hendriks21
door hendriks21 Nov 24, 2006 om 21:19
Geldzaken & recht

Primeline

Graag jullie mening.

Mijn vrouw is in 1999 gescheiden zij en haar ex-man  hadden toen een gezamelijke schuld bij primeline.

Nu willen we een hypotheek afsluiten maar we kregen te horen dat mijn vrouw een codering had bij het bkr(a2)van primeline.

na een opvraag van de gegevens van het bkr schroken we wel even er stond nog die oude schuld maar er was inmiddels twee jaar na de scheiding een nieuwe schuld van primeline bijgekomen.

Wat blijkt haar ex-man had weer een doorlopend krediet afgesloten op beider namen(terwijl hij een codering op zijn ander doorlopend krediet heeft)en dat terwijl ze al dik twee jaar gescheiden waren.

Volgens primeline heeft mijn vrouw en haar ex alletwee getekent voor het krediet(wat je niet allemaal met de pc kunt doen)primeline gebelt en alles uitgelegt na controlle van mijn vrouw haar gegevens komt ze niet voor bij primeline op de vraag waarom ze dan een code bij het bkr heeft word er doodleuk vertelt dat ze een achtestand heeft.

Dit terwijl haar naam niet bij primeline voorkomt ik heb primeline een aangetekende brief gestuurt met een copy van de schiedings acte en een copy van de gemeente met woonverleden en natuurlijk een copy van inschrijving scheiding in het bevolkings register.

Ook heb ik ze een termijn gestelt dat ik binnen zeven dagen een copy van het contract wil hebben waar op staat dat ze mee getekent heeft dit i.v.m de hypotheek anders moet het voorlopig koopcontract weer verlengt worden.

Wat kan ik verder doen als primeline na die zeven dagen nog niet heeft gereageert.Het is toch van de gekke dat mijn vrouw moet boeten voor een rot streek van haar ex-man

2294 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de ex inderdaad na de datum van scheiding een rotstreek heeft uitgehaald (uw woorden) dan staat u, uw echtgenote wel erg sterk.

Echter is dit een vervelende zaak en ik adviseer u toch dringend om al of niet via het jurdisch loket een advocaat te raadplegen. De advocaat die uw echtgenote bijstond bij de scheiding kan ook een goede opte zijn. En let op, als er inderdaad sprake is van een rotstreek dan zal een goede advocaat alle schade weten te verhalen (tenzij een kale kip etc.) . Hoe dan ook, primeline zal nimmer kunnen aantonen dat uw echtgenote betrokken zas bij de overeenkomst en zal in andere woorden nimmer een handtekening kunnen tonen. Die zou als die er mogelijk is niet eens gelden als echtgenote van de "rotstreker"want dat was zij aantoonbaar en bewijsbaar niet meer.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ goed antwoord Gerrit... maar hoe nou dat huis kopen?

Vertel de hypotheek bank over deze lening en echtscheiding, en dan kunnen ze als het onterecht is misschien toch nog deze hypo geven?

Als ze zien dat het onterecht is, want nu gaan ze op papier afwijzen, dus geef ze alle info...

Een rechtszaak tegen de prime line kost teveel tijd,en dan is je leuke huis weg!

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

De advocaat die mijn vrouw bijstond tijdens de scheiding is inmiddels naar een ander advocatenkantoor vertrokken.

Maar volgens de medewerker van het advocatenkantoor zijn alle papieren ernog dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Ik heb in de brief naar primeline ook gestelt dat de codering op haar naam weggehaald moet worden omdat deze onjuist is.

Wat haar ex momenteel doet en als hij werk heeft dat weten we niet maar een ding is zeker plukken zal ik hem.

Dit zijn dingen waar je niet vrolijk van word

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de hypotheek verstrekker alle info gegeven zelfs een copy van de scheidings acte en van het gemeente register(inschrijving scheiding)

Toch willen zij wachten op een verklaring van primeline voor het verstrekken van een hypotheek maar ik kan ook volgens hun de schuld van haar ex mee nemen en later terug vorderen maar dat zie ik niet zitten.

Voor ons word het al moeilijk omdat we pas startende ondernemer zijn en de banken daar heel voorzichtig mee zijn.

We hebben altijd alles zonder lening of dergelijke gedaan hadden we eerder een hypotheek aangevraagt waren we ook eerder op dit probleem gestuit.

Inmiddels van de verkopende party een mail terug gekregen dat het voorlopige koopcontract gewoon met 30 dagen word verlengt toch nog een pluspuntje voor het weekend

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een update.

Gisteren de bevesteging gekregen dat de aangetekende brief door primeline in ontvangst is genomen.

Mocht primeline zich niet aan de termijn houden van zeven dagen om een copy van het contract te sturen dan kan mijn vrouw volgens de advocaat primeline aansprakelijk stellen.

Ook zal ze een procedure bij de BKR beginnen(geschillen commissie)maar om die te beginnen moet ze de reactie datum verstreken zijn.

Dus het word een langdurige kwestie

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, dank voor de terugkoppeling. Ik blijf (wij blijven) graag op de hoogte. Succes gewenst

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

wacht eerst eens die termijn van zeven dagen af...

maak er voor alle zekerheid een week of twee, drie van...

en hou er rekening mee dat ook primeline waarschijnlijk diep ongelukkig is met deze situatie. zij hebben namelijk een doorlopend krediet uitstaan op twee namen waarop zo te horen NIET wordt afbetaald, en waarvan één der tenaamgestelden nu stelt dat de ander waarschijnlijk valsheid in geschrifte heeft gepleegd om dat geld te krijgen.

in feite is men nu dus intern bij primeline met een fraude onderzoek bezig, en daar kan even tijd overheen gaan.

U heeft in ieder geval precies gedaan wat u moet doen; aan de bel trekken.

u kunt er wat mij betreft ook op rekenen dat dit in orde komt, maar binnen zeven dagen?

dat waag ik ernstig te betwijfelen...

dit soort dingen kosten gewoon tijd om opgelost te worden.

de BKR schrapt bijvoorbeeld pas de notatie bij uw vrouw, als primeline daar opdracht voor heeft gegeven.

en die doen dat echt niet zomaar op de mooie blauwe ogen van uw vrouw, die gaan een gedegen onderzoek doen...

de ENIGE stap die u nog zou kunnen overwegen, is zélf naar de politie stappen en aangifte doen tegen de ex van uw vrouw...

maar daar zal alles geen stap sneller van gaan...

ik ga er vooralsnog van uit dat u gewoon de opgevraagde kopie gaat krijgen binnen 2 weken. dat u op basis daarvan kunt aangeven bij primeline dat de handtekening niet klopt cq vervalst is, en primeline aangifte gaat doen van valsheid in geschrifte en verduistering door de ex van uw vrouw.

reken op gauw een maand, voordat de bkr registratie van uw vrouw ongedaan gemaakt kan worden...

u doet het tot dusver precies zoals het moet, en kunt weinig extra doen dan afwachten tot de balletjes gaan rollen...

vraag wel uitstel aan bij de aankoop van die woning, geef aan wat er speelt en wat u gedaan heeft.

meer kunt u niet...

ik wens u en uw vrouw heel veel sterkte toe de komende tijd.

groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo hendriks21@  De zeer uitgebreide reactie van Richard Faas geeft mij reden nogmaals bij u terug te komen. Niet omdat ik het oneens zou zijn met de ractie van Richard, in tegendeel want hij geeft een zeer tactische aanwijzing.

Ik zou dus nu kunnen stellen dat u zelf zou kunnen aangeven in een brief dat u verwacht dat primeluine een nader gedegen onderzoek zal instellen en dat het resultaat er ook wel niet binnen 7 dagen zal zijn, maar dat u hoe dan ook binnen 7 dagen het afschrift van de overeenkomst verwacht en ook medewerking aan het verkrijgen van de hypotheek. Stel ook dat indien u nadeel / schade ondervindt door het onder meer niet kunnen verkrijgen van hypotheek u primeline volledig aansprakelijk houd voor de schade gelet op het onwettig accepteren van een aanvraag resp. het accepteren van een aanvraag waar valsheid in geschrifte aan de orde is.

U kunt eventueel ook aangifte doen, de afhandeling daar zal langdurig zijn en gaat de vraag ontstaan of sprake kan zijn van een eeventuele civiele procedure als er al een strafzaak loopt.

Het is niet eens zo'n slecht idee om een strafklacht in te dienen tegen de ex op basis van het plegen van valsheid in geschrifte (art 227, 227a en/of 227b Wetboek van Strafrecht). M..b.t. primeline geldt dat niet, zij kunnen worden beticht van het plegen van een onrechtmatige daad door het accepteren van een valse aanvraag en zijn daardoor schadeplichtig te stellen.

Ik neem aan dat uw advocaat ook stelt druk op de ketel te houden en u niet al te voorzichtig moet zijn. Uw belang is immers groot en de vraag is of een hypotheeknemer en een verkopende partij langer wil wachten.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry voor de late reactie

ondanks dat de termijn van het voorlopige koopcontract was verstreken hebben we de verkoper van het hele verhaal op de hoogte gebracht en het voorlopige koopcontract met een aantal dagen kunnen verlengen.

Maar dat kan dus nier eeuwig dus daarom dat er druk op primeline word uitgevoert.

Ook heb ik de politie om info gevraagt maar die willen een copy van het contract alleer ze een proces verbaal op maken i.v.m fraude.

Maar wij zijn jullie zeer erkenbaar voor alle reacties zo kan een mens nog eens wat leren.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2006 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal jullie even van de nieuwste feiten op de hoogte houden.

Gisteren een brief gekregen van het incasso bureau van primeline waarin ze schrijven dat ze de brief in goede orde hadden ontvangen(maar dat wist ik al was aangetekent met retour van handtekening)ze zouden primeline om de nodig informatie vragen en mij dan berichten als ze het dossier in hun bezit hadden.

Toch hebbenze de brief niet goed gelezen want de termijn van zeven dagen is bijna om dus dat buro gebeld en gevraagd als ze de brief wel goed hadden gelezen en ja dat hadden ze(dus niet)meteen gevraagt dat ze aan de termijn van zeven dagen moeten denken anders primeline ook aansprakelijk word gestelt.

En toen werd het stil aan de andere kant van de telefoon.Vandaag word ik terug gebeld en als het goed is moet ik dan uiterlijk vrijdag een copy van het contract krijgen.

Ook deze medewerkster kon mij al vertellen dat mijn vrouw niet in het bestand van zowel primeline als het incasso bureau voorkwam.

Het blijft een vervelende zaak

ve
door verwijderd - Nov 30, 2006 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, dank voor de terugkoppeling. Ik blijf benieuwd.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2006 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanmiddag een telefoontje gehad van het incassoburo van primeline.

De codering bij het BKR word voor het weekend nog door primeline verwijdert.

En er komt een copy van het contract uiterlijk voor maandag via mail deze kant op Primeline heeft haar aandeel in de fout erkent en het word dus voor het weekend nog rechtgezet.

Dus toch een kleine overwinning voor mijn vrouw maar we zijn er nog niet het blijkt dat er op het contract welke mijn vrouw haar ex-man een doorlopent krediet heeft afgesloten toch ook haar handtekening staat.

Dus met die copy gaan we naar de politie om aangifte te doen van valsheid in geschrifte,Dit was ook het voorstel van het incasso bureau van primeline.

Alleen hem te vinden word moeilijk op zijn oude adres woont hij niet meer dus dat zal wel werk voor de advocaat worden om in zijn voormalige woonplaats een uitreksel te verkrijgen waar hij nu woont.

We houden jullie verder op de hoogte

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, dus vooralsnog, mbt primeline een goed bericht. Leuk om te horen want dat motiveert.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dit is een kleine overwinning voor mijn vrouw.

Zelf had ik er eerlijk gezecht een hard hoofd in dat primeline er wel achteraan zou gaan maar ze hebben het wel gedaan.

Net even met het advocatenburo gebeld en deze gaan nu een uitreksel vragen bij de gemeente waar mijn vrouw haar ex het laatst heeft gewoond.

De kosten voor het uitreksel moeten we zelf betalen maar voor de brief en fax die er verstuurd word door de advocaat daar hoeven we niets voor te betalen dit als service van hun kant uit gewoon een geweldig kantoor.

Nu is het dus afwachten op de papieren van primeline.

We houden jullie op de hoogte.

Als slot mijn petje af voor alle vrijwilligers die hier op het forum antwoord hebben gegeven wij zijn er ontzettent mee geholpen.

Eigenlijk zou dit forum in aanmerking moeten komen als beste forum op de varasite mijn petje af

ve
door verwijderd - Dec 4, 2006 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag een e-mail gekregen van het incasso buro de laatste codering is weg hoera.

Maar nu het volgende we zijn er achter gekomen dat er meer dingen niet klopte en laat het nog uitkomen ook.

mijn vrouw haar ex-man heeft het volgende uitgehaald hij heeft een verhoging op een crediet een aangevraagt deze is afgesloten en getekent terwijl haar ex-man volgens een uitreksel van de gemeente niet op dat adres woonde.

Na het lezen van de scheidingspapieren blijkt dat haar ex dus volgens het uitreksel tijdens het afsluiten en tekenen van het contract niet op het aangegeven adres woonde.

Maar ergens anders de verhoging is afgesloten in mei 1998 terwijl op het uitreksel van de gemeente staat dat haar ex-man sedert juni 1998 op het gezamelijke adres woont.

Zou mijn vrouw dus ook onder dit contract uit komen of doet dat verder niet ter zake.

Zo zie je maar dat je als je alle papieren niet naleest je toch voor verassingen komt te staan.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2006 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

hendriks21, het begint er akelig op te lijken dat sprake is van valsheid in geschrifte. conform art 227/227a van het Wetboek van Strafrecht en tevens (alwee) een onrechtmatige daad pleegde conform BW boek 6 art 162.

Een tip: ga naar het politiebureau en bespreek dit als het kan met een hulpofficier van justitie. Het kan ook geen kwaad om nader advies te vragen bij een juridisch loket. Ga er bij de aangifte en het gesprek van uit, dat er mogelijk nog meer aan de hand is.

Voor zover ik kan beoordelen is de overeenkomst die u nu noemt niet rechtsgeldig, in ieder geval kan die niet ten laste/nadele van uw echtgenote worden aangewend omdat die valselijk tot stand is gekomen.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2006 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat meer op een soap lijken.

Navraag bij de gemeente blijkt dat haar ex-man zich op 13-05-98 heeft laten uitschrijven en op 20-05-98 een crediet heeft verhoogd.

Met deze gegevens gaan we dus vandaag naar de politie om dus aangifte te doen.

Ook gaat er vandaag een mail en aangetekende brief naar het incasso bureau terug dat mijn vrouw deze lening niet op zich neemt.

Eens kijken hoe dat die erop reageren.

ik hou jullie verder op de hoogte

jos

ve
door verwijderd - Dec 5, 2006 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zend de aangetekende brief aan de kredietverstrekker en een kopie aan het incassonbureau. Ht cc bureau voert uit in opdracht van...

ve
door verwijderd - Dec 20, 2006 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

even nog een update ik hoop de laatste want ik word er erg moe van.

ondanks alle inspanningen is mijn vrouw toch verplicht om alles aan primeline na te komen.

ondanks dat haar ex-man fraude en valsheid in geschrifte heeft gedaan,Politie neemt geen procesverbaal op omdat zo als zij zeggen niet aan de handschriften voor honderd procent zeker zijn??????????????

Ik heb zelf met het incasso buro van primeline voor de honderste keer contact opgenomen maar die houden halsstarig vast dat zowel mijn vrouw als haar ex-man voor de volle honderd procent aansprakelijk zijn.

Wel kan een bedrag betalen tegen finale kwijting of ik accepteer dat of de hypotheek gaat niet door,Vandaag dan een bevesteging gekregen en dan volgens hun nog een mogelijke termijn betaling dat houd in een bedrag betalen uit de hypotheek en het resterend bedrag in 10 maandelijkse termijnen(het lijkt de belasting wel mooier kunnen we het niet maken).

Dus vandaag maar de hypotheek verstrekker gebelt en ze gevraagt als dit mogelijk was maar hun antwoord was nee ook zij kregen er ne een telefoontje naar het incasso buro niets af,Dus er zit niets anders op dan het gevraagde bedrag maar te betalen en dan het geld maar proberen terug te halen bij mijn vrouw haar ex-man,Gek worden we ervan.

Een advocaat kan er weinig mee omdat er geen convenant is getekent dus dat word in eerste instantie een incasso buro of een deurwaarder dus dat kost ook weer geld maar hoe moet je geld innen bij iemand die geheim houding op zijn  adres heeft want als hij een goede smoes heeft tegen over de gemeente komt een incasso/deurwaarder ook niet achter zijn adres.

Dus wie weet hoe ik dit nu moet aanpakken

ve
door verwijderd - Dec 20, 2006 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hendriks21, zo wil de politie weer eens labbekarig doen? Geen aangifte opnemen? Zullen ze toch wel moeten m.i. , nog afgezien van het gegeven dat ze zvoor mindere zaken wel optreden.

Dit berekent dus bezwaar maken, zowel bij de korpschef als bij de Natinale Ombudsman. U heeft, het gehele relaas volgend, meer dan voldoende aanleiding. Heeft u m..b.t. de afwijzing een sepot van de officier van justitie, het lijkt me van niet als ik uw laatste "update"goed lees. Indien wel, dan kunt u in beroep bij het Gerechtshof in uw district. Mogelijk is het toch uiterst zinvol een gespecialiseerde advocaat te benaderen bijv. een huisadvocaat, die rekenen ook niet zo extreem veel.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2007 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst allemaal hartelijk dank voor jullie antwoorden.

We hebben alles kunnen regelen en a.s vrijdag gaan we tekenen bij de notaris voor het passeren van de hypotheek akte  HOERA.

Wat primeline betreft daar heeft mijn vrouw geen schuld meer.

De verhoging van de lening die haar ex-man had gedaan toen ze al was gescheiden die had primeline er af gehaald en daar waren we al blij om.

Na aandringen van onze advocaat heeft de politie toch een proces verbaal van fraude tegen haar ex-man opgestelt deze hebben we ook naar primeline gestuurt met het verzoek om toch maar eens naar de contracten te kijken.

Wat blijkt vorige week kregen we bericht van de hypotheek bank dat ze ons een hypotheek konden aanbeiden maar ze moesten wel nog een nieuwe BKR uitdraai hebben.

Deze aangevraagd en die was binnen twee dagen binnen en het was maar een velletje.

Er stond geen codering meer van primeline op haar naam dus meteen de advocaat gebeld en deze heeft contact gehad met primeline.

De conclusie was van primeline om de codering weg te halen dat na controle van de contracten ze codering hebben weggehaald.

Dus we zijn heel gelukkig met alles na een lange tijd te hebben gestreden heeft mijn vrouw dus een schoon BKR en we hebben eindelijk onze droomwoning.

jos

ve
door verwijderd - Mar 7, 2007 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jos,

wat fantastisch om te horen!

Veel plezier en geluk samen.

Linda

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

proficiat en dank voor de terugkoppeling.