Pretium is nog steeds actief. Mijn moeder is er in getrapt en zit nu aan het abonnement vast omdat ze te laat is voor de coulanceregeling. Weet iemand hoe lang de opzegtermijn is? Ze heeft geen automatische incasso afgegeven en ik heb haar ook ten zeerste aanbevolen om deze niet naar Pretium te sturen, zodat zij geen geld af kunnen schrijven. Nu moet ze voor de acceptgiro's 5 euro extra betalen. Kan dit zomaar???
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
@mahadma, nee ik had niet hetzelfde gelinkt maar in de antwoorden via jouw link staat ongetwijfeld vaker wat ik ook deze keer gelinkt heb.... Jammer dat vraagstellers niet zelf eerst even via het zoekvakje antwoorden zoeken....
..... Nu moet ze voor de acceptgiro's 5 euro extra betalen. Kan dit zomaar???..... Helaas wel.
.....ze te laat is voor de coulanceregeling. Weet iemand hoe lang de opzegtermijn is?...... Haal je niet 2 dingen door elkaar? Na de 1e brief dat je je aangemeld hebt, kun je binnen zeven werkdagen na ontvangst je afmelden op 023-7113753 (en dat werkt zowaar!) De CoulanceRegeling Ouderen moet je binnen 3 maanden aanvragen:
De Coulanceregeling voorziet in de mogelijkheid om een abonnement bij Pretium tot drie maanden na afsluiten alsnog te annuleren, zonder extra kosten, wanneer de overeenkomst is afgesloten door iemand die zijn of haar keuze niet kon overzien. Als verzorger, vriend of familielid kunt u namens zo’n kwetsbare persoon coulance aanvragen, mits u daartoe bevoegd bent op grond van een schriftelijke machtiging.
Als uw moeder te laat is voor de coulanceregeling is zij, concludeer ik, al meer dan 3 maanden geleden gestrikt door Pretium. Een telefonieabonnement wordt in eerste instantie voor 1 jaar aangegaan. Daarna geldt een opzegtermijn van 1 maand. Dat is inmiddels in de Telecommunicatiewet en het Burgerlijk Wetboek zo geregeld.
Als uw moeder zonder gedoe van Pretium af wil, kan zij op zijn vroegst na 13 maanden (1 jaar + 1 maand opzegtermijn) haar overeenkomst met Pretium (zoals dat mooi heet) beëindigen of wel "uitzitten". U moet de datum voor acteren dan wel in uw agenda aantekenen.
Er zijn verschillende aanpakken met verschillende resultaten, zoals bijvoorbeeld een gang naar de Geschillencommissie telecom. De Telefoongids licht u uitvoerig in over de verschillende mogelijkheden en de geschiedenis. Aan de hand daarvan kunt u de afwegingen maken voor wat u gaat doen.
Wat vervelend dat er blijkbaar onduidelijkheden zijn omtrent het abonnement van uw moeder. Zou u contact met ons willen opnemen via Twitter (@PretiumWebcare) of e-mail (pretium.webcare@pretium.nl)? Dan geven we graag antwoord op uw vragen.
[quote=pretium webcare schreef op woensdag 18 dec 2013, 10:41]Beste ttlett, Wat vervelend dat er blijkbaar onduidelijkheden zijn omtrent het abonnement van uw moeder. Zou u contact met ons willen opnemen via Twitter (@PretiumWebcare) of e-mail (pretium.webcare@pretium.nl)? Dan geven we graag antwoord op uw vragen. Met vriendelijke groet, Webcare team Pretium
Nee hè, wéér een 'bedrijfje' dat begint met iets wat ze helemaal niet menen. Hou eens op met iets 'vervelend' te vinden. U lijkt wel op Vodafone.
Weet u wat echt 'vervelend' is? Dat u argeloze ouderen met uw leugens in de val lokt. Wel eens van eerlijke bedrijfsvoering gehoord?
"Zorgeloos thuisbellen met Pretium: betrouwbaar" Betrouwbaar? Grapje zeker. Het 'stikt' van de klachten op internet.
We vinden het altijd vervelend als er ontevreden klanten zijn. We willen daarom graag de situatie rondom uw moeder goed bekijken en onduidelijkheden wegnemen. Daarnaast is Zorgeloos Thuisbellen via Pretium zeker betrouwbaar want er zijn zelden of nooit klachten over onze dienstverlening. De klachten die er zijn gaan over de werving en we doen er alles aan dit proces te verbeteren zodat ook daar geen klachten meer over binnenkomen.
[quote=pretium webcare schreef op woensdag 18 dec 2013, 17:19]We willen daarom graag de situatie rondom uw moeder goed bekijken en onduidelijkheden wegnemen. De klachten die er zijn gaan over de werving en we doen er alles aan dit proces te verbeteren zodat ook daar geen klachten meer over binnenkomen. Mijn (!) moeder.....???
Het is inderdaad de werving waarover de meeste klachten gaan. In 2008 is al aangetoond hoe die callcentra werken (klik * *).
Dus in die (in ieder geval) 5 jaar is er niets veranderd. Vooral de kwetsbare groep in onze samenleving is hier de dupe van.
Klik * * ook eens.
Dus u blijft maar 'beloven' en toezeggingen doen. En u doet er alles aan om dat proces te verbeteren? Maar in wiens voordeel dan? Ik noem uw uitspraken: gebakken lucht.
Die callcentra werken in uw opdracht, dus u bent daar ook verantwoordelijk voor. Normaliter is het zo dat een medewerker van een callcenter een bonus krijgt bovenop zijn/haar gewone salaris. Dus als die medewerker bepaalde zaken niet doorgeeft of nog erger: gewoon liegt aan de telefoon, krijgt hij/zij weer een paar cent extra.
En wat is er makkelijker om een ouder iemand, die niet meer alles goed begrijpt, iets aan te smeren. Te walgelijk voor woorden. Of zoals de Duitsers dit mooi onder woorden kunnen brengen: 'Zum kotzen!'.
Om de handelwijze van Pretium iets duidelijker te maken, lees onderstaand stukje eens:
"De VARA hoeft geen half miljoen te betalen aan telecombedrijf Pretium. De rechter heeft de boete voor het niet volledig rectificeren van een fout in het programma Kassa vastgesteld op 20.000 euro. Door een technische fout werd een uitzending over de handelwijze van Pretium niet gerectificeerd op de website van Kassa, maar alleen op Uitzending Gemist. Pretium zag dat meteen, maar trok pas na 25 dagen aan de bel, toen de dwangsom was opgelopen tot 500.000 euro. De rechter is het met de VARA eens dat dat niet eerlijk was."
(* *)
Vooral de laatste alinea. Hier wordt wel heel duidelijk EN door de rechter vastgesteld (bewezen), dat PRETIUM NIET EERLIJK gehandeld heeft.
Dus PRETIUM wist het (!!!)..... en toch maar wachten om te proberen zoveel mogelijk geld er uit te slepen.
Kunt u nagaan hoe PRETIUM aan de telefoon handelt, waarbij argeloze (vooral) ouderen het slachtoffer zijn. Ik noem dit zeer achterbaks handelen. Maar dat blijkt al wel door de jaren heen!
Waarschuw dus zoveel mogelijk personen in uw familie- vrienden- en kennissenkring. Als iemand van, of namens, Pretium belt, onmiddellijk de verbinding verbreken!!
En kunt u nagaan dat Pretium ook nog eens zeer slordig zaken probeert af te handelen. Lees de reactie van hen op 18 december 2013, 17.19 uur eens en mijn reactie daarop.
Nu zal dit ***'bedrijfje' wel in alle talen zwijgen en niet meer durven te reageren........
Je bent als tel provider toch diep gezonken als je aan kwetsbare ouderen je abo's in de maag te proberen te splitsen met allerlei truckjes, en om maar te zwijgen om aan 12 jarigen een tel abo te verkopen ................ Klik HIER en luister naar de titel ...........
Wij bieden een goedkoop alternatief voor bellen via de vaste lijn. Het is zo dat de meeste mensen die tegenwoordig een abonnement voor alleen vaste telefonie hebben oudere mensen zijn. Deze biedt Pretium dezelfde kwaliteit als bellen via KPN maar dan voordeliger. Onze klanten zijn dan ook zeer tevreden over de kwaliteit en de prijs. De klachten die er helaas zijn gaan over telemarketing. Ook al wordt aan de telefoon zeer duidelijk aangegeven dat er een voicelog wordt opgenomen en een contract wordt afgesloten beseft helaas niet iedereen dat een contract over de telefoon ook bindend is. Daarnaast heeft eenieder na het afsluiten van het contract 7 dagen bedenktijd. Dus iemand die geen contract met Pretium wil kan dit binnen 7 dagen aangeven. Ook biedt Pretium een coulanceregeling voor diegene die niet bij machte zijn de gevolgen van hun keuze te overzien. Voor deze mensen kan tot drie maanden na ingang contractdatum coulance worden aangevraagd. Wij bieden onze diensten aan zonder aanzien des persoon dus kunnen van tevoren niet weten als we met zo iemand te maken hebben.
[quote=pretium webcare schreef op maandag 10 feb 2014, 09:55]Beste Hutch,
De klachten die er helaas zijn gaan over telemarketing.
Met vriendelijke groet,
Caroline Webcare team Pretium Zoek de oorzaak maar bij jullie zelf. Laatst hebben jullie een kind van twaalf een contract voor haar vader laten afsluiten. Een juridische onmogelijkheid.
Het valt me op dat je wel reageert op deze vraag, maar toen die klacht hier binnen kwam, bleeft het angstaanjagend stil bij je, Caroline. Om je een eindje op weg te helpen
Caroline, a.u.b. geen verkooppraatjes hier. Daar prikken wij dwars door heen!
Helaas voor Pretium weet ik hoe die telemarketing werkt. En vooral ook hoe die gasten 'opgeleid' worden...... En met een paar simpele vragen kunt u WEL weten met wie u te maken heeft. Maar ja, dat wilt u juist niet. Want dan vindt u steeds minder 'slachtoffers'.
En een 'bedrijf' dat een speciale ''pagina heeft, moet zich toch eens achter de oren krabben of die telemarketing wel helemaal goed functioneert. Of zou die pagina juist een vorm van (hypocriete) telemarketing zijn......? Zo van: kijk eens wat wij allemaal doen, als het niet allemaal goed begrepen is door die 'domme' klant.
Dus wees niet zo hypocriet; jullie weten verd*md goed, hoe dat callcentrum werkt.
Gelukkig komen jullie steeds meer in de publiciteit, maar dan hoe jullie werkelijk zijn. Je zult maar voor die paar eurootjes elke dag 'slachtoffers' moeten zoeken en daarbij weten dat je die 'domme' klant, met slimme praatjes, lekker voor de gek kunt houden. En elk aangebracht 'slachtoffer' (van welke leeftijd dan ook, of deze nu 12 of 112 jaar is) is toch maar weer goed voor een bonus(je)........
En nog wat: jammer dat die (met de Vara) niet gelukt is, hè. Ook dat geeft maar weer eens aan (door de rechtbank keihard bewezen) hoe jullie 'werken'.
"Pretium zag dat meteen, maar trok pas na 25 dagen aan de bel, toen de dwangsom was opgelopen tot 500.000 euro. De rechter is het met de VARA eens dat dat niet eerlijk was."
En waarom zouden jullie aan de telefoon wel eerlijk te werk gaan........?
[quote=zoekster schreef op maandag 10 feb 2014, 10:01][quote=pretium webcare schreef op maandag 10 feb 2014, 09:55]Beste Hutch,
De klachten die er helaas zijn gaan over telemarketing.
Met vriendelijke groet,
Caroline Webcare team Pretium Zoek de oorzaak maar bij jullie zelf. Laatst hebben jullie een kind van twaalf een contract voor haar vader laten afsluiten. Een juridische onmogelijkheid.
Het valt me op dat je wel reageert op deze vraag, maar toen die klacht hier binnen kwam, bleeft het angstaanjagend stil bij je, Caroline. Om je een eindje op weg te helpen
Als je een beetje lef hebt, dan reageer je daar ook op. Anders ben je gewoon een laffe sukkel.
Beste Zoekster,
Wij doen ons best om altijd op alle vragen en klachten te reageren. Het bericht waar u op doelt van Wiekie, hebben wij ook gezien. Zij had dit bericht ook op het forum van Radar geplaatst en daar hebben wij het reeds in behandeling genomen.
Met vriendelijke groet, Caroline - Webcare team Pretium
Zomaar een gedachte, Caroline, zou het niet beter zijn om deze klachten regen te vóórkomen, d.m.v. intern de verkoop manier eens onder de loupe te nemen? De verkoopbabbels aan de telefoon zijn inmiddels wereldberoemd, maar niet positief. Denk even aan een abo verkopen aan een meisje van 12 jaar ...................
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan. Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso.
Lees meer
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer