekeringen zijn te vergelijken met (Russisch) roulette. Men vindt of vond overal wel een gaatje om niet te hoeven uitbetalen uw prepensioen.

KIFID uw beklag gedaan, bij de ombudsman financiële zaken geen gelijk gekregen, wat weer wijst op het marionetschap 'Wiens brood men eet diens woord men spreekt'!

Als ambtenares had ik in het verleden ook VUT-premies betaald, alleen de vut is alweer enige tijd afgeschaft, wederom naast de pot gepiest, met 40, thans 43 jaren opgebouwd, dienstjaren op pensioen gaan ook afgeschaft.

Wou dat ik al die betaalde premies kon terugvorderen van de VUT-premies, helaas ben ik in feite 5 jaar te laat geboren. Het terugvorderen van de betaalde premies voor prepensioen kunt u op uw buik schrijven.

aurora1
door aurora1 - Nov 1, 2015 om 21:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@1953, lees eens op de site van het ABP hoe het zit met de VUT/fpu en het keuze pensioen. U heeft zeker nooit de minstens 1 x per jaar toegezonden informatie gelezen?

edrick3
door edrick3 - Nov 1, 2015 om 21:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 1 nov 2015, 21:24]@1953, lees eens op de site van het ABP hoe het zit met de VUT/fpu en het keuze pensioen. U heeft zeker nooit de minstens 1 x per jaar toegezonden informatie gelezen?

OT
Ach, het blijft hopeloos .....;-)
Boter aan de galg ...

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2015 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou u eigenlijk dat prepensioen moeten ontvangen? Bedrag lijkt me trouwens niet echt mogelijk, maar u krijgt WAO totdat u AOW krijgt en ongetwijfeld wordt uw pensioen premievrij verder opgebouwd.

Ook kennen veel pensioenregeling een aanvulling op de WAO uitkering van 10% tot de AOW datum.

En "zelf" opgebouwd, is maar heel betrekkelijk.