ne
door nely7 Jan 5, 2011 om 13:24
Winkels & webshops

Prei per stuk

Ik ging bij AH prei halen en tot mijn verbazing moest ik ze per stuk afrekenen. Ik zoek altijd dunne preien uit en moest er 49 eurocent per stuk voor betalen. Mag dit zomaar?

23141 58 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 5, 2011 om 13:29
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal wel mogen maar is wel raar.
Ik koop elke week prei bij Appie en het gaat inderdaad altijd per kilo. Toevallig heb ik de prei deze week bij C1000 gekocht, maar zal als ik het vergeet vanmiddag eens even bij onze Ap kijken of de prei hier ook per stuk gaat.

En ook ik zoek altijd de dunste uit, dat zal dan wel duur zijn 49 ct per stuk.

melati
door melati - Jan 5, 2011 om 13:39
76 Antwoorden / 12 Vragen

Dat klopt! Laten wij nu net van de appie afkomen en prei hebben gekocht. Ik was al aan het zoeken op die weegschaal bord en kon de prei niet vinden. Nog een keer bij het bordje gekeken en zag dat ze nu per stuk gaan.
Het viel me trouwens op, dat veel iconen van de bonnenweegschaal waren verdwenen, dus zullen we eerdaags wel meer dingen per stuk moeten gaan afnemen.

Om nu voor een prei naar een andere winkel te gaan, ging me nu even te ver, maar ga er toch in de toekomst in andere winkels op letten.

druifje01
door druifje01 - Jan 5, 2011 om 13:58
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Groenten en fruit worden bij AH bij de kassa op een daarvoor bestemde plaat gewogen door de cassière. Ik vermoed dat de preistelen alleen apart herkend worden door deze weegfaciliteit. Ze steken over het gedeelte dat het gewicht registreert en kunnen dus niet in hun volle gewicht gewogen worden als er meerdere stelen in een zak zitten. Bij de weegschaalmethode is dit niet zo.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 5, 2011 om 14:02
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Druifje ik koop al jaren mijn prei bij de Ap, deze wordt gewogen bij de kassa, en hoef nooit per stuk te betalen.

melati
door melati - Jan 5, 2011 om 14:07
76 Antwoorden / 12 Vragen

Dan hebben wij waarschijnlijk nog een ouderwetse appie, want wij moesten en moeten het al zolang ze daar zitten, zelf wegen en nu nog. Alleen zijn er nu veel dingen vanaf gehaald zag ik net en daarbij ook de prei. Er staat nu duidelijk op het prijskaartje bij de bakken met prei..... 49 cent PER STUK.

Hier is nooit het wegen bij de kassa geweest, hoewel ik het wel ken van andere filialen.

druifje01
door druifje01 - Jan 5, 2011 om 14:08
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Nou dat is dan zo. Prima! Bedankt voor de mededeling. Misschien vraagt men de cassìere om uitleg. Ik dacht alleen maar even mee. En dat is toch de bedoeling?

druifje01
door druifje01 - Jan 5, 2011 om 14:17
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ja, er is nu hier en daar een kassaweegmethode. Wat daar de voor en nadelen van zijn daar is nog geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Komt vast nog wel. Trouwens, wat is er erg aan het per stuk betalen van prei? Wat is het probleem? Het gaat om de manier van prijzen. Misschien is de prijs berekend op `het gemiddelde gewicht van een preisteel.` Buitengewoon boeiend onderwerp...

melati
door melati - Jan 5, 2011 om 14:24
76 Antwoorden / 12 Vragen

Kan voor sommigen inderdaad een boeiend onderwerp zijn, want we worden al te vaker belazerd waar we zelf bij staan, maar dat even ter zijde.

Er zijn nu eenmaal mensen die om welke reden dan ook, graag een dunnere prei willen en niet zo'n dikke.
Ik zelf heb ook liever een wat dunnere, omdat we maar met z'n tweetjes zijn en liever weer een verse koop, dan dat ik die dikke in tweeen moeten snijden en moet bewaren. Oke, geen werelds probleem, maar een constatering van weer een verloederde prijsverhoging, waar we met open ogen weer intrappen.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 5, 2011 om 14:38
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Appie.nl staan ze inderdaad ook per stuk.

De prei die ik maandag bij C1000 had gekocht, 3 stuks voor 46 ct.
1,98 per kilo.

Bij Appie zou ik dus bijna 1,50 kwijt zijn voor dezelfde prei!!

zinook
door zinook - Jan 5, 2011 om 18:27
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 5 jan 2011, 14:17]Ja, er is nu hier en daar een kassaweegmethode. Wat daar de voor en nadelen van zijn daar is nog geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Komt vast nog wel. Trouwens, wat is er erg aan het per stuk betalen van prei? Wat is het probleem? Het gaat om de manier van prijzen. Misschien is de prijs berekend op `het gemiddelde gewicht van een preisteel.` Buitengewoon boeiend onderwerp...

Voordelen zijn voor de winkelier. Er wordt veel gesjoemeld met het afwegen van groente en fruit. Door dit aan de kassa te doen, weeg je altijd het gewicht wat er werkelijk in zit. Zo'n 'scannerscale' heeft een winkelier binnen 1 jaar terug verdient....

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 5, 2011 om 18:30
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Net bij onze Appie gekeken en ook daar zijn ze nu per stuk te koop.
Ik koop mn preitjes dan wel ergens anders.

vladja
door vladja - Jan 5, 2011 om 18:39
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je zag en ziet heel vaak mensen de groente wegen, de bon printen en vervolgens de inhoud nog even aanvullen. Vandaar dat overgegaan is en wordt op wegen bij de kassa.

Vladja

getty
door getty - Jan 5, 2011 om 19:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 5 jan 2011, 18:39]Je zag en ziet heel vaak mensen de groente wegen, de bon printen en vervolgens de inhoud nog even aanvullen. Vandaar dat overgegaan is en wordt op wegen bij de kassa.

Vladja

Maar in dit geval wordt het dus een stukprijs hoe licht of zwaar die ene prei ook is. Dus niets afwegen bij de kassa....

rj
door rjw - Jan 7, 2011 om 00:19
3267 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 5 jan 2011, 18:39]Je zag en ziet heel vaak mensen de groente wegen, de bon printen en vervolgens de inhoud nog even aanvullen. Vandaar dat overgegaan is en wordt op wegen bij de kassa.

Vladja

En natuurlijk om de ergernissen te voorkomen doordat bepaalde klanten iets niet gewogen hebben, en dan terwijl er anderen staan te wachten terug moeten naar de groenteafdeling.

rj
door rjw - Jan 7, 2011 om 00:19
3267 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=nely7 schreef op woensdag 5 jan 2011, 13:24]Ik ging bij AH prei halen en tot mijn verbazing moest ik ze per stuk afrekenen. Ik zoek altijd dunne preien uit en moest er 49 eurocent per stuk voor betalen. Mag dit zomaar?

Is dat niet erg duur voor een prei? Die krijg je toch bijna gratis in andere winkels?

brynnar
door brynnar - Jan 7, 2011 om 13:07
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Dit kan nog per winkel en per artikel verschillen. Sommige groenten en fruit worden bij winkel A per stuk afgerekend en bij winkel B per kilo. Ik ben al regelmatig bij een kassa teruggestuurd de winkel in om een aubergine, een mango of een courgette af te gaan wegen, simpelweg omdat ik gewend was bij een andere winkel per stuk af te rekenen.

En ja, een winkel kan dus ook zijn policy veranderen van kiloprijs naar stuksprijs of andersom.

ja
door janina_1 - Jan 7, 2011 om 13:17
4 Antwoorden / 2 Vragen

Zo zie je maar weer appie doet maar net wat hij wil .
En de meeste mensen trappen er in.
Nog even dan bepaalt appie wat er gebeurd in het supermarkt gebeuren.
En dan zijn we de klos.
Want dan bepalen zij de prijzen in nederland.
En moeten wij duur betalen.

mvanessen
door mvanessen - Jan 7, 2011 om 13:19
26 Antwoorden / 5 Vragen

Vreemd gedrag van AH, maar inderdaad staat ook in de webwinkel dat ze per stuk gaan!

http://webwinkel.ah.nl/process?fh_location=%2F%2Fecommerce%2Fnl_NL%2Fcategories%3C{ecommerce_shoc1}%2Fit_show_product_code_1384%3E{10%3B20}%2Fpr_startdate%3C20110115%2Fpr_enddate%3E20110115%2Fpr_ltc_allowed%3E{bowi}%2Fcategories%3C{ecommerce_shoc1_1al}%2Fcategories%3C{ecommerce_shoc1_1al_1ahal}%2Fcategories%3C{ecommerce_shoc1_1al_1ahal_1ahalal1}%2Fcategories%3C{ecommerce_shoc1_1al_1ahal_1ahalal1_1ahalal3}&&fh_reffacet=categories&fh_refpath=facet_85502244&fh_refview=summary&action=albert_noscript.modules.build

on
door onna - Jan 7, 2011 om 13:58
7 Antwoorden / 1 Vragen

vreemd prei per stuk bij AH. ik neem altijd dunne prei stengels omdat de dikke vaak doorgeschoten zijn en dan gooi je nog 30% van de prei weg, dus dan nog extra duur.
reken eens uit hoeveel er in een kilo gaan
,5 of 6? maal 49 cent, brengt aardig wat op dan per kilo. Hier bij ons kost het 75 eurocent per kilo, tel uit je winst AH!

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 7, 2011 om 14:11
1961 Antwoorden / 1 Vragen

75 ct per kilo is wel erg goedkoop, waar koop je die :-)

jantje
door jantje - Jan 7, 2011 om 14:14
123 Antwoorden / 12 Vragen

Zoewiezo is prei duur dit jaar omdat de vorst vroeg is ingetreden. Dan is het moeilijker om het uit de grond te krijgen.

Om er zeker van te zijn dat ik 's winters niet al te veel geld voor groentes betaal, koop ik het in als het goedkoop is. Dat doe ik dan thuis in porties in de vriezer.

Em
door Emmap - Jan 7, 2011 om 14:15
162 Antwoorden / 8 Vragen

Hier ook deze week voor het eerst: prei per stuk afrekenen en 0,49 Euro per stuk.
Dit is een verandering ja, maar er zijn toch wel meer groenten die per stuk worden afgerekend?

Ik weet niet wat de motivatie is van AH, maar als ik zo lees wat er geschreven is, en de voorkeur van veel mensen bij dunne stelen ligt, blijven ze misschien vaak met de dikke stelen zitten en willen ze op deze manier wel stimuleren dat mensen dikkere prei gaan kopen?

jantje
door jantje - Jan 7, 2011 om 14:18
123 Antwoorden / 12 Vragen

Dikkere preien, die snijd ik in dunnere plakjes, je kunt er heel mooie ringetjes van maken voor in de soep. Mocht dat nog te groot zijn, dan snijd ik de ringetjes doormidden.
Bedenk wel, het is een natuurproduct die trekt zich er niets van aan als mensen het allemaal precies gelijk willen hebben net zoals een design ding.

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2011 om 14:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Even afgezien van de prijs: voor een bepaalde groep mensen - bv. alleenstaanden - is het best een voordeel dat je iets per stuk kunt kopen ipv een kg.

Met vr.gr.

picone
door picone - Jan 7, 2011 om 14:53
55 Antwoorden / 4 Vragen

Zelf ben ik geen prei liefhebber echter ik heb wel een voorbeeld wat ook voorkomt..........

Ik heb eens in een winkel gezien dat iemand de stelen er met een mes van afsneed en daarna de groente afwoog en van de sticker voorzag.

Gr. Pieter

ka
door kama - Jan 7, 2011 om 15:11
161 Antwoorden / 19 Vragen

Bij onze AH was de prei 0.39 per stuk. Bij de Bas/Dirk/Digros heb je trouwens ook al geruime tijd soms alleen prei per stuk.

Ik zoek overigens altijd de preien uit met het kortste loof en vaak dikke preien. Die verwerk ik in stamppotten en rijstgerechten. In dunne ringen gesneden.

li
door lizmol - Jan 7, 2011 om 15:42
61 Antwoorden / 5 Vragen

Hopelijk gaan ze dat niet met de spruitjes doen, stelletje laaienlichters.

melati
door melati - Jan 7, 2011 om 15:42
76 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=kama schreef op vrijdag 7 jan 2011, 15:11]Bij onze AH was de prei 0.39 per stuk. Bij de Bas/Dirk/Digros heb je trouwens ook al geruime tijd soms alleen prei per stuk.

Ik zoek overigens altijd de preien uit met het kortste loof en vaak dikke preien. Die verwerk ik in stamppotten en rijstgerechten. In dunne ringen gesneden.

Daar is onze Dirk dan weer vanaf gestapt, want hier mag je de prei weer zelf wegen en stickeren.

En volgens mij is het in geen een winkel verplicht om het per kilo af te nemen, althans ik heb dat nog nooit gezien. Zou helemaal mooi worden dan!

li
door lizmol - Jan 7, 2011 om 15:48
61 Antwoorden / 5 Vragen

Bij Lidl koop je het per zak van ongeveer een kilo, maar daar was het verleden week heel voordelig. Andijvie wordt bij Lidl wel altijd per krop verkocht, of hij nou 2 ons of 5 ons weegt, eigenlijk vindt ik dat ook niet kloppen.

ka
door kama - Jan 7, 2011 om 16:04
161 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=melati schreef op vrijdag 7 jan 2011, 15:42]
Daar is onze Dirk dan weer vanaf gestapt, want hier mag je de prei weer zelf wegen en stickeren.

En volgens mij is het in geen een winkel verplicht om het per kilo af te nemen, althans ik heb dat nog nooit gezien. Zou helemaal mooi worden dan!

Onze Bas heeft niet eens een weegschaal. Alles gaat per voorverpakte verpakking of per stuk (bij de prei soms dus per stuk, soms per bundel vancirca een kilo). De broccoli, de boontjes, de kool, de peen, de bananen, de peren; dus er gaat niets per kilo.

Vrij grote verschillen in gewicht tref je soms aan bij de paksoy.

vr1944
door vr1944 - Jan 7, 2011 om 16:07
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je je ook verbaasd dat diverse kool soorten,bloemkool,komkommers,sla,aubergines,ijsbergsla paprika's ,radijs ,andijvie(LIDL)en zo kan ik ff doorgaan ook per stuk gaan.waarom zou dat niet met op gewicht gesorteerde prei mogen?

ar
door artenan - Jan 7, 2011 om 16:11
13 Antwoorden / 4 Vragen

Even ter aanvulling van deze Prei-discussie: er zijn meerdere supermarkten die aan het overstappen zijn naar weging bij de kassa. Prijs per stuk of per kilo beide mag en kan.
Maar let op bij weging bij de kassa. Het gewicht kan "zomaar" ineens meer zijn en daarvan gaat de kassa bij de winkel lekker rinkelen terwijl uw beurs gewoon wat sneller leeg geraakt.
Dit heb ik gemerkt nadat ik, inmiddels al enkele keren, op de groente-afdeling mijn groente had afgewogen en het gewicht/prijs bij de kassa hoger was. Ik ben nu zover dat ik geen afweeg groente en fruit bij deze supermarkten meer koop maar mijn groente/fruit elders haal. De enkele keer dat het beter uitkomt om het er toch te kopen check ik eerst zelf het gewicht/prijs of kies voor stuks-verpakking. Mocht de prijs me bij de kassa niet bevallen, dan laat ik het product daar achter.

De macht ligt uiteindelijk toch bij de klanten als ze maar de moeite nemen om alert te zijn en dan te handelen. Dus, consument kom op en laat je niet ongewenst de beurs leeg halen!

haakmeer
door haakmeer - Jan 7, 2011 om 16:12
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 5 jan 2011, 18:39]Je zag en ziet heel vaak mensen de groente wegen, de bon printen en vervolgens de inhoud nog even aanvullen. Vandaar dat overgegaan is en wordt op wegen bij de kassa.

Vladja

Denk eerder dat het in de voordeel is van de grootgrutter

Als je bv groentes in een zak doet, en dan weegt om sticker te plakken zie je hoeveel je hebt en zal je als je te veel hebt evt wat terug leggen.

Velen hebben geen benul van gewichten en pakken maar wat.

Eenmaal bij de kassa zien ze opeens hoe duur het was en dan is het al te laat.

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2011 om 16:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@melati,

.....En volgens mij is het in geen een winkel verplicht om het per kilo af te nemen, althans ik heb dat nog nooit gezien. Zou helemaal mooi worden dan!.....

Kijk dan maar eens bij de Lidl.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 7, 2011 om 22:24
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Welke halve zolen geven voor dit voortreffelijke voorbeeld een rode duim ??
Toch niet toevallig ene Appie ?
Van mij 10 groene duimen !!============================================================

=sonjaatje schreef op woensdag 5 jan 2011, 14:38: Bij Appie.nl staan ze inderdaad ook per stuk.

De prei die ik maandag bij C1000 had gekocht, 3 stuks voor 46 ct.
1,98 per kilo.

Bij Appie zou ik dus bijna 1,50 kwijt zijn voor dezelfde prei!!

wimmi20
door wimmi20 - Jan 7, 2011 om 22:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Is dit een codebericht van Al Quada ?
Let op experts, het woord halal komt er in voor. !!
Maak geen verdachte e-mails open !!
============================================================

=mvanessen schreef op vrijdag 7 jan 2011, 13:19: Vreemd gedrag van AH, maar inderdaad staat ook in de webwinkel dat ze per stuk gaan!

http://webwinkel.ah.nl/process?fh_location=%2F%2Fecommerce%2Fnl_NL%2Fcategories%3C{ecommerce_shoc1}%2Fit_show_product_code_1384%3E{10%3B20}%2Fpr_startdate%3C20110115%2Fpr_enddate%3E20110115%2Fpr_ltc_allowed%3E{bowi}%2Fcategories%3C{ecommerce_shoc1_1al}%2Fcategories%3C{ecommerce_shoc1_1al_1ahal}%2Fcategories%3C{ecommerce_shoc1_1al_1ahal_1ahalal1}%2Fcategories%3C{ecommerce_shoc1_1al_1ahal_1ahalal1_1ahalal3}&&fh_reffacet=categories&fh_refpath=facet_85502244&fh_refview=summary&action=albert_noscript.modules.build

moeder56
door moeder56 - Jan 7, 2011 om 22:41
483 Antwoorden / 2 Vragen

Het kan zomaar zo zijn dat mensen het bovenste groene deel eraf draaien en met de rest naar de kassa gaan. Dus Kassa !!! voor de klant. Maar omdat Appie op de kleintjes let, hun kleintjes welteverstaan, wordt dit nu uitgesloten.

moeder56
door moeder56 - Jan 7, 2011 om 22:51
483 Antwoorden / 2 Vragen

Nu zullen de mensen die liever een dunne prei willen vast allemaal een dikke prei kopen.
Blijven de duntjes liggen. Je kunt prei overigens heel goed invriezen.
Gewoon in dunne ringetjes snijden, wassen , even door een schone theedoek, in een plastic zak, lucht er in laten ,knijper erop, plat in de vriezer. Bevroren??? knijper eraf, lucht eruit en dichtknopen. Ook handig in kleine zakjes, voor de soep bv. Dan kun je dus gewoon prei in het seizoen kopen.

moeder56
door moeder56 - Jan 7, 2011 om 22:54
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=haakmeer schreef op vrijdag 7 jan 2011, 16:12][quote=vladja schreef op woensdag 5 jan 2011, 18:39]Je zag en ziet heel vaak mensen de groente wegen, de bon printen en vervolgens de inhoud nog even aanvullen. Vandaar dat overgegaan is en wordt op wegen bij de kassa.

Vladja

Denk eerder dat het in de voordeel is van de grootgrutter

Als je bv groentes in een zak doet, en dan weegt om sticker te plakken zie je hoeveel je hebt en zal je als je te veel hebt evt wat terug leggen.

Velen hebben geen benul van gewichten en pakken maar wat.

Eenmaal bij de kassa zien ze opeens hoe duur het was en dan is het al te laat.

Op iedere groenteafdeling staat ook een weegschaal om zelf te wegen en te zien wat het gaat kosten, dus dit verhaal hoeft niet op te gaan.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 7, 2011 om 23:07
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Alweer een briljant argument : voor alleenstaanden is het gemakkelijk als prei per stuk geprijsd is.
Edrick3, ik heb goed nieuws voor je :
Als prei per kilo is geprijsd kun je als alleenstaande, of moeder van 12 kinderen ook 1 prei afwegen.
Je hoeft namelijk geen kilo te kopen.
Ook bij een kiloprijs kun je nog steeds 1 preitje afwegen.
Je kunt toch ook 400 gram bananen kopen ?
==========================================================

=edrick3 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 14:47: @@@,

Even afgezien van de prijs: voor een bepaalde groep mensen - bv. alleenstaanden - is het best een voordeel dat je iets per stuk kunt kopen ipv een kg.

Met vr.gr.

antje41
door antje41 - Jan 8, 2011 om 11:21
18 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen
Ik heb gisteren de prei discussie vol verbazing gevolgd
Ben vanmorgen naar A H gegaan de prei kon je gewoon afwegen 2,89 euro de kilo dat vond ik wel erg duur moest toch nog boodschappen doe bij Deen en daar was de prei 1,69 euro de kilo dat scheelt nog al wat
Misschien ligt het aan de bedrijfsleider bij A H verder heb ik ook geen idee

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 8, 2011 om 11:53
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 14:47]@@@,

Even afgezien van de prijs: voor een bepaalde groep mensen - bv. alleenstaanden - is het best een voordeel dat je iets per stuk kunt kopen ipv een kg.

Met vr.gr.

Hoezo?? Als de prijs per kilo gaat kan je toch ook gewoon 1 of enkele stuks nemen.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 8, 2011 om 11:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=picone schreef op vrijdag 7 jan 2011, 14:53]Zelf ben ik geen prei liefhebber echter ik heb wel een voorbeeld wat ook voorkomt..........

Ik heb eens in een winkel gezien dat iemand de stelen er met een mes van afsneed en daarna de groente afwoog en van de sticker voorzag.

Gr. Pieter

Dan moet de winkel er zelf voor zorgen dat de stelen kort zijn. Wat moet je met die lange onbruikbare stukken in je tas.

zinook
door zinook - Jan 8, 2011 om 13:30
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zaterdag 8 jan 2011, 11:56][quote=picone schreef op vrijdag 7 jan 2011, 14:53]Zelf ben ik geen prei liefhebber echter ik heb wel een voorbeeld wat ook voorkomt..........

Ik heb eens in een winkel gezien dat iemand de stelen er met een mes van afsneed en daarna de groente afwoog en van de sticker voorzag.

Gr. Pieter

Dan moet de winkel er zelf voor zorgen dat de stelen kort zijn. Wat moet je met die lange onbruikbare stukken in je tas
.

Nou ja, laten we dan ook maar meteen de sinaasappels gaan pellen en de uien ook. En oja, bij de bloemkool alvast het groen eraf snijden want dat is ook allemaal onbruikbaar spul voor in je tas.....wat een redenatie.....

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2011 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wimmi20 en sonjaatje,

Ik gaf eerder aan dat de prei bij de Lidl per (VERPAKTE) kg te koop is.
Vandaar de opmerking dat per stuk ook wel makkelijk kan zijn.

Met vr.gr.

antje41
door antje41 - Jan 8, 2011 om 14:30
18 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk kon je bij A H 1 prei afwegen ik heb een dunne gewogen 28 cent maar had geen prei nodig
En sonjaatje alles van de prei is te gebruiken ook ook de lange stelen zo als jij het noemt Gewoon klein snijden de vriezer in en bv voor de groente soep en er zijn nog heel veel andere mogelijk heden je hoeft echt niks weg te gooien Rare redenatie heb jij A H moet ook de langes stelen betalen

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 8, 2011 om 14:51
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Antje:

Niets weggooien van prei, hé?

Nou.soms is er (oude)prei in de winkel met een massieve (bloem)steel in het midden. Daar hoef ik thuis niet mee aan te komen. Met dunne prei is de kans minder. Voor een dunne prei is de prijs bij Appie veel te hoog. Dan haal ik ze liever bij Lidl.

Hardware ERror MAN.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 8, 2011 om 14:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Net bij Jumbo 89 ct per pond.

Antje, jij hebt een rare redenatie. Denk maar ff goed na over wat je zegt.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 8, 2011 om 14:58
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zinook schreef op zaterdag 8 jan 2011, 13:30]

Nou ja, laten we dan ook maar meteen de sinaasappels gaan pellen en de uien ook. En oja, bij de bloemkool alvast het groen eraf snijden want dat is ook allemaal onbruikbaar spul voor in je tas.....wat een redenatie.....

Appels met peren vergelijken is ook een vak. Bij onze Ap zijn ze gewoon mooi kort gesneden.

antje41
door antje41 - Jan 8, 2011 om 15:23
18 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje ik volg de dicussies al jaren jij wil altijd het laatste woord hebben en denken kan je ook al niet goed 2 x 0.89 is ook 1.78 de kilo !!!!
Jij bent ook een van de redenen dat ik mij eigenlijk nooit in een discussie begeef
Ik ben geen fan van A H maar die betalen ook de hele prei inclusief dat lastige groen van jou Denk daar maar eens over na

ar
door artenan - Jan 8, 2011 om 20:27
13 Antwoorden / 4 Vragen

En om het verhaal / de discussie compleet te maken:
dat "lastige" groen is goed bruikbaar en zelfs zéér gezond. (oude verlepte stukken uitgezonderd) Dus wanneer je dit nou eens gewoon bijvoorbeeld fijn snijdt en gebruikt, krijg je waar voor je geld, verminderd de afval berg en hebben de plant en teler niet voor niets hun best gedaan.
Slim omgaan met kennis, daar wordt iedereen beter van.

ve
door vengerov - Jan 9, 2011 om 11:46
6 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan groente zoals prei niet correct wegen bij de kasse's. De weegschaal is te klein zodat ze (ook bij ons bij Deen) de prei rechtop leunend tegen de desk wegen zodat hij eigenlijk minder aangeeft dan hij zou moeten.
Ik vond het vreemd dat niemand daaraan had gedacht en dat je dan te weinig voor je prei betaald.
Ik verbaas me hier dan helemaal niet over dat ze zijn overgegaan tot het per stuk afrekenen.

ve
door vengerov - Jan 9, 2011 om 11:50
6 Antwoorden / 1 Vragen

Een oplossing hiervoor kunnen wij ook zelf bedenken bij de kassa maar is te veel werk. Want een klein blokje op de weegschaal leggen en daarop de prei wegen met aftrek van het gewicht van het blokje zou je tot het juiste gewicht komen maar dat zou voor de cassière teveel handelingen betekenen.

mo
door moesje57 - Jan 9, 2011 om 13:00
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi nely7, ikzelf ben caissierre bij AH en sinds maandag 3 januari 2011 moet er inderdaad bij AH de prei per stuk worden afgerekend. Dit wordt bepaald door het hoofdkantoor in Zaandam en de winkel heeft zelf géén invloed op de prijs. In het verleden moesten we de prei rechtop op de schaal bij de kassa zetten wat voor een hoop ellende zorgde. Door het wegen bij de kassa ging er een heleboel kilo's verloren, waardoor de voorraad niet meer klopte, vandaar dat het nu per stuk gaat. Ook de rode paprika's gaan nu per stuk, terwijl dit tot voorkort ook per kilo afgewogen moest worden. Ik hoop dat jullie iets aan deze uitleg zullen hebben.

Met vr groet

ch
door chef54 - Jan 14, 2011 om 14:25
30 Antwoorden / 2 Vragen

ook ik zag vanmiddag prei liggen 39 cent per stuk.lekker laten liggen dacht ik.
groentes koop ik of bij de aldi (als ze niet weg liggen te rotten) of vomar .
maar het meeste gewoon op de markt.

nltrotter
door nltrotter - Jan 20, 2011 om 14:41
24 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet iets doen om de grootste van NL te blijven.

li
door lizmol - Jan 20, 2011 om 15:40
61 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=nltrotter schreef op donderdag 20 jan 2011, 14:41]Je moet iets doen om de grootste van NL te blijven.

Vandaag bij Lidl 1 kilo prei voor 1,85 grote dikke, zagen er goed uit.

Lsk520
door Lsk520 - Jan 20, 2011 om 16:26
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=nltrotter schreef op donderdag 20 jan 2011, 14:41]Je moet iets doen om de grootste van NL te blijven.

Kennelijk lukt dat....

http://www.distrifood.nl/web/Nieuws/Formules/Formules-artikel-pagina/138897/Marktaandeel-Albert-Heijn-gegroeid.htm

En dat artikel had jij als supermarktdeskundige allang gelezen, toch....