gi
door gisle55 Nov 6, 2014 om 22:05
Elektronica & tv

Prijs keukenapparaten voor nieuwe keuken

In een offerte voor een nieuwe keuken was de prijs van de apparaten hetzelfde als de adviesprijs van de producent. In internetwinkels betaal ik de halve prispjs voor de genoemde apparaten 3.000 ipv 6.000 euro). Wel kreeg ik een afrondingskorting van 1.900 euro..Toch geeft dit een wat bedrogen gevoel. Is dit normaal? Hoe zou ik hier kunnen onderhandelen?

4511 13 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Nov 6, 2014 om 22:26
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt 2 dingen doen, de keuken bestellen zonder inbouwapparatuur en die zelf aanschaffen of gewoon bij een andere keukenboer gaan kijken. Als u gaat onderhandelen zal er misschien nog iets van de prijs af gaan maar u krijgt ze zeker niet voor de prijs die u elders gezien heeft.

ph
door philip36 - Nov 7, 2014 om 00:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Nooit de adviesprijs betalen.
Minstens 20% korting op de adviesprijs.

ph
door philip36 - Nov 7, 2014 om 00:42
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Roept u het TV programma Keuringsdienst van waarde van gisteren nog eens op.
Een hele uitzending over keukens en adviesprijzen.

1paul
door 1paul - Nov 7, 2014 om 14:41
3146 Antwoorden / 0 Vragen

keuken boeren krijgen tot minstens 50% bij de leverancier, keukens worden neergezet voor 200% van de prijs in eerste instantie, vragen ze eerst 8000 dan is 4000 de goede prijs, let op, dit is voor de verschillnde "kortingen"...

verhaal is, ik mag u op deze keuken 20% korting geven, dit doen ze om u een goed gevoel te geven EN vooral om u ervan te weerhouden nog meer korting te regelen, hou voet bij stuk, er kan veel meer af oftewel, er kan in totaal 100% af van de initiele prijs...

ook een truc is om even "te overleggen" met de baas, dit doen ze om u onder mekaar te laten zeggen, "deze wil ik wel heel graag hoor man/vrouw" als ze dan terug komen is de keuken al verkocht en maakt de prijs niet meer uit..

shop, vergelijk en onderhandel keihard, laat u niet eerst de hele showroom doorslepen als u al weet wat u wilt, allemaal taktieken om u te vermurwen, vermoeien, over te halen enz enz enz...

zoekster
door zoekster - Nov 7, 2014 om 14:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mijn eerste vraag is of die offerte al is ondertekend.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 7, 2014 om 14:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Tip voor iedereen; ga naar 'n lokaal keukenboertje. Die hanteren gewone prijzen (evenveel of minder dan de grote toko's) en leveren daarvoor veelal betere kwaliteit.
Eventueel onderhandel je nog 'n beetje, ga je met 'n normale korting van 10 procent de deur uit.

he
door henry1942 - Nov 7, 2014 om 16:07
100 Antwoorden / 28 Vragen

Phillip 36, waar kan ik die uitzending (K.v. W.)nog vinden en zien??
Volgens alle gegevens was de laatste uitzending op donderdag 30 okt. j.l.

ph
door philip36 - Nov 7, 2014 om 17:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben vergist, het was het programma De Rekenkamer van de KRO.
De uitzending van gisteren.
Sorry.

komsja
door komsja - Nov 7, 2014 om 18:27
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@gisele55
Kijkt u maar eens naar het progamma wat philip36 (Rekenkamer) u geadviseerd heeft

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2014 om 22:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1paul

Er kan 100% van de prijs af? Welja.

door 1953 - Nov 9, 2014 om 22:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, de keukenbaronnen kunnen er wat van: de hoofdprijs vragen en toch tevreden de deur uitgaan met 50% reductie en de nodige cadeau televisie en gratis montage - al bij de hoofdprijs ingecalculeerd.

he
door henry1942 - Nov 9, 2014 om 22:55
100 Antwoorden / 28 Vragen

Philip 36: Dank voor je antwoord, heb het gevonden, is zeker de moeite waard
Tijger 1 : 100 % van de 200 % is ook de helft eraf!!!zie bij @1paul.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2014 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henru1942

100% is 100% dus alles. Als u ergens de helft van wilt betalen, is dat 50%.