jr
door jrsnijder Sep 30, 2014 om 13:40
Winkels & webshops

Prijzen supermarkten van Oké producten

Op dit moment gaan veel supermarkten over van B-merk naar het zogenaamde Oké merk.
Aangezien je niet kunt kijken welke producten overgaan van B-merk naar Oké is het moeilijk na te gaan of de prijzen goedkoper zijn geworden.
Ik krijg zelf de indruk dat de prijzen duurder zijn geworden.
Dit viel mij op toen ik kaas kocht.
Toen dat dit nog geen Oké was zat de kiloprijs onder de 5 Euro en dat durf ik met zekerheid te zeggen want ik koos altijd tussen jong en jong belegen aan de hand van welke op dat moment de goedkoopste was per kilo.
Nu is het Oké geworden en geen van beiden zit onder de 5 Euro per kilo.
Volgens mij is de appelmoes duurder als voorheen net zoals de houdbare melken.

9213 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2014 om 13:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jrsnijder,

Ja en, wat is nu precies je vraag?

Producten worden nu eenmaal regelmatig - door allerlei oorzaken - in prijs verhoogd.
Als dit de spuigaten uitloopt kun je dit melden als Prijspakker: klik onderaan de ze pagina onder Algemeen op 'Prijspakker'.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2014 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die zogenaamde Oké flauwekul wordt uiteraard aangegrepen om de prijzen te verhogen. De meeste mensen zal dat niet opvallen. En verder is er niets aan te doen, dan over te stappen naar een andere super.

ekiem
door ekiem - Sep 30, 2014 om 14:55
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ik denk dat je gewoon kritisch moet blijven kijken naar de prijzen. Maar ik denk dat weinigen dit blijven doen. Er wordt vaak gewoon gekocht wat men altijd gewend was te kopen en alleen maar sporadisch gekeken naar de werkelijke prijs. Tja ,en dan kun je soms schrikken.
Sluipende wijs worden sommige prijzen verhoogd en als je al die bedragen optelt dan ben je zo aardig wat euro's meer kwijt.

Vooral bij de wat duurdere producten is mij dat ook opgevallen. Een tip ( en ik werk niet bij Appie ) kijk eens naar het basis kaas merk van Appie. Ligt wel helemaal onderin verstopt.

Ekiem

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2014 om 15:46
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Basic producten zijn inderdaad redelijk in prijs vergeleken bij andere supermarkten. Kaas is en blijft een moeilijk punt. Van de goedkoopste kan men ook al uitgaan dat het met water bewerkt is (plofkaas?); was pas een uitzending over, dom, vergeten waar/wie het heeft uitgezonden. Wat ik me wel herinner was dat echte kaas onmogelijk €5,00 per kilo kan kosten.

ekiem
door ekiem - Sep 30, 2014 om 15:55
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ja, daar heb je gelijk in. "Echte " kaas is lekkerder en het verschil met de goedkope soorten proef je. Toch kun je soms voor verrassingen komen te staan door eens wat anders te proberen. Kan tegen vallen, maar je weet maar nooit.

Ekiem

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 1, 2014 om 19:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen

De crème fraîche is hier ook overgegaan op het 'oke' merk, mindere kwaliteit en 17 procent duurder.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2014 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik hou me maar bij de spullen van de Lidl, daar staat geen Oké op, maar dat zijn ze wel en voor normale prijzen.