ja
door jack snel Nov 17, 2015 om 21:33
Geldzaken & recht

Premieverhoging Ziektekostenverzekering

Kan iemand mij vertellen hoe het mogelijk is dat de Zorgverzekeraars hun premie voor 2016 et bijna 3 procent verhogen ? De verhoging is duidelijk veel meer als het inflatiepercentage. Mijn verzekeraar verwacht over dit jaar een minimale winst te maken van 240 miljoen euro. Ik begrijp niet dat een programma als Kassa hier geen uitvoerige aandacht aan gaat besteden.

1311 20 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2015 om 21:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe weet je dat Kassa er niet uitgebreid aandacht aan gaat besteden?

En nee, dat kan niemand uitleggen....

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2015 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan as zaterdag maar kijken? En de verhoging is "lager" dan verwacht. Prijs uw zegeningen.

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2015 om 22:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat als Kassa daar aandacht aan besteed? De premieverhoging wordt daar echt niet minder van.

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2015 om 22:32
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Kan iemand mij vertellen hoe het mogelijk is dat de Zorgverzekeraars hun premie voor 2016 met bijna 3 procent verhogen ?
Ja zeker, heel erg eenvoudig, ze willen gewoon meer verdienen, lijkt op Rupsje Nooitgenoeg.

Zoals eerder gezegd: kijk a.s. zaterdag naar de special die aangekondigd is.

Maar als een tv programma verzekeringspremies zou kunnen verlagen, wauw, dat zou wat zijn. Reken er maar niet op.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 17, 2015 om 23:40
7840 Antwoorden / 95 Vragen

als ik de berichten hier heb gelezen gaat de verhoging om dat er meer kosten zijn i.iv.b. met meer is opgenomen in de basis verzekering.

sw
door swat1500 - Nov 17, 2015 om 23:47
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou willen dat de prijzen alleen maar zouden stijgen door de inflatie correctie.

door 1953 - Nov 18, 2015 om 00:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Van regeringszijde is een verhoging van 7,7% voorgesteld.

De zorgverzekeraars wijken, van VGZ is het nog niet bekend, vanaf en komen met een lagere percentage verhoging. Men gaat uit hun reserves putten.

O ja, er is ook een discussie door mij gestart eind oktober jl. U kunt daar ook uw grieven allicht spuien, misschien kijkt de redactie wel mee.

O ja, aanstaande zaterdag 21 november besteedt Kassa o.l.v. Brecht uitgebreid aandacht aan de zorgpolissen 2016. Waarvan akte!

jo
door jorisw - Nov 18, 2015 om 09:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=swat1500 schreef op dinsdag 17 nov 2015, 23:47]Je zou willen dat de prijzen alleen maar zouden stijgen door de inflatie correctie.

Lonen (= grootste kostenpost in de zorg) stijgen ook harder dan de inflatie. Ambulancepersoneel +7,5%, GGZ Verpleegkundige +3,5% etc. ziekenhuisverpleegkundigen tot 6,5% (afhankelijk van verschillende factoren).

jo
door jorisw - Nov 18, 2015 om 09:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het goede nieuws hieraan is dan weer dat dit 100% Nederlands beleid is zonder EU bemoeienis. :-)

re
door respondent - Nov 18, 2015 om 09:26
73 Antwoorden / 8 Vragen

De berekening van de hoogte van de zorgpremie werkt hetzelfde als de vaststelling van de prijs van een postzegel bij Post.nl

Minder mensen versturen fysieke post, dus gaat de prijs van een postzegel omhoog.

Minder mensen betalen netjes premie of hoeven niet te betalen (asielzoekers), dus gaat de premie voor de eerlijke hardwerkende Nederlander omhoog. Logisch toch?

ge
door gerboe - Nov 18, 2015 om 09:53
806 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me meer een retorische vraag zoals die hier gesteld wordt.

De 'iemand' die u kan vertellen waarom de kosten stijgen is de overheid. Door gewijzigd beleid van de overheid komt er 5 miljard extra aan kosten ten laste van de ziektekostenverzekeraars.
Dat is de grootste oorzaak van de premiestijging.

@respondent: alleen het feit al dat u de vluchteling hierbij haalt is totaal van de gekke.
Afgezien van het feit dat die groep mensen niet verantwoordelijk is voor de stijging van de kosten. Dat is in feite de ouder wordende Nederlander.
U en ik dus.

re
door respondent - Nov 18, 2015 om 09:58
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=gerboe schreef op woensdag 18 nov 2015, 09:53]Het lijkt me meer een retorische vraag zoals die hier gesteld wordt.

De 'iemand' die u kan vertellen waarom de kosten stijgen is de overheid. Door gewijzigd beleid van de overheid komt er 5 miljard extra aan kosten ten laste van de ziektekostenverzekeraars.
Dat is de grootste oorzaak van de premiestijging.

@respondent: alleen het feit al dat u de vluchteling hierbij haalt is totaal van de gekke.
Afgezien van het feit dat die groep mensen niet verantwoordelijk is voor de stijging van de kosten. Dat is in feite de ouder wordende Nederlander.
U en ik dus.

Dat is wat de overheid u wilt laten geloven.

Klopt het dan soms niet dat vluchtelingen zonder status geen ziektenkostenpremie hoeven te betalen? De Menzis regelt dit voor het COA. Kunt u zelf nalezen op de site van het COA.

Vluchtelingen met een status krijgen bijstand waarvan de ziektenkostenpremie onder het sobere beleid dient te worden afgetrokken. Wie betaalt de bijstand indirect voor hun denkt u?

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2015 om 10:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerboe

Mag ik als oeder wordende Nederlander (hopelijk) even protesteren? Ik heb in ieder geval de laatste vier jaar geen cent gekost aan mijn zorgverzekeraar, behalve de contractuele vergoeding aan mijn huisarts. :-))

@respondent

In principe hebben alle bijstandstrekkers gratis gezondheidszorg. Net als alle kinderen in Nederland.

Maar we schieten er niets mee op bij elke kwestie de vluchtelingen aan te wijzen als de boosdoeners of veroorzakers.

me
door mein33 - Nov 18, 2015 om 10:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De regering geeft, in een vroeg stadium, aan met welk percentage zij verwachten dat de premie zal stijgen en dat doen ze niet voor niets.
Op dat moment spelen de gevoelens over een op handen zijnde premieverhoging nog niet zo bij de bevolking omdat het nog maanden duurt alvorens de zorgverzekeraars hun echte premieverhoging bekend gaan maken en er echt moet worden nagedacht wat nu te doen.
En zoals elk jaar valt de nieuwe premie van de zorgverzekeraars lager uit dan het door de regering geschatte percentage.
En door dat lagere percentage is de kou over de premieverhoging weer uit de lucht, want we mogen minder betalen dan was verwacht en iedereen is weer opgelucht. ;-))

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2015 om 10:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mein33 schreef op woensdag 18 nov 2015, 10:33]
De regering geeft, in een vroeg stadium, aan met welk percentage zij verwachten dat de premie zal stijgen en dat doen ze niet voor niets.
Op dat moment spelen de gevoelens over een op handen zijnde premieverhoging nog niet zo bij de bevolking omdat het nog maanden duurt alvorens de zorgverzekeraars hun echte premieverhoging bekend gaan maken en er echt moet worden nagedacht wat nu te doen.
En zoals elk jaar valt de nieuwe premie van de zorgverzekeraars lager uit dan het door de regering geschatte percentage.
En door dat lagere percentage is de kou over de premieverhoging weer uit de lucht, want we mogen minder betalen dan was verwacht en iedereen is weer opgelucht. ;-))

Leuk, hè zo'n spelletje. En dat flikken ze niet alleen bij de zorgpremie.

Nou ja, gelukkig besteed Kassa er zaterdag aandacht aan, gaat de premie vast met 10,- euro p.m. extra omlaag.

re
door respondent - Nov 18, 2015 om 10:54
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 18 nov 2015, 10:24]@gerboe

Mag ik als oeder wordende Nederlander (hopelijk) even protesteren? Ik heb in ieder geval de laatste vier jaar geen cent gekost aan mijn zorgverzekeraar, behalve de contractuele vergoeding aan mijn huisarts. :-))

@respondent

In principe hebben alle bijstandstrekkers gratis gezondheidszorg. Net als alle kinderen in Nederland.

Dat klopt, ware het niet dat vluchtelingen nooit een belastingbijdrage hebben geleverd aan ons sociale vangnet, terwijl Nederlandse bijstandsgerechtigden gewoon belasting hebben betaald

me
door mein33 - Nov 18, 2015 om 11:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 18 nov 2015, 10:42]
Leuk, hè zo'n spelletje. En dat flikken ze niet alleen bij de zorgpremie.

Nou ja, gelukkig besteed Kassa er zaterdag aandacht aan, gaat de premie vast met 10,- euro p.m. extra omlaag.

En de conclusie aan het einde van de uitzending is ??????
Het valt gelukkig allemaal weer mee dit jaar , er hoeft minder premie te worden betaald dan de excellentie (Mw. Schippers) had verwacht.
Het zorgstelsel in Nederland is, zoals gezegd wordt, één van de beste ter wereld, maar naar mijn idee is het systeem "doodziek" vanwege alle schimmigheid die er rond het vergoedingen stelsel en de verzekeringsvormen plaatsvind.
Ik denk dat er niemand in Nederlander bestaat die exact weet hoe de vork in de steel steekt en dan bedoel ik ook echt niemand (ook niet bij regering en de verzekeraars).

edrick3
door edrick3 - Nov 18, 2015 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Kan iemand mij vertellen hoe het mogelijk is dat de Zorgverzekeraars hun premie voor 2016 met bijna 3 procent verhogen ?......
Dat was de vraag.
Antwoord: Alles wordt duurder.
Om er nu een hele discussie van te maken .... daar is Discussies voor.

ge
door gerboe - Nov 18, 2015 om 12:58
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 18 nov 2015, 10:24]Maar we schieten er niets mee op bij elke kwestie de vluchtelingen aan te wijzen als de boosdoeners of veroorzakers.

Hulde!

Als men nu nog niet begrepen heeft dat we naar 'we' moeten in plaats van naar 'ze' dan weet ik het ook niet meer.
Straks krijgen vluchtelingen nog de schuld van de problemen met Windows 10...
Het zoeken naar willekeurig zondebokken blijkt in de loop der tijden altijd slecht af te lopen.
Ook op een forum moet men zich verzetten tegen dit soort signalen.

ge
door gerboe - Nov 18, 2015 om 13:11
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=respondent schreef op woensdag 18 nov 2015, 09:58]Dat is wat de overheid u wilt laten geloven.

Nee, het is zo. Feiten en keiharde cijfers.