ge
door gerardvv_1 Jan 23, 2015 om 14:38
Winkels & webshops

Prijsvergelijk supermarkten

ik zie regelmatig bij Kassa op tv dat de prijs van een boodschappenpakket wordt vergeleken bij verschillende supermarkten.
Dit geeft wel een vertekend beeld. Er wordt gekeken naar de standaard prijzen. Dit zegt natuurlijk niet alles.

C1000 komt bijvoorbeeld als vrij duur uit het vergelijk. Echter daar hebben ze vaak aanbiedingen in de vorm van 100 aanbiedingen voor 1 euro of 2 artikelen voor de prijs van 1.
Jumbo, die als goedkoper uit de bus komt, heeft veel minder aanbiedingen en geeft in het algemeen ook veel minder korting.
Ik heb zojuist boodschappen gedaan bij de C1000 voor 36 euro, daarbij zaten heel veel aanbiedingen (m.n. twee voor de prijs van 1). In totaal kreeg ik meer dan 25 euro korting.
dus normale prijs zou ong 61 euro zijn geweest.
Dus het onderzoek van Kassa heeft eigenlijk totaal geen waarde omdat aanbiedingen niet worden meegenomen.

2056 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 23, 2015 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kortingen zijn vaak op weekbasis daar is geen pijl op te trekken. Goedkoop winkelen is aanbiedingen van alle supers napluizen en dan winkel in winkel uit om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen. Ga vooral voor de non food producten die alle bestaande supers wel in de aanbieding hebben en koop groot in. Tip, ga niet met de auto want dan is de winst qua benzine en parkeerkosten zo verdwenen maar een aanhangertje die je achter een fiets kunt hangen kan een optie zijn. Oké je bent een paar uur bezig maar je hebt zo wel 10 euro minder uitgegeven op de totale boodschappen.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2015 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je beter een baantje zoeken voor een paar uur en dan in een winkel je boodschappen doen.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2015 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kijk alleen maar na de aanbiedingen, en daarvan koop ik dan als de bewaartijd gunstig is om een voorraad hier van te nemen. De gewone boodschappen zin meestal te groot om dat ik alleen ben om te kopen dus dat is voor mij het belang rijkste om ergens naar te kijken en te vergelijken.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2015 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk maar net wat je nodig hebt. Wat @ron530 schrijft: ja, en voor hoeveel moet je dan betalen voor een aanhangertje voor achter de fiets. 't Is dat ik momenteel "vast zit" thuis, maar als ik weer mobiel ben: kijk wel uit om winkel in, winkel uit te gaan. En C1000 hebben wij hier niet. Er waren vanmorgen bij de AH diverse aanbiedingen (2 voor de prijs van 1) dus iemand is zo vriendelijk geweest mijn lijstje af te werken en te brengen.

@gerardvv, of zo'n onderzoek van Kassa geen waarde heeft, tja, ik denk toch dat de meesten hun super uitkiezen die ze het prettigst vinden. Ikzelf ben geen AH fan, maar ja, als je afhankelijk bent ga je niet iemand zeggen waar ze voor jou moeten winkelen, toch?

ve
door verwijderd - Jan 23, 2015 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij kun je aanbiedingen niet meenemen in een onderzoek.
Wat de Jumbo betreft heeft u gelijk, maar de Jumbo heeft soms aanbiedingen per winkel die nergens vermeld worden.

Dit was mijn kassabon van 13-01-2015 {Albert Heijn}:

Subtotaal € 72,16
Bonus € 31,61
Totaal € 40,55

ve
door verwijderd - Jan 23, 2015 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn eerdere bericht ga ik wel van het extreme uit maar dat levert wel het meeste voordeel op. Supermarkten spelen niet in op de vele mensen die alleen wonen want wat heb ik als single aan een kilo kaas in de aanbieding of zegels sparen waarbij ik eerst 450 euro aan boodschappen moet doen om een waardeloze bestek set te kunnen ontvangen.
Off topic verspilling is een hot item maar een grootverpakking ook in versproducten zijn enkel in aanbiedingen te verkrijgen.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2015 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerardvv schreef op vrijdag 23 jan 2015, 14:38:
Ik heb zojuist boodschappen gedaan bij de C1000 voor 36 euro, daarbij zaten heel veel aanbiedingen (m.n. twee voor de prijs van 1). In totaal kreeg ik meer dan 25 euro korting.
dus normale prijs zou ong 61 euro zijn geweest.
Dus het onderzoek van Kassa heeft eigenlijk totaal geen waarde omdat aanbiedingen niet worden meegenomen.

Zoals geschreven, kortingen zijn vaak op week, of een onderdeel van een week-basis.
Bovendien zijn de tests gebaseerd op de huismerken van een super, dat is te zien, (klik->) Hier op 1minuut 28 seconden

Bij huismerken heb je een verschil in prijs, maar je kunt ook een flink verschil in kwaliteit hebben bij gebruik van veel goedkopere grondstoffen.

Een echt "de goedkoopste" test kun je in mijn optiek alleen maar verkrijgen als er A-merken worden genomen waarvan de kwaliteit in alle supers hetzelfde is omdat de merken/artikelen dan ook echt hetzelfde is.

Heb je nu veel vrij tijd, mag je graag fietsen of wandelen of met de auto rondtuffen, en woon je in een flinke plaats met veel supermarkten in de buurt dan is onderstaande link en site ideaal voor je.
Alle week-bonussen van alle supers op één pagina..
Je kunt dan alle per-week aanbiedingen afstruinen maar ook nog eens kijken
of er op artikelen apart nog verschil is.

Klik-> Alle weekaanbiedingen

Klik-> Zoeken per product

En dat zijn de gemakken van internet.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2015 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kassa vergelijking is een 1/2 jaarlijkse test. En dus geen wekelijkse test, dan zou het uit kunnen maken.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2015 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is al jaar en dag bekend dat per saldo de supermarkten beginnend met de letter A en beginnend met de letter L de goedkoopste zijn,de supermarkt beginnend met de letterJ zijn over het algemeen alleen goedkoper met de MERK artikelen,mijn favoriet is toch de supermarkt beginnend met de letter A (maar dan met de alom bekende blauwe kleur) Want met hun huismerk en vooral de basic artikelen kunnen ze heel goed de concurentie aan met de anderen en buiten de prijzen zijn met name de XL vestigingen ook nogus een mooie en gezellige winkel om daar de schapjes te doen,maar ieder z,n voorkeur natuurlijk.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo'n vergelijk op de prijs kan, maar er zijn ook eigen merken die wat smaak betreft een stuk minder zijn en dan kom je toch ergens anders uit, vind zo'n vergelijk een beetje makkelijk hoor.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand anders had het ook al opgemerkt (in een ander topic), ik miste wel Dirk van den Broek in het Prijsvergelijk.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2015 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het moet eigenlijk niet alleen over de prijsvergelijkingen gaan, maar ook over de kwaliteit van de produkten, en dan komen, door verschillende testen bewezen, de discounters er bijna altijd beter vanaf dan de dure supers (zoals bijv. Heijn).
Er was deze week op ARD een vergelijk van de kwaliteit van produkten van de Lidl en Aldi en de dure supermarkten. Lidl en Aldi en nog een andere Duitse discounter kwamen beter uit de test dan de dure supers.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2015 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerardvv je hebt helemaal gelijk, ik had precies hetzelfde idee en ervaring toen ik KASSA keek. Het beeld wat er nu geschetst wordt voor c1000 is veel negatiever, terwijl dat helemaal niet hoort. Er moet eigenlijk een keer een goed onderzoek gedaan worden, met de aanbiedingen erbij, en dan kijken welke het goedkoopste is.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2015 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je supermarkten objectief met elkaar wilt vergelijken kun je dat alleen maar doen middels een standaardassortiment. Appels met appels vergelijken en niet met peren.