pa
door pastinaak Mar 12, 2014 om 18:58
Computers & telefonie

Pretium

Hoe kan het dat Pretium Telekom weet dat ik een abonnement heb bij de KPN. Wordt dat soort informatie doorgegeven?

2573 34 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 12, 2014 om 19:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik denk dat ze dat gewoon gokken.

hutch
door hutch - Mar 12, 2014 om 19:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Pretium is een malafide club, waarvan de callcentrummedewerkers zich vaak voordoen/voordeden als medewerker van KPN. Het is dus de firma 'List & Bedrog'.

Het is één en al klachten over die club. Ga maar eens googelen met die naam......

Ik vermoed dat zij dat inderdaad gokken/bluffen, of via listige vraagstelling aan u er achter zijn gekomen. Uiteraard ook mogelijk dat zij op een illegale wijze daar achter zijn gekomen, daar zie ik ze ook wel voor aan.

Hoe dan ook, in ieder geval NOOIT in zee gaan met dat ***'bedrijfje'.

tenormin
door tenormin - Mar 12, 2014 om 22:06
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Pretium koopt en bied telefonie aan via KPN, dus daar zou het zomaar vandaan kunnen komen. Zit u (ongewild misschien) ook niet vast aan hun blad Privilege? Die twee beweren n.l. dat ze niets met elkaar te maken hebben, wat een grote leugen is, maar dat terzijde.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 12, 2014 om 22:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Telefoonnummers worden uitgegeven in blokken met opeenvolgende nummerreeksen. Je kunt/kon op internet gewoon zien welke blokken aan welke provider toegewezen is.

costnix
door costnix - Mar 13, 2014 om 22:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ze bellen iedereen op, die GEEN Pretium abonnement heeft. Ik werd ook een keer gebeld, maar de arme man had bij mij geen schijn van kans om zijn verhaal te doen. Mijn duim drukt sneller op de verbindingsknop, dan dat de schaduw van Lucky Luke kan schieten :-)

me
door mein33 - Mar 14, 2014 om 12:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waarschijnlijk worden telefoonnummers geselecteerd door een computer en gaan ze vervolgens de bezitter, als die geen Pretium klant is, lastigvallen.
Enkele weken geleden kreeg ik ook zo'n telefoontje.
Ik neem altijd de telefoon op met de tekst : Goeden morgen*/middag*/avond* en wacht de reactie af.
Als er dan wordt er dan gevraagd : spreek ik met Dhr. ..............?
Mijn reactie is dan : u weet toch wie u gebeld heeft en met wie spreek ik ?
Zodra ze dan de bedrijfsnaam noemen en ik wens daar niet mee in gesprek te gaan, dan beëindig ik het gesprek met : geen belangstelling en hang, na een vriendelijke groet, gelijk op.

Zeg in een dergelijk gesprek nooit wie u bent en vermijd het woordje "ja".

* doorhalen wat niet van toepassing is

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2014 om 13:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 12:56]

Zodra ze dan de bedrijfsnaam noemen en ik wens daar niet mee in gesprek te gaan, dan beëindig ik het gesprek met : geen belangstelling en hang, na een vriendelijke groet, gelijk op.

Zeg in een dergelijk gesprek nooit wie u bent en vermijd het woordje "ja".

* doorhalen wat niet van toepassing is

Dan hebben ze in de loop der jaren iets geleerd: het noemen van de naam. Dat was toch echt altijd KPN; daardoor zijn zoveel mensen het schip ingegaan.

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 14, 2014 om 23:15
275 Antwoorden / 10 Vragen

Freunde und Freundinnen,

Ik merk dat Pretium Telecom een offensiefje heeft ingezet in de aanloop naar 13 juni wanneer de wetswijziging over schriftelijke bevestiging van telefonisch gesloten overeenkomsten ingaat.

Overigens (voor Pastinaak) begint Pretium met de nummers uit het telefoonboek te bellen. Daarin staan inmiddels overwegend de oudere KPN en PTT klanten. De jongeren staan niet meer in het telefoonboek. Verder klopt ook wat Lekkerisdat zegt over de nummerreeksen die door de overheid worden uitgedeeld aan de providers.

Gesundheit!
Herrdoktoroetker

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 17, 2014 om 10:12
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 12 mrt 2014, 19:16]Pretium is een malafide club, waarvan de callcentrummedewerkers zich vaak voordoen/voordeden als medewerker van KPN. Het is dus de firma 'List & Bedrog'.

Het is één en al klachten over die club. Ga maar eens googelen met die naam......

Ik vermoed dat zij dat inderdaad gokken/bluffen, of via listige vraagstelling aan u er achter zijn gekomen. Uiteraard ook mogelijk dat zij op een illegale wijze daar achter zijn gekomen, daar zie ik ze ook wel voor aan.

Hoe dan ook, in ieder geval NOOIT in zee gaan met dat ***'bedrijfje'.

Beste hutch,

Pretium doet zich niet voor als KPN. KPN wordt genoemd als vergelijking omdat dan de kostenbesparing ten opzichte van KPN kan worden benoemd. Zit een klant bij een andere provider dan wordt een vergelijking gemaakt met die provider. Daarnaast wordt verteld dat Pretium gebruik maakt van de infrastructuur van KPN om aan te geven dat klanten bij Pretium exact dezelfde kwaliteit krijgen als bij KPN.

Verder werken we volgens de Code Telemarketing en maken wij in geen geval gebruik van 'illegale' manieren om achter informatie te komen.

Met vriendelijke groet,
Marjolijn, namens Webcare team Pretium

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 17, 2014 om 10:13
32 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Pastinaak,

Wij weten van tevoren niet bij welke provider iemand aangesloten is, wij vragen hier aan het begin van het gesprek naar. Vervolgens maken wij een vergelijking van de huidige provider met Pretium, en geven we aan hoeveel besparing bij Pretium mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
Marjolijn, namens Webcare team Pretium

tenormin
door tenormin - Mar 17, 2014 om 10:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pretium webcare schreef op maandag 17 mrt 2014, 10:13]

Wij weten van tevoren niet bij welke provider iemand aangesloten is, wij vragen hier aan het begin van het gesprek naar. Vervolgens maken wij een vergelijking van de huidige provider met Pretium, en geven we aan hoeveel besparing bij Pretium mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
Marjolijn, namens Webcare team Pretium

Mijn problemen met Pretium zijn inmiddels, na 4 jaar, opgelost, maar, om het eufemisme te gebruiken: het call centre begint nog steeds met de woorden: U spreekt met KPN. Hoe u het hierboven wend of keert: dat is de waarheid. En ga nu niet schrijven dat men duidelijk zegt: U spreekt met Pretium!!, want dat is apert onjuist. Veelal zijn ouderen ietwat 'dovig', niet allemaal natuurlijk, maar U weet dat ouderen en KPN nog vertrouwen wekken. Maar goed, wij wachten met de nieuwe wet van de schriftelijke ontbindingen bij U, vooral belangrijk voor mensen die er dan op een normale manier van u af kunnen.

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 17, 2014 om 17:20
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 17 mrt 2014, 10:48][quote=pretium webcare schreef op maandag 17 mrt 2014, 10:13]

Wij weten van tevoren niet bij welke provider iemand aangesloten is, wij vragen hier aan het begin van het gesprek naar. Vervolgens maken wij een vergelijking van de huidige provider met Pretium, en geven we aan hoeveel besparing bij Pretium mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
Marjolijn, namens Webcare team Pretium

Mijn problemen met Pretium zijn inmiddels, na 4 jaar, opgelost, maar, om het eufemisme te gebruiken: het call centre begint nog steeds met de woorden: U spreekt met KPN. Hoe u het hierboven wend of keert: dat is de waarheid. En ga nu niet schrijven dat men duidelijk zegt: U spreekt met Pretium!!, want dat is apert onjuist. Veelal zijn ouderen ietwat 'dovig', niet allemaal natuurlijk, maar U weet dat ouderen en KPN nog vertrouwen wekken. Maar goed, wij wachten met de nieuwe wet van de schriftelijke ontbindingen bij U, vooral belangrijk voor mensen die er dan op een normale manier van u af kunnen.

Beste tenormin,

Vervelend om te lezen dat u problemen had met Pretium, maar goed dat het inmiddels is opgelost. Wij beginnen een telefoongesprek overigens niet met "U spreekt met KPN" maar met "U spreekt met Pretium".
Het is ook absoluut niet de bedoeling dat er verwarring ontstaat over Pretium en KPN en het is niet ons streven mensen ongewenst te laten overstappen. We maken in het telefoongesprek slechts de vergelijking in tarieven en gebruiken het netwerk van KPN.

Mochten er nog vragen zijn, dan staan we u graag te woord via Twitter (@PretiumWebcare) of Facebook (PretiumBV).

Met vriendelijke groet,
Marjolijn - Webcare team Pretium

Cookies
door Cookies - Mar 17, 2014 om 17:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Vervelend om te lezen dat u problemen had met Pretium, maar goed dat het inmiddels is opgelost......

@webcare: als mensen er VIER JAAR over moeten doen om van Pretium af te komen, zou je je als bedrijf toch de ogen uit de k*p moeten schamen!

De woorden 'u spreekt met Pretium' worden ongetwijfeld afgeraffeld, waardoor - de meestal oudere abonnee - pas de woorden KPN hoort! Bovendien is het algemeen bekend dat de eerste 4 - 5 seconden niet doordringen bij degene die gebeld wordt en bij de ouderen moet je die eerste seconden minimaal met 2 vermenigvuldigen. Daar maakt Pretium handig gebruik van.

Cookies
door Cookies - Mar 17, 2014 om 17:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=herrdroetker schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 23:15]Freunde und Freundinnen,

Ik merk dat Pretium Telecom een offensiefje heeft ingezet in de aanloop naar 13 juni wanneer de wetswijziging over schriftelijke bevestiging van telefonisch gesloten overeenkomsten ingaat.

Herrdoktoroetker

Da's mooi dat die wetswijziging er aan komt, alhoewel er natuurlijk wel weer bedrijven zullen zijn (ik noem geen naam, maar het begint met een P) die handig gebruik gaan maken van de mazen in de wet.

Heb je soms een link naar die a.s. wetswijziging?

costnix
door costnix - Mar 17, 2014 om 17:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal voorlopig niet goedkomen met de "reputatie" van Pretium. Vertrouwen gaat te paard en komt te voet.
In het verleden ook zo'n pretiumketier aan de lijn gehad, die allerlei onzin beweerde. Ik was al gewaarschuwd door dit forum. De arme man had geen schijn van kans bij mij :-)

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2014 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Pretium begint met het vermelden dat je een abonnement bij KPN heb en dat ze je een aanbod willen, kunnen doen. Pas als je aanhoudt en vraagt, waar bent u dan van krijg je het woordje Pretium eruit getrokken.

me
door mein33 - Mar 17, 2014 om 17:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=pretium webcare schreef op maandag 17 mrt 2014, 17:Beste tenormin,

Wij beginnen een telefoongesprek overigens niet met "U spreekt met KPN" maar met "U spreekt met Pretium".

Met vriendelijke groet,
Marjolijn - Webcare team Pretium

@Pretium webcare,

Hetgeen u hier schrijft is hopelijk de wens van Pretium m.b.t. de werkwijze van de medewerkers van het call center.
Ik wil uw reactie geen leugen noemen maar mijn ervaring is toch duidelijk anders.
Het telefoongesprek begon als volgt : Goedemorgen, u spreekt met Pretium een dochter van Kpn, ik bel u om u een fantastische aanbieding te doen.

Met een vriendelijk "geen interesse, goedemorgen" heb ik de verbinding verbroken.

Vriendelijk groet,

mein33

tenormin
door tenormin - Mar 17, 2014 om 17:52
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 17 mrt 2014, 17:40]......Vervelend om te lezen dat u problemen had met Pretium, maar goed dat het inmiddels is opgelost......

@webcare: als mensen er VIER JAAR over moeten doen om van Pretium af te komen, zou je je als bedrijf toch de ogen uit de k*p moeten schamen!

De woorden 'u spreekt met Pretium' worden ongetwijfeld afgeraffeldseconden minimaal met 2

Ik kan er gif op innemen: het welkomst woord is KPN. En dat ik er na 4 jaar af ben: dat is dus, bij de gratie van ******* 5 jaar!! komende November. Al is het gewoon een blad; ook zij scharen zich niet onder de wet van Dam ,aar onder "vereniging". Je weet niet dat je bij een vereniging zit...totdat je Privilege ontvangt. Ik hou er over op, zit me heel erg hoog.

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 18, 2014 om 12:12
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 17 mrt 2014, 17:40]......Vervelend om te lezen dat u problemen had met Pretium, maar goed dat het inmiddels is opgelost......

@webcare: als mensen er VIER JAAR over moeten doen om van Pretium af te komen, zou je je als bedrijf toch de ogen uit de k*p moeten schamen!

De woorden 'u spreekt met Pretium' worden ongetwijfeld afgeraffeld, waardoor - de meestal oudere abonnee - pas de woorden KPN hoort! Bovendien is het algemeen bekend dat de eerste 4 - 5 seconden niet doordringen bij degene die gebeld wordt en bij de ouderen moet je die eerste seconden minimaal met 2 vermenigvuldigen. Daar maakt Pretium handig gebruik van.

Beste Carola,

Wij betreuren het ook dat het in dit geval lang heeft geduurd voordat er een oplossing was. Dat is zeker niet gebruikelijk. Daarnaast noemen we Pretium meerdere keren in het gesprek. KPN wordt alleen genoemd omdat Pretium de infrastructuur van KPN gebruikt voor haar diensten en om de tarieven van Pretium met die van KPN te vergelijken. Vervelend dat er in sommige gevallen toch nog verwarring is. Het is namelijk niet onze intentie mensen ongewenst te laten overstappen.

Met vriendelijke groet,
Caroline - webcare team Pretium

tenormin
door tenormin - Mar 18, 2014 om 12:31
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pretium webcare schreef op dinsdag 18 mrt 2014, 12:12]

Het is namelijk niet onze intentie mensen ongewenst te laten overstappen

Met vriendelijke groet,
Caroline - webcare team Pretium

Mag ik even lachen. Het is wel jullie intentie om mensen te laten overstappen, wat er verteld word is ondergeschikt: als die vis maar binnen is.

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2014 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@caroline van Pretium

Misschien hebt u die intentie niet, maar uw bellende collega's hebben die alleen maar en ze doen alle mogelijke moeite te verhullen dat ze voor Pretium werken, om zo maar een klant aan de haak te slaan.

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 18, 2014 om 22:09
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Carola.83,

In De Telefoongids leest u in hoofdstuk 17 alles over de wetswijziging, compleet met hyperlinks naar de bronnen.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

varabas
door varabas - Mar 18, 2014 om 22:31
450 Antwoorden / 35 Vragen

Beste Caroline van het webcare team Pretium,

Hoe komt het toch dat er al vele, vele jaren klachten zijn over de klantbenadering van Pretium?
Komt dit omdat de mensen zo slecht luisteren of is het de bewuste manier van "presentatie" van de medewerkers van Pretium?
De onduidelijke manier van uitspreken van de naam Pretium, en b.v. het veelvuldig gebruik maken van de naam KPN.
En hoe komt het toch dat er heel veel ouderen naar jullie overstappen en dat dan de kinderen erachter komen dat vader of moeder niet weten dat ze nu via Pretium bellen, maar denken nog steeds KPN klant te zijn?

Kortom jullie maken bewust gebruik van onduidelijkheden in jullie klantcontacten.

Ik zou zeggen: Caroline denk vanavond voordat je gaat slapen eens goed na over hetgeen je dagelijks bij Pretium mee bezig bent, als je dan lekker slaapt ga dan de volgende dag gewoon door met je werk, slaap je die nacht slecht dan raad ik je aan om eens aan een andere werkgever te gaan denken.

Tip voor alle mensen met ouders die dreigen gevoelig te zijn voor verkooppraatjes van dit soort bedrijven:
Meldt jullie ouders aan bij Belmeniet op hun website: https://www.bel-me-niet.nl/

Bassie
Zo ik slaap weer lekker vannacht!

tenormin
door tenormin - Mar 18, 2014 om 22:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@herrdroetker vecht al jaren tegen Pretium en @varabas: allebei: chapeau.

hutch
door hutch - Mar 19, 2014 om 10:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Bassie: "Kortom jullie maken bewust gebruik van onduidelijkheden in jullie klantcontacten."

Ik noem dat: bewust MISbruik maken van...... Maar verder wel perfect weergeven.

Wil Pretium eens reageren op de vraag van mij (12 maart 2014, 23.56 uur), gesteld bij onderwerp?

Jullie (Pretium) hebben er nu lang genoeg over kunnen nadenken, om wat voor een 'diplomatiek' antwoord jullie kunnen geven. Of blijft het wéér angstvallig stil?

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 19, 2014 om 12:26
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 19 mrt 2014, 10:37]Bassie: "Kortom jullie maken bewust gebruik van onduidelijkheden in jullie klantcontacten."

Ik noem dat: bewust MISbruik maken van...... Maar verder wel perfect weergeven.

Wil Pretium eens reageren op de vraag van mij (12 maart 2014, 23.56 uur), gesteld bij onderwerp?

Jullie (Pretium) hebben er nu lang genoeg over kunnen nadenken, om wat voor een 'diplomatiek' antwoord jullie kunnen geven. Of blijft het wéér angstvallig stil?

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 19, 2014 om 12:27
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 19 mrt 2014, 10:37]Bassie: "Kortom jullie maken bewust gebruik van onduidelijkheden in jullie klantcontacten."

Ik noem dat: bewust MISbruik maken van...... Maar verder wel perfect weergeven.

Wil Pretium eens reageren op de vraag van mij (12 maart 2014, 23.56 uur), gesteld bij onderwerp?

Jullie (Pretium) hebben er nu lang genoeg over kunnen nadenken, om wat voor een 'diplomatiek' antwoord jullie kunnen geven. Of blijft het wéér angstvallig stil?

Beste Hutch,

Bedankt voor uw bericht. Vanwege een technische storing hebben wij uw eerdere bericht over het hoofd gezien. We hebben nu alsnog uw bericht beantwoord. Bekijk het hier.

hutch
door hutch - Mar 19, 2014 om 15:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=pretium webcare schreef op woensdag 19 mrt 2014, 12:27]Vanwege een technische storing hebben wij uw eerdere bericht over het hoofd gezien.
Grapjurken.... Is er bij jullie doorlopend storing? Of denkt u dat ik dit geloof?

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 19, 2014 om 15:49
32 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tijger1 en varabas,

Klachten over de klantenwerving betreuren we altijd. Het is onze intentie mensen te helpen besparen op hun telefoniekosten. Om de besparing te verduidelijken vergelijken we de tarieven met die van KPN en we noemen KPN om aan te geven dat we dezelfde infrastructuur gebruiken. Pretium wordt tijdens het wervinggesprek ook meerdere keren duidelijk genoemd. We maken absoluut niet bewust gebruik van onduidelijkheden. Enkele maanden geleden zijn we begonnen met webcare als een extra service om onduidelijkheden weg te nemen en eventuele problemen op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Caroline - Pretium Webcare

tenormin
door tenormin - Mar 19, 2014 om 16:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pretium webcare schreef op woensdag 19 mrt 2014, 15:49] Enkele maanden geleden zijn we begonnen met webcare als een extra service om onduidelijkheden weg te nemen en eventuele problemen op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Caroline - Pretium Webcare

Enkele maanden geleden had minimaal 5 jaar moeten zijn, nog langer ; dat had veel mensen leed bespaard plus Herr Dr Oetker veel (fantastisch) werk.

varabas
door varabas - Mar 19, 2014 om 17:43
450 Antwoorden / 35 Vragen

Medewerkers van Pretium Webcare,

Als het jullie intentie is om sinds enkele maanden jullie klantenwerving zo te doen zodat er vanaf begin maart 2014 geen klachten meer verschijnen op diverse forums en in TV programma's dan is dat alleen maar toe te juichen.

Maar jullie zullen hier heel veel energie in moeten steken om het beeld wat jullie al vele jaren hebben neergezet uit te wissen.
Ik en velen anderen zullen jullie kritisch blijven volgen.

Ik hoop dat jullie je leven gaan beteren en de klantenwerving net zo goed en netjes gaat werken als jullie webcare team.

Maar jullie moeten niet gaan dromen van een warme douche bij TROS RADAR want die verdienen jullie de eerste jaren nog niet!

Bassie
Geeft iedereen een kans

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 21, 2014 om 09:47
275 Antwoorden / 10 Vragen

[edit off topic, redactie]

Redacteur
door Redacteur - Mar 21, 2014 om 09:48
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Graag weer on topic reageren en ingaan op het aan de orde gestelde.

De redactie

orgelmuts
door orgelmuts - Apr 10, 2014 om 22:45
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 19 mrt 2014, 15:17][quote=pretium webcare schreef op woensdag 19 mrt 2014, 12:27]Vanwege een technische storing hebben wij uw eerdere bericht over het hoofd gezien.
Grapjurken.... Is er bij jullie doorlopend storing? Of denkt u dat ik dit geloof?

Nou, dat ze GESTOORD zijn is mij wel overduidelijk Hutch :-)