gu
door gul Mar 14, 2008 om 12:44
Geldzaken & recht

Primeline

Hoi, allemaal,

Februari 2007 heb ik een computer gekocht en gefinaceerd via primeline (uitgestelde betaling 12 mnd).

December 2007 een wasmachine gekoch en ook met uitgestelde betaling met 12 mnd.

Tot nu toe eigenlijk helemaal geen post van hun ontvangen (behalve dat ze me een goedkoop lening kunnen bieden)

In januari wilde ik mijn eerste aankoop afbetalen. Ik wis het totale bedrag niet meer helemaal, dus een aantal keer gebeld, (wegens drukte kunnen we geen telefoon aannemen bel later terug 75 ct p.g.) Toen een paar keer een mail gestuurd ook geen antwoord. Ik heb toen via internet op mijn-rekening gekeken. Daar stond een bedrag open van 883.95, ik dacht dan is de wasmachine nog niet in de computer geregistereed en heb die bedrag betaald.  Nu 14 maart gebeld omdat ik volgens computer nog steeds die bedrag open stond. (vandaag toevallig gelijk 1e telefoon aangenomen)

Nou blijkt dat ze 883.95 van de wasmachine hebben afschreven, en  mijn computer omgezet naar een doorlopend credit, vandaag een rente van bijna 100 euro omdat ik niet op tijd heb betaald. Uitleg gegeven, zij met haar baas gepraat, ze hebben de betaling wel afgeboekt van de 1e aankoop, maar ik moet nog stees een bedrag van 100 euro aan rente betalen. Ik had 906 euro moeten betalen maar heb 883.95 betaald, omdat de computer dat aangaf. Ik heb vandaag weer ingelogd en ik krijg nog steeds dezelfde melding.. OPENSTAANDE SALDO 883.95.

ZIJN ER MENSEN GEWEEST MET DEZELFEDE PROBLEMEN EN HOE IS HET BIJ JULLIE AFGEHANDELD?

WAT KAN IK DOEN, OM DIE RENTE NIET TE BETALEN. (immers niet mijn schuld).

Een ding weet ik zeker vandaag betaal ik alles ook de wasmachine en zeg gelijk prime-lime op!!!!!!!!!!!

221 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 14, 2008 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Het probleem zal zijn dat je bij betaling niet (juist) hebt aangegeven wel product/financiering het betreft, dan boeken ze het bedrag dat je stort en wat gelijk was aan bedrag dat er stond dus tegen elkaar weg, logisch.

Heb je destijds geen papieren thuis gekregen met alle voorwaarden en gegevens ed dan ?

ve
door verwijderd - Mar 14, 2008 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag gul,

Je schrijft: Een ding weet ik zeker vandaag betaal ik alles ook de wasmachine en zeg gelijk prime-lime op!!!!!!!!!!!

Een wijs besluit, want primeline is naar mijn mening een ramp. Het gaat bij hen uitsluitend om het incasseren van de zeer hoge rente.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2008 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.
Ik vind het een kwalijke zaak dat ze u bij aankoop van de desbetreffende produkten hierover niet hebben geïnformeerd. Ik heb gelukkig zelf nog nooit met dit bijltje gehakt, maar wat ik van deze en gene vernomen heb is deze tactiek, uitgestelde betaling, een valkuil waar een hoop mensen intuinen. Het klinkt heel mooi, maar er zit haast altijd een addertje onder het gras.
Het beste is gewoon direkt afrekenen, blijf je voor een hele hoop gedoe gespaard.

Succes, L.