bo
door bootje8 Jan 4, 2015 om 17:51
Geldzaken & recht

Premie spaarbeleg al jaren niet afgeschreven

Ik ben er vandaag achtergekomen dat mijn premie voor mijn spaarbeleg polis bij Aegon al ruim 3 jaar niet is afgeschreven. Wat kan ik nu het beste doen? Als ik dit nu ineens zou moeten betalen lopen de kosten op tot zo'n 3600 euro wat ik gewoon weg niet kan betalen. Wat te doen?

736 5 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jan 4, 2015 om 17:59
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u zeker dat de polis nog loopt? Staat mij bij dat het een zogenaamde "woekerpolis" is dus wees blijk dat het niet afgeschreven is.
Als Aegon alsnog betaling verlangt dan zult u een betalingsregeling moeten treffen. U heeft de betreffende bedragen niet gereserveerd? Uiteindelijk heeft u dus 3600 euro meer uitgegeven dan dat u zelf begroot had.

bo
door bootje8 - Jan 4, 2015 om 18:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw snelle reactie. De polis zou nog lopen tot 2042 en is inderdaad een zogenoemde woekerpolis. De premie werd de jaren ervoor altijd automatisch afgeschreven. Nooit een herinnering of iets dergelijks ontvangen helaas. Ben bang dat ik dus alsnog de verschuldigde premie moet gaan betalen.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 4, 2015 om 18:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik begrijp hier uit dat u de uitgaven niet bij houd al die jaren, u moet wel veel vertrouwen in de mensheid hebben om zo iets niet te controleren wat er met u geld gebeurt. Dit kan toch echt als serieus worden beschouwd, dat u nooit controleert wat er in of uit gaat.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2015 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat voor polis heeft u dan precies bij Aegon? Als u een verzekering niet meer betaalt, wordt hij na verloop van tijd premievrij gemaakt. Maar daar hoort u bericht over te krijgen van de verzekeringsmaatschappij.

Aegon kan dat bedrag dus niet opvorderen.

En wanneer bent u daar dan mee begonnen als dat nog tot 2042 zou lopen?

U krijgt ook elk jaar een opgave van de waarde. Hebt u die niet gehad?

ni
door nico w. - Jan 9, 2015 om 16:12
142 Antwoorden / 4 Vragen

Spaarbeleg was destijds niet de naam van een bepaald ''product'' maar een handelsnaam van een dochterbedrijf van Aegon. De ( onder meer door Sprintplan en Koersplan rechtszaken.) zwaar in diskrediet geraakte naam ''Spaarbeleg'' gebruikt Aegon al sinds 2007 niet meer. De polis zal dus van nog eerder zijn. Als de looptijd dan tot 2042 is, dan is ook het advies om een polis af te sluiten met een looptijd van wel 50 jaar een onbegrijpelijk en onmiskenbaar wanadvies. Verder heeft Tijger hierboven gelijk. De polis zal vermoedelijk door Aegon premievrij zijn gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat de polis is stopgezet. De waarde opgebouwd in de periode dat er wel premie door je werd betaald zal waarschijnlijk ieder maand verder slinken a.g.v. kosteninhoudingen door AEGON