missyish
door missyish May 4, 2013 om 19:23
Garantie & verzekeringen

Premie zorgverzekering

Hebben meer mensen deze maand gehad dat de zorgpremie van vorige maand twee keer er af is gehaald? Ik heb wel al gemeld bij de Ohra dat dit is gebeurt maar nog geen reactie gekregen.

810 13 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 4, 2013 om 20:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Is dat allebei gebeurd in April?

missyish
door missyish - May 4, 2013 om 20:22
5 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 4 mei 2013, 20:19]Is dat allebei gebeurd in April?
Ja dit is allebei gebeurt in april.... in het begin van de maand en ook weer aan het einde dezelfde premie die er afgeschreven is.

edrick3
door edrick3 - May 4, 2013 om 20:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo missyish,

En staat er bij die 2 afschrijvingen ook 'premie april 2013' o.i.d.?

Kan het niet zijn dat de premie voor 2 verschillende maanden is?

tijger1
door tijger1 - May 4, 2013 om 20:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En was er eind maart dan ook afgeschreven? Het is toch elke maand hetzelfde bedrag.

Er moet tot nu toe vijf keer afgeschreven zijn.

diumenge
door diumenge - May 4, 2013 om 20:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=missyish schreef op zaterdag 4 mei 2013, 20:22]Ja dit is allebei gebeurt in april.... in het begin van de maand en ook weer aan het einde dezelfde premie die er afgeschreven is.Dus ze waren begin april iets te laat of eind april iets te vroeg, niet dubbel afgeschreven dus.

missyish
door missyish - May 4, 2013 om 20:55
5 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 4 mei 2013, 20:35][quote=missyish schreef op zaterdag 4 mei 2013, 20:22]Ja dit is allebei gebeurt in april.... in het begin van de maand en ook weer aan het einde dezelfde premie die er afgeschreven is.Dus ze waren begin april iets te laat of eind april iets te vroeg, niet dubbel afgeschreven dus.
Het is wel dubbel afgeschreven. Bij allebei de afschrijvijgen in april staat dezelfde beschrijving en 1 mei is er nog een keer de premie van de maand mei afgeschreven....

tijger1
door tijger1 - May 4, 2013 om 21:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zal de batch van april per abuis nog een keer verwerkt zijn. Ohra zal morgen ongetwijfeld reageren en het herstellen.

missyish
door missyish - May 4, 2013 om 21:25
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik hoop het... ik kab het eigelijk niet missen.
Bedankt voor alle reacties die er gegeven zijn die me geholpen hebben.

diumenge
door diumenge - May 4, 2013 om 22:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan die tweede onterecht afschrijving dan storneren.

me
door mein33 - May 5, 2013 om 10:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op de afschrijving staat meestal vermeld voor welke maand of periode (bv. 01-04-2013 tot 30-04-2013)
de betaling van toepassing is.
Ook kan bv. door een weekend of feestdagen de betaaldatum wijzigen.

tijger1
door tijger1 - May 5, 2013 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Inderdaad, maar begin april afschrijven en eind april en begin mei dat kan niet.

me
door mein33 - May 5, 2013 om 11:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

Zoals door missysh is aangegeven is i.d.d. niet acceptabel, maar ik zou haar toch adviseren om alle afschriften van betalingen vanaf januari jl. even te controleren. Mogelijk is het een correctie op een eerder gemaakte fout.

@tijger,
Meekleurende brilleglazen zoals door jou opgegeven vrijdag jl. besteld.

tijger1
door tijger1 - May 5, 2013 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Meekleurende brilleglazen zoals door jou opgegeven vrijdag jl. besteld.

Heel mooi, zult u plezier van hebben.