ro
door robgreet Jun 11, 2015 om 14:32
Computers & telefonie

Printer

waarom werkt printer niet meer,i.p.v. afdrukken zie ik nu alleen maar OPSLAAN

1019 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jun 11, 2015 om 14:35
11533 Antwoorden / 51 Vragen

Staat je printer nog wel "in de lijst"? Instaleer de printer opnieuw vanaf de bijgeleverde cd.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 11, 2015 om 14:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Op nieuw instaleren wil wel eens helpen.

edrick3
door edrick3 - Jun 11, 2015 om 14:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo robgreet,

Om welke printer gaat het?
Wat is je besturingssysteem.
Je zou eens systeemherstel kunnen proberen.

Suc6

ro
door robgreet - Jun 11, 2015 om 15:11
35 Antwoorden / 21 Vragen

dank jullie wel,met mijn oude pc XP lukt het wel.dus laat hem wel op nieuwe instaleren

ma
door malhy2 - Jun 11, 2015 om 19:39
309 Antwoorden / 13 Vragen

Kan ook een kwestie zijn van de verkeerde standaardprinter en dan hoeft er niet geinstalleerd te worden. Zie antwoord mahatma

ph
door philip36 - Jun 11, 2015 om 19:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het kan zijn dat een pdf-printer nu als standaard printer staat aangevinkt.
Kijk bij printers of je juiste staat ingesteld als stndaard printer.

ro
door robgreet - Jun 12, 2015 om 10:43
35 Antwoorden / 21 Vragen

ik krijg melding,lokale print spooler sevice wordt niet uitgevoerd
hoe kan ik die dan wel laten uitvoeren (inschakelen) ik heb een toshiba laptop.8.1
m.a.w. hoe te handelen stap voor stap (65 plusser hé) bedankt alvast

ph
door philip36 - Jun 12, 2015 om 12:21
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft de printer probleemoplosser van Microsoft al geprobeerd?
Zie:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/printer-problems-in-windows-help#find_store&fix-printer-problems=windows-8&v1h=win8tab3&v2h=win7tab1&v3h=winvistatab1&v4h=winxptab1

di
door digioma - Jun 12, 2015 om 12:28
646 Antwoorden / 29 Vragen

Kan me vergissen, maar je geeft aan dat de printer onder XP wel werkt. Is het soms een HP printer?
Je had het over niet starten onder Windows 8.1... misschien nieuwe laptop gekocht? Ooit is op dit forum aan de orde geweest dat bepaalde printers niet werken bij een ander besturingssysteem. Als de printer het onder 8.1 wel heeft gewerkt is deze reactie niet relevant.

edrick3
door edrick3 - Jun 12, 2015 om 12:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@robgreet,

Misschien werkt het volgende:
Open taakbeheer (ctrl+shift+esc) --> klik op het blad ''opstarten'' --> rechtermuisklik op Print Spooler Service --> druk op inschakelen
(Bron)

Kijk ook eens hier.

Suc6

gerbera
door gerbera - Jun 12, 2015 om 22:39
7357 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt het volgende nog proberen. Schakel de computer uit, koppel de printer los, start de computer opnieuw en nadat deze geheel is opgestart de printer weer aansluiten. Als het goed is krijgt u een melding nieuwe hardware. Werkt dit niet, gelet op de melding van XP, dan is het mogelijk dat er een andere driver geïnstalleerd moet worden.

edrick3
door edrick3 - Jun 13, 2015 om 10:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerbera,

.....Werkt dit niet, gelet op de melding van XP,.....

Zoals ik het lees werkt de printer wél op een oude(re) computer met XP en geeft TS daarmee aan dat het probleem dus niet aan de printer ligt, maar krijgt TS die spooler-melding op de laptop met W8.1
Het kan natuurlijk ook zijn dat die printer niet werkt onder W8.1 en/of dat er een driver geïnstalleerd moet worden.

@TS,

Om welke printer gaat het?

Met vr.gr.

ro
door robgreet - Jun 13, 2015 om 10:57
35 Antwoorden / 21 Vragen

het gaat om de printer hp deskjet 5440

Cookies
door Cookies - Jun 13, 2015 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=robgreet schreef op zaterdag 13 jun 2015, 10:57]het gaat om de printer hp deskjet 5440

Die is behoorlijk antiek (2005). Als je de printer hebt geïnstalleerd met de bijbehorende cd zal het inderdaad niet werken. Geen idee of er drivers zijn voor 8.1, daarvoor kun je kijken op de hp site onder support, drivers.

ro
door robgreet - Jun 13, 2015 om 11:20
35 Antwoorden / 21 Vragen

beste mensen,het is me gelukt,vraag niet hoe.......werkt nu op mijn oude xp en de nieuwe pc,bedankt voor het meedenken,ben er blij mee. fijn weekend allemaal

Cookies
door Cookies - Jun 13, 2015 om 11:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mooi dat het is opgelost. Jammer dat je niet weet hoe.

Goed weekend.

edrick3
door edrick3 - Jun 13, 2015 om 11:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=robgreet schreef op zaterdag 13 jun 2015, 11:20]beste mensen,het is me gelukt,vraag niet hoe.......werkt nu op mijn oude xp en de nieuwe pc,bedankt voor het meedenken,ben er blij mee. fijn weekend allemaal

Fijn voor je dat alles weer werkt zoals je graag wilde.
Bedankt voor het terugmelden.
En je weet niet meer wat je gedaan hebt?
- spooler geactiveerd
- driver gedownload
- ???
Maar goed, er kan weer geprint worden.

Goed weekend.

gerbera
door gerbera - Jun 13, 2015 om 17:05
7357 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 13 jun 2015, 10:00]@gerbera,

.....Werkt dit niet, gelet op de melding van XP,.....

Zoals ik het lees werkt de printer wél op een oude(re) computer met XP en geeft TS daarmee aan dat het probleem dus niet aan de printer ligt, maar krijgt TS die spooler-melding op de laptop met W8.1
Het kan natuurlijk ook zijn dat die printer niet werkt onder W8.1 en/of dat er een driver geïnstalleerd moet worden.

@TS,

Om welke printer gaat het?

Met vr.gr. Waar staat in mijn bericht dat het aan de printer ligt, misschien had ik wat uitgebreider moeten schrijven dat deze onder XP wel werkt en niet onder 8.1. Dus schreef ik al dat mogelijk een andere driver geïnstalleerd moet worden. En soms wil het wel eens helpen een printer opnieuw aan te sluiten.