lo
door looltje Sep 23, 2014 om 20:06
Geldzaken & recht

Pre-screening werkgever

Ik snap een ding niet, Ik heb in de Wsnp gezeten tot 30 Augustus 2014, dat er schulden waren ok, dat weet ik met de nadruk op waren, en heb ik ook vermeld. maar ze blijven zelfs 8 jaar zichtbaar bij experian ,men kan toch mij daar toch niet meer voor veroordelen, deze schulden zijn destijds ontstaan door een scheiding. (Hypotheek en een paar kleine dingen) en ben dus onlangs 30 augustus met een schone lei eruit gekomen heb er 4 jaar ingezeten.

ik kom er niet bij dat mij werk(baan) word geweigerd, alleen maar omdat ik daar nog zichtbaar ben, als ik bij experian op de site lees, ben ik dat schijnbaar ook nog eens 8 jaar dan.

Hoop dat jullie mij daarin nader uitleg kunnen geven. hoe dit word beredeneerd. op deze manier heb je dus voorniks in de wsnp gezeten. als je nog niet eens een baan kan krijgen erna.

Daarbij stond ook nog eens op de site van Experian, dat ze op adres kijken, de mensen die hier voor mij hebben gewoond zijn eruit gezet geworden. En de ene na de andere deurwaarder staat hier aan mijn deur,voor deze personen. Met de mededeling dat deze mevrouw hier nog staat ingeschreven. Ik woon hier op dit adres pas vanaf mei 2014. Als dat zo is dan hebben ze misschien de negatieve beslissing daarop genomen. en ben ik de dupe van vorige bewoners.
kan dit zomaar????? en mag dat.

1341 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 23, 2014 om 20:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is Experian?

pi
door pieterwolters - Sep 23, 2014 om 20:10
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Afhankelijk van het soort baan kan de screening nog veel verder gaan dan dit.

lo
door looltje - Sep 23, 2014 om 20:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

is maar callcenter werk, en experian.nl doet de financiele screening

diumenge
door diumenge - Sep 23, 2014 om 20:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Financiële screening voor een callcenter functie? Lijkt mij wat overdreven?

Cookies
door Cookies - Sep 23, 2014 om 20:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 23 sep 2014, 20:55]Financiële screening voor een callcenter functie? Lijkt mij wat overdreven?

Callcenter bij het Koninklijk Huis? De Nederlandse Bank?

Even serieus: heb nog nooit gehoord van een financiële screening bij callcenter werk. Erg vreemd. Gewoon doorgaan met solliciteren. Voor doorsnee banen wordt echt niet gekeken of je in de Wsnp hebt gezeten.

lo
door looltje - Sep 23, 2014 om 21:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 23 sep 2014, 20:59][quote=diumenge schreef op dinsdag 23 sep 2014, 20:55]Financiële screening voor een callcenter functie? Lijkt mij wat overdreven?

Callcenter bij het Koninklijk Huis? De Nederlandse Bank?

Even serieus: heb nog nooit gehoord van een financiële screening bij callcenter werk. Erg vreemd. Gewoon doorgaan met solliciteren. Voor doorsnee banen wordt echt niet gekeken of je in de Wsnp hebt gezeten.

nee zorgkantoor

lo
door looltje - Sep 23, 2014 om 21:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 23 sep 2014, 20:59][quote=diumenge schreef op dinsdag 23 sep 2014, 20:55]Financiële screening voor een callcenter functie? Lijkt mij wat overdreven?

Callcenter bij het Koninklijk Huis? De Nederlandse Bank?

Even serieus: heb nog nooit gehoord van een financiële screening bij callcenter werk. Erg vreemd. Gewoon doorgaan met solliciteren. Voor doorsnee banen wordt echt niet gekeken of je in de Wsnp hebt gezeten.

schijnbaar wel

sw
door swat1500 - Sep 23, 2014 om 23:52
3774 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag die je moet stellen is, is er gecontroleerd op naam of op adres. In het laatste geval zou een klacht kunnen indienen bij het betreffende bureau.

door 1953 - Sep 24, 2014 om 05:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U zou in een functie kunnen komen waarbij u mogelijk chantabel bent. Bijvoorbeeld een opsporingsambtenaar!

diumenge
door diumenge - Sep 24, 2014 om 06:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 24 sep 2014, 05:03]U zou in een functie kunnen komen waarbij u mogelijk chantabel bent. Bijvoorbeeld een opsporingsambtenaar!
Lezen ouwe sprokkelaar! Betreft een callcenter functie bij een zorgkantoor.

wi
door wilhelmina59 - Sep 24, 2014 om 13:30
512 Antwoorden / 0 Vragen

Dames, heren.
Ook voor een simpele callcenterbaan wordt er de volgende zaken gevraagd
HBO opleiding met minimaal 6 jaar ervaring niet ouder dan 21.
VOG, de uitgebreide en u wordt wekelijks gescreend op liability en aanverwante zaken
loon 8,50 bruto per uur.
Reiskostenvergoeding gebaseerd op een ov abonnement.

Excuses voor het sarcasme maar is helaas dagelijkse kost.

getty
door getty - Sep 24, 2014 om 16:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Tegenwoordig is er veel informatie te vinden op internet. Veel werkgevers screenen hun sollicitanten, functie maakt niet uit. En het feit dat u in de wsnp heeft gezeten is te vinden op het net, aangezien het officieel openbaar gepubliceerd moet worden. Voor een werkgever is een werknemer met schulden vaak erg vervelend, omdat er mogelijk veel extra administratie bij komt ivm bv loonbeslagen. Het feit dat u nu schuldenvrij bent zegt niet zoveel, u bent in hun ogen blijkbaar een risico en ze mogen u daarop afwijzen. Helaas dus.

door 1953 - Sep 25, 2014 om 22:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op woensdag 24 sep 2014, 13:30]Dames, heren.
Ook voor een simpele callcenterbaan wordt er de volgende zaken gevraagd
HBO opleiding met minimaal 6 jaar ervaring niet ouder dan 21.
VOG, de uitgebreide en u wordt wekelijks gescreend op liability en aanverwante zaken
loon 8,50 bruto per uur.
Reiskostenvergoeding gebaseerd op een ov abonnement.

Excuses voor het sarcasme maar is helaas dagelijkse kost.

Onmogelijke eisen!

Niet ouder dan 21 jaar, HBO opleiding en zes jaar ervaring: en wie voldoet aan deze eisen?

Iemand moet dan bij wijze van spreken op zijn veertiende een HBO studie hebben afgerond dan zes jaar ervaring moeten opbouwen en in de twintig jaar zijn om aan deze functie-eisen te voldoen! Leerplicht is tot het achttiende jaar!

diumenge
door diumenge - Sep 25, 2014 om 22:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen
wi
door wilhelmina59 - Sep 26, 2014 om 18:53
512 Antwoorden / 0 Vragen

iets met sarcasme???
maar zonder gekheid.
Waar een VOG nodig is wordt ie niet gevraagd en waar het niet echt nodig is ...

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2014 om 00:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op vrijdag 26 sep 2014, 18:53]...
Waar een VOG nodig is wordt ie niet gevraagd en waar het niet echt nodig is ...
Zoals? Noem eens wat voorbeelden waar deze niet gevraagd wordt waar het wel nodig is en omgekeerd.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2014 om 00:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien ern coach voor ern hockey club?

door 1953 - Sep 27, 2014 om 02:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

VOG=Verklaring omtrent gedrag!

Verklaring wordt door het agentschap van het Ministerie van Justitie en Veiligheid afgegeven, Dienst Justis! Dienst Justis info omtrent VOG!

wi
door wilhelmina59 - Sep 27, 2014 om 20:47
512 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 27 sep 2014, 00:21]Misschien een coach voor een hockey club?

Yep