me
door meneerlex Nov 26, 2015 om 12:53
Geldzaken & recht

Prijs gewonnen maar sponsor houdt zich niet aan voorwaarden

Hallo,

Ik heb bij een fotowedstrijd van een bekend natuurblad een hoofdprijs gewonnen, een reischeque (ter waarde van 1400 euro) van een bedrijf dat reizen organiseert. In de voorwaarden van de wedstrijd staat letterlijk dat de winnaar een reis mag uit kiezen uit het gehele aanbod van het bedrijf. Nu wil ik graag een individuele reis, deze worden ook aangeboden op de website, maar de reisorganisatie wil dat ik alleen maar uit de groepsreizen mag kiezen. Ik kan uit hun groepsreizen aanbod geen keuze maken omdat ik door mijn werk in het basisonderwijs gebonden ben aan de schoolvakanties. En juist in die periodes hebben ze geen reizen binnen het budget. Nu kan ik dus niets met mijn prijs.
Ik heb dit zowel bij het organiserende natuurblad als bij de reisorganisatie aangekaart maar beide houden vol.

Mijn vraag is nu, kan ik de reisorganisatie dwingen zich aan de voorwaarden te houden? En hoe doe ik dat? Of kan ik moet ik de hulp van bijvoorbeeld rechtsbijstand inschakelen?

3706 39 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 26, 2015 om 13:16
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Groepsreis is ook individueel, je hoeft echt niet met die andere mensen te praten ;-).

hansje klein
door hansje klein - Nov 26, 2015 om 13:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Leg er nog wat bovenop voor een andere reis en geniet van een optimale zelfuitgezochte reis........wat is het probleem, u had anders óók uw eigen vakantie moeten betalen. Voordat via een juridische procedure hier duidelijkheid in komt, is uw prijs verlopen.......

Prettige vakantie! Ik zou voor de groepsreis gekozen hebben......

me
door meneerlex - Nov 26, 2015 om 14:02
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op donderdag 26 nov 2015, 13:31]Leg er nog wat bovenop voor een andere reis en geniet van een optimale zelfuitgezochte reis........wat is het probleem, u had anders óók uw eigen vakantie moeten betalen. Voordat via een juridische procedure hier duidelijkheid in komt, is uw prijs verlopen.......

Prettige vakantie! Ik zou voor de groepsreis gekozen hebben......

Het probleem, zoals ik ook al in mijn vraag had omschreven, is dat ik de data van de groepsreizen niet kan, omdat wij geen vrij in te roosteren vrije dagen hebben in het basis onderwijs. Anders had ik wel een groepsreis uitgezocht! Daarom zou ik graag een individuele reis willen maken, zodat ik mijn eigen vertrek en terugkeer datum kan kiezen.

me
door meneerlex - Nov 26, 2015 om 14:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 26 nov 2015, 14:15]Stel dan, als u niet tot overeenstemming kunt komen, aan het Natuurblad voor om u de helft van de prijs in contanten uit te betalen. Daarmee komt u, in een wel beschikbare periode van uw vrije tijd, ook wel een heel eind. Natuurlijk is het best cru dat men zich zo opstelt maar als er van die partij verder geen movement komt: ik zou het dan maar zo proberen. Jammer dat men zich zo star opstelt; is dan toch zuur iets gewonnen te hebben waar men niet van kan profiteren.

Dat ben ik met u eens! Ik heb dat ook aan het blad voorgesteld, om de prijs of de helft daarvan uit te betalen of dat ik de prijs mag doorgeven aan iemand anders. Maar op beide voorstellen kreeg ik een negatief antwoord. De prijs was niet inwisselbaar en persoonlijk. Terwijl ik daar juist weer geen voorwaarden van heb gezien. Al met al duurt dit nu al drie maanden en frustreert het behoorlijk.

tenormin
door tenormin - Nov 26, 2015 om 14:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Stel dan, als u niet tot overeenstemming kunt komen, aan het Natuurblad voor om u de helft van de prijs in contanten uit te betalen. Daarmee komt u, in een wel beschikbare periode van uw vrije tijd, ook wel een heel eind. Natuurlijk is het best cru dat men zich zo opstelt maar als er van die partij verder geen movement komt: ik zou het dan maar zo proberen. Jammer dat men zich zo star opstelt; is dan toch zuur iets gewonnen te hebben waar men niet van kan profiteren.

edrick3
door edrick3 - Nov 26, 2015 om 14:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ze dienen zich natuurlijk aan de 'spelregels' te houden.
Wie weet wat de rechtsbijstand kan betekenen.
Maar anders zou ik hier toch geen probleem van maken en lekker van een reisje gaan genieten.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Nov 26, 2015 om 14:41
174 Antwoorden / 1 Vragen

Heel vervelend voor u wat er nu gebeurt. Waarom belt u niet gewoon de rechtsbijstandverzekeraar op met deze vraag?

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2015 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een rechtsbijstandverzekering hebt die dit dekt, zou ik die maar per omgaande inschakelen.

Nadien allerlei voorwaarden verzinnen, kan uiteraard niet. "Fijne prijsvraag".

ma
door marleenvanh - Nov 27, 2015 om 12:26
451 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u niet kunt gaan in de periode dat zij dat 'in gedachten' hebben en het inderdaad NERGENS vermeld staat dat dat een voorwaarde is, dan is een uitbetaling in contanten de enige optie voor dat bedrijf.
Dat dat dan iets minder is (zo'n bedrijf heeft prijsafspraken met hotels en de gewonnen prijs vertegenwoordigd hun verkoopprijs) is normaal, Ik zou 1000,- handje contantje accepteren.

mahadma
door mahadma - Nov 27, 2015 om 13:00
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Misschien iets voor de belbus? klik HIER, met een camera en landelijke tv willen ze wel eens 'door de knieën gaan'.

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2015 om 13:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 27 nov 2015, 13:00]Misschien iets voor de belbus? klik HIER, met een camera en landelijke tv willen ze wel eens 'door de knieën gaan'.

@meneerlex, als u nog meeleest, dat zou de oplossing best eens kunnen zijn. Als u er tijd voor heeft zeg ik, volgt u dan het advies van @mahadma. Doen hoor!!

wimmi20
door wimmi20 - Nov 27, 2015 om 15:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mooi he ?
vraagsteller MeneerLex vindt dat de amateurtjes van KASSA deskundiger zijn dan de juristen van zijn rechtsbijstandverzekering.
Mooi he ?

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2015 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

En zijn we dat dan niet? :-))

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2015 om 16:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 15:58]Mooi he ?
vraagsteller MeneerLex vindt dat de amateurtjes van KASSA deskundiger zijn dan de juristen van zijn rechtsbijstandverzekering.
Mooi he ?

Waar lees je dat?

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2015 om 16:47
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 16:43]

Waar lees je dat?

In wimmipedia ?

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2015 om 16:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 27 nov 2015, 16:47][quote=edrick3 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 16:43]

Waar lees je dat?

In wimmipedia ?

OT
LOL.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 27, 2015 om 19:28
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Edrick en Tenormin,
als jullie de vraag wat beter hadden gelezen dan had je gezien dat TS een rechtsbijstandverzekering heeft.

TS vraagt : of had ik beter de hulp van een rechtsbijstandverzekering kunnen inschakelen.
Die heeft ie dus.

Beter opletten jullie 2 !

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2015 om 19:39
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 19:28]
als jullie de vraag wat beter hadden gelezen dan had je gezien dat TS een rechtsbijstandverzekering heeft.

TS vraagt : of had ik beter de hulp van een rechtsbijstandverzekering kunnen inschakelen.
Die heeft ie dus.

Beter opletten jullie 2 !

Nee, wimmi20, dat lees ik nu juist niet, ik lees: of hulp van bijvoorbeeld rechtsbijstandverzekering kunnen inschakelen. Daarin lees ik NIET dat die verzekering aanwezig is. Never mind, de TS heeft zijn "ik ben content" met de antwoorden onderschreven, dus.... fijne avond, wimmi20

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2015 om 20:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Men kan geen hulp van een rechtsbijstandverzekering inschakelen, als men die verzekering niet hebt.

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2015 om 20:05
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, dan ben ik kennelijk door de vragende vorm op het verkeerde been gezet? U ook een prettige avond.

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2015 om 20:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 19:28]Edrick en Tenormin,
als jullie de vraag wat beter hadden gelezen dan had je gezien dat TS een rechtsbijstandverzekering heeft.

TS vraagt : of had ik beter de hulp van een rechtsbijstandverzekering kunnen inschakelen.
Die heeft ie dus.

Beter opletten jullie 2 !

OT
Als je wat beter gelezen had, dan had je gezien dat ik dat helemaal niet ontkend heb.
De vraag was wáár jij meent gelezen te hebben, dat TS de 'amateurtjes' (jouw woorden) van deze site deskundiger vindt dan de juristen van zijn rechtsbijstandverzekering.

Beter opletten, dus!

me
door meneerlex - Nov 28, 2015 om 14:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen hartelijkdank voor alle reacties. Ik denk dat het advies om de rechtsbijstand te gebruiken het meest voor de hand ligt. Nu nog even in de polis voorwaarden kijken of deze inderdaad in deze zaak iets voor mij kunnen betekenen. Anders is de Belbus een optie, maar ik houd er zelf niet zo van om de publicitieit op te zoeken. Om diezelfde reden heb ik beide partijen ook niet met naam en toenaam genoemd.

Bedankt voor alle adviezen!

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2015 om 14:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 20:28]
te allen tijde!! ten alle tijde schrijft U!! de wedstrijdvoorwaarden, zonder reden van opgave, kon aanpassen of voortijdig beëindigen?

De TS "meneerlex" voldeed aan alle voorwaarden; alleen die voorwaarden voldeden niet aan de werktijden aan het lesgeven van de TS. Waar dus niet eerder over gerept werd. Dus nogmaals, een zeer starre houding van een Natuurblad waar men een winnaar voorwaarden gaat opleggen. Dat is niet correct, als men een wedstrijd uitschrijft en vervolgens de winnaar beperkingen gaat opleggen. Wel als dat eerder zou zijn genoemd, wat in deze situatie niet het geval is, zo heb ik gelezen.

door 1953 - Nov 28, 2015 om 14:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Stond het expliciet de wedstrijdvoorwaarden, die u moest accepteren, dat uit het gehele aanbod kon worden gekozen?

Stond in de wedstrijdvoorwaarden ook een bepaling dat dat de organisatie ten alle tijde de wedstrijdvoorwaarden, zonder reden van opgave, kon aanpassen of voortijdig beëindigen?

U kunt zich beroepen op het cruciale wedstrijdvoorwaarden waarvoor destijds akkoord bent gegaan.

me
door meneerlex - Nov 28, 2015 om 15:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

In een, wat mij betreft ultieme poging om het onderling op te lossen heb ik de volgende e-mail aan de reisorganisatie gestuurd:

Beste meneer XXXXX,

Ik vind het heel jammer dat ik bij u helaas niet de reis kan boeken die ik graag zou willen doen. Ik kan niet de groepsreizen boeken waar mijn interesse ligt, zoals bijvoorbeeld de XXXXXXXXXXXX, omdat ik gebonden ben aan de vakanties zoals die door ons schoolbestuur worden opgelegd. Aan de andere kant kan ik wel een individuele reis boeken, zodat ik mijn eigen vetrekdatum kan bepalen, maar helaas staat uw bedrijf dat niet toe.

Ik vind het heel jammer dat ik bij u geen individuele reis kan boeken omdat ik, met deelname aan de foto wedstrijd, akoord ben gegaan met de voorwaarden zoals deze vermeld stonden bij de wedstrijd. In de bijlage vindt u een PDF met een kopie van de wedstrijd voorwaarden zoals deze door Roots bekend zijn gemaakt. Deze voorwaarden staan ook nog steeds op;

http://www.rootsmagazine.nl/foto/fotowedstrijd/

Daarin staat expliciet vermeld dat de winnaar, ik dus in dit geval, een reis mag kiezen uit het gehele aanbod van BirdingBreaks. Naar mijn mening mag ik dus ook een individuele reis kiezen, omdat u deze reizen ook duidelijk aanbiedt op uw website. Verder staat er in de voorwaarden geen beperking gesteld behalve het maximum bedrag van 1400,- euro. Ik ben door deelname aan deze fotowedstrijd akoord gegaan met de gestelde voorwaarde. Had ik geweten dat ik alleen een groepsreis had kunnen kiezen met reeds vastgestelde vertrekdata, dan had ik mij nog kunnen bedenken voordat ik deelnam.

Naar mijn mening verkeren we nu dus in een impasse. Ik wil graag een reis waar ik zelf mijn vertrekdatum kan bepalen, een individuele reis dus en u heeft liever dat ik uit het reeds bestaande aanbod kies. Ik ben van mening dat u zich dient te houden aan de voorwaarden van de wedstrijd en dat u deze niet na sluiting van de wedstrijd kan veranderen.

Ik heb op diverse plaatsen geinformeerd hoe we dit kunnen oplossen. Daarbij ben ik tot de volgende conclusie gekomen:

Ik zou u graag willen voorstellen om de reischeque aan mij uit te betalen. Ik snap dat er in het bedrag van de reischeque voor u ook een zekere marge voor u zit en dat de kosten wellicht lager zijn dan de prijzen waarvoor de reizen worden aangeboden. Ik ben bereid om genoegen te nemen met 700 euro, de helft van de reischeque. Waarna ik na ontvangst van de 700 euro dan ook afzie van verder claims of rechten met betrekking tot de door mij gewonnen prijs.

Ik verneem graag uw reactie op mijn voorstel binnen twee weken doch uiterlijk 12 december aanstaande.

Met vriendelijke groet,

XXX XXXXXXX

Omwille van de privacy en om geen namen te noemen heb ik de namen veranderd in XXXXX. De strekking lijkt mij duidelijk. Ik zal een eventuele reactie hier plaatsen of in ieder geval laten weten hoe het afloopt.

ho
door hopetobehelping - Nov 28, 2015 om 15:53
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneerlex,

als ik uw vraag goed begrijp dan loopt u bij zowel het 'bekende natuurblad' als bij het 'bedrijf dat reizen organiseert' tegen een muur aan.
Als ik u was zou ik kijken of deze bedrijven bij een branche organisatie zijn aangesloten. Mocht dit zo zijn dan een klacht indienen bij de betreffende branche organisatie.
U geeft aan dat u een prijs heeft gewonnen die bevestigd is. Het kan niet zo zijn dat er dan vervolgens, zonder dat dit gemeld is, achteraf eisen en voorwaarden worden gesteld aan de reis die u wilt boeken.

ho
door hopetobehelping - Nov 28, 2015 om 16:32
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneerlex,

u heeft het mooi verwoord in uw email naar de reisorganisatie.
Naar mijn mening bent u erg coulant dat u slechts de helft van de reissom vraagt.
Mocht de reisorganisatie nog steeds niet thuis geven dan zou ik als ik u was contact opnemen met de brancheorganisatie waarbij de reisorganisatie is aangesloten. Als er een prijs wordt uitgekeerd met een waarde van € 1400,- dan zal het geen kleine reisorganisatie zijn verwacht ik en wellicht dus aangesloten bij de ANVR.
Als ik u was zou ik nog wel snel de voorwaarden van de actie downloaden zodat ze niet alsnog snel aangepast kunnen worden.
Hoop dat u er met de reisorganisatie snel samen uitkomt.

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2015 om 16:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zijn ze niet al failliet? :-)) Want hij site is niet bereikbaar.

edrick3
door edrick3 - Nov 28, 2015 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@meneerlex,

Op de site van Rootsmagazine staat (inderdaad):

De hoofdprijs – die uit alle categorieën kan komen – is een reischeque van Birding Breaks ter waarde van €1.400,-. Als je foto getuigt van een bijzondere visie maak je kans op deze prijs. De winnaar kiest in overleg met Birding Breaks een reis uit het complete reisaanbod, kijk op www.birdingbreaks.nl. Wie deze prijs gewonnen heeft en op reis is geweest, maakt kans op een reisreportage in Roots.

Je aanbod om met € 700 genoegen te nemen is niet overdreven.
Benieuwd hoe ze hier op reageren.
Kan (momenteel?) niet op de site van de reisorganisatie komen:
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Apache/2.2.22 (Ubuntu) Server at www.birdingbreaks.nl Port 80

Suc6

wimmi20
door wimmi20 - Nov 28, 2015 om 22:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Tijger,
heb u heel toevallig in een volgende posting gelezen dat TS wel een rechtsbijstand verzekering heb.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

=tijger1 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 20:01: @tenormin

Men kan geen hulp van een rechtsbijstandverzekering inschakelen, als men die verzekering niet hebt.

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2015 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 28 nov 2015, 22:49]Beste Tijger,
heb u heel toevallig in een volgende posting gelezen dat TS wel een rechtsbijstand verzekering heb.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 20:01]@tenormin

Men kan geen hulp van een rechtsbijstandverzekering inschakelen, als men die verzekering niet hebt.

Waar hebt u het over? Ik reageerde op een reactie van Tenormin.

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2015 om 23:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 28 nov 2015, 23:33]

Waar hebt u het over? Ik reageerde op een reactie van Tenormin.

Zou best wel een 'relieve' zijn als ik niet telkens een quote zou lezen zonder mijn nickname te lezen, heel eerlijk gezegd/geschreven! beste tijger(in)1

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2015 om 23:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. of is het tenorminmin?

U weet toch wel dat het woord in het Nederlands opluchting is?

En in de vorige reactie reageerde ik op @wimmie20.

Waarom kan iemand niet gewoon de naam vermelden, zonder daar zelf iets bij te maken? En het valt me op dat u nu niet zoverl tijd nodig had om ern posting te plaatsen.:-))

wimmi20
door wimmi20 - Nov 29, 2015 om 00:14
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dikke onzin van Tijger,

Tenormin betekent niet opluchting.
Tenormin is een geneesmiddel.
In de bijsluiter staat : indien men allergisch is voor Tenormin dient men het gebruik van Tenormin te staken.
Staak dus met uw kletskoek.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++====

=tijger1 schreef op zaterdag 28 nov 2015, 23:54: @tenormin. of is het tenorminmin?

U weet toch wel dat het woord in het Nederlands opluchting is?))

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2015 om 00:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie 20

Even verder lezen. Kletskoek.

sira
door sira - Nov 29, 2015 om 12:04
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt. Ik had de hoofdprijs gewonnen met een puzzel bij "Bloemen en Planten". De hoofdprijs was een Terrazzo tuintafel, de afbeelding van de hoofdprijs stond er bij. Toen de leverancier weken later de tafel kwam afleveren, bleek hij een geheel andere tafel bij zich te hebben dan de afgebeelde tafel. Ik ben daar niet mee akkoord gegaan. Volgens de leverancier kon ik genoegen nemen met de tafel die hij bij zich had en anders kreeg ik niets. Na contact gehad te hebben met "Bloemen en Planten" (Vipmedia), hebben zij voor mij bemiddeld en heeft de leverancier uiteindelijk de juiste tafel (zoals afgebeeld) afgeleverd.
Neem nog eens contact op met het natuurblad en vraag hun te bemiddelen Lukt dit niet, vraag dan de reisorganisatie of je iets mag bijbetalen voor een andere reis.

Wat betreft de discussie over de rechtsbijstand. DAS Rechtsbijstand heeft tegenwoordig ook Das Prepaid. Daar kan iedereen die rechtshulp nodig heeft terecht, ook zonder verzekering.

@Wimmi20. Ik ben fan, ik hou wel van jouw soort humor.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 29, 2015 om 14:28
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Laten we we de zaak eens behandelen zoals bij een consumentenkoop.
Het natuurblad is de leverancier, en de reisorganisatie is de toeleverende groothandel.
Vraagsteller gaat in debat met de groothandel over de prijs.
Maar daar moet hij niet zijn.
Want het blad is wettelijk verplicht om zich aan de voorwaarden te houden die aan de prijs verbonden zijn.
Dat TS een voorstel doet om de halve geldwaarde van de prijs te accepteren is een "zwaktebod".
Wat mij verbaast : TS heeft een rechtsbijstandverzekering, waar hij deskundige hulp en advies kan krijgen.
Maar toch volgt hij het dwaze advies op van een amateur straatadvocaat die hem aanbeveelt de halve prijswaarde te accepteren.
En TS stuurt een brief aan de verkeerde partij, de reisorganisatie.
Als er geen beperkende voorwaarden aan de prijs zijn verbonden, dient het blad er voor te zorgen dat de prijs voor 100 % wordt uitgekeerd, dwz dat de reis geboekt kan worden door TS op een tijdstip dat het hem uitkomt.

Sira, love U 2.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 29, 2015 om 15:54
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Toch nog even een kleine aanvulling :
door zelf een bericht te sturen aan de reisorganisatie, waarin TS akkoord gaat met 700 euro, heeft hij zijn recht verspeeld op de reis op een zelfgekozen tijdstip.
Daar kan zijn rechtsbijstandverzekering niets meer aan veranderen.
Dat komt ervan als je het advies opvolgt van assistent hulp advocaten.

ho
door hopetobehelping - Nov 29, 2015 om 19:06
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zondag 29 nov 2015, 15:54]Toch nog even een kleine aanvulling :
door zelf een bericht te sturen aan de reisorganisatie, waarin TS akkoord gaat met 700 euro, heeft hij zijn recht verspeeld op de reis op een zelfgekozen tijdstip.
Daar kan zijn rechtsbijstandverzekering niets meer aan veranderen.
Dat komt ervan als je het advies opvolgt van assistent hulp advocaten.

Een stedenstip in een koelkast als zijspan kan natuurlijk ook erg leuk zijn als vakantie :-).
De kosten worden gedrukt en met een koel drankje bij de hand is een trip naar een iets warmere stad ook geen probleem. De chauffeur is gezellig en vol humor dus dat kan bijna alleen maar een succes worden :-).