mgvrkn
door mgvrkn Dec 25, 2011 om 15:35
Computers & telefonie

Printer blijft offline

Hallo,
Ben al even bezig om nieuwe laptop te gebruiken met mijn printer.Heb ook al gegoogled maar niets lukt.
Heeft iemand enig idee?
Heb vinkje al weggehaald bij offline.
Ook firewall Windows uitgeschakeld.
Printer opnieuw geconfigureerd.
Laptop heeft Windows 7 met IE 9.
Laptop al enkele weken in bezit en ik dacht dat ik al een keer had geprint maar dat weet ik niet zeker.
Misschien heb ik wel iets uitgeschakeld?
Bestands en printerdeling is aangevinkt.
Wordt er een beetje str...ziek van.
Bij voorbaat dank voor de suggestie’s

gr.
mgvrkn

4527 28 Rapporteer

freya
door freya - Dec 25, 2011 om 15:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mgvrkn,

Om welk merk/type printer gaat het? Heb je de drivers voor de printer geïnstalleerd? Eventueel eerst even via de website van de leverancier van de printer de laatste versie downloaden.

m.vr.gr. Freya

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 25, 2011 om 15:47
184 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo freya,

Merk en type is Brother DCP770CW
Drivers heb ik hiervoor nooit moeten installeren bij vorige laptop.
Bij aanluiten en configureren heeft hij een paar jaar gewerkt zonder problemen
Moet dit bij deze laptop dan wel?

gr.
mgvrkn

freya
door freya - Dec 25, 2011 om 16:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mgvrkn schreef op zondag 25 dec 2011, 15:47]Hallo freya,

Merk en type is Brother DCP770CW
Drivers heb ik hiervoor nooit moeten installeren bij vorige laptop.
Bij aanluiten en configureren heeft hij een paar jaar gewerkt zonder problemen
Moet dit bij deze laptop dan wel?

gr.
mgvrkn
Bij de meeste printers moet je wel drivers installeren. Als je dat in het verleden nooit gedaan hebt en het werkte toch allemaal, dan is dat volgens mij méér geluk dan wijsheid.
Dat gezegd hebbende, klik *[u]hier[/u]* en volg dan de aanwijzingen om de juiste versie van de drivers te downloaden (let er op dat je de juiste Windowsversie kiest). Na het downloaden de printer uitschakelen (of loskoppelen) en dan de software installeren. De printer weer inschakelen (aansluiten) zodra daar om gevraagd wordt.

Freya

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 25, 2011 om 19:37
184 Antwoorden / 61 Vragen

Freya,

Heb er een probleem bij.
Is een zip-bestand wat ik niet open krijg.
Krijg het ook niet verwijderd.
Ben een leek wat pc aangaat.
Ben hier niet blij mee :-(((
Maar wat nu?

gr.
mgvrkn

freya
door freya - Dec 25, 2011 om 20:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm...wat heb je dan precies gedownload? Als ik via de eerder gegeven 'link' b.v. kies voor Windows 7 32bit of 64bit, dan kan ik een bestand downloaden, maar dat is dan een .exe bestand dat je na het downloaden kunt starten en waarmee je dus de drivers/software installeert. Het is dus géén zip-bestand.
Ik weet niet welke Windows 7 versie je hebt (32bit of 64bit), maar als het goed is kom je dan uit op het volgende bestand:
465-INST-WIN7-A.EXE
(volgens mij is het voor beide Windows 7 versies hetzelfde bestand)

Freya

laaglander
door laaglander - Dec 25, 2011 om 20:45
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mgvrkn,

wat ik er nog niet bij zie staan is of die met een usb-kabel is aangesloten of draadloos? Wanneer die bedraad is aangesloten, probeer dan eens een ander usb poort en zet dan de printer aan. waarschijnlijk zal windows hem automatisch oppakken.

Laaglander

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 25, 2011 om 21:11
184 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 25 dec 2011, 20:37]
Hmm...wat heb je dan precies gedownload? Als ik via de eerder gegeven 'link' b.v. kies voor Windows 7 32bit of 64bit, dan kan ik een bestand downloaden, maar dat is dan een .exe bestand dat je na het downloaden kunt starten en waarmee je dus de drivers/software installeert. Het is dus géén zip-bestand.
Ik weet niet welke Windows 7 versie je hebt (32bit of 64bit), maar als het goed is kom je dan uit op het volgende bestand:
465-INST-WIN7-A.EXE
(volgens mij is het voor beide Windows 7 versies hetzelfde bestand)

Freya

Heb Windows 7 64 bits gedownload Er werd vermeld dat ik compleet pakket moet nemen.Dus ned,en 42,56MB

mgvrkn

door mgvrkn - Dec 25, 2011 om 21:24
184 Antwoorden / 61 Vragen

@ Freya

Vergat ik nog.Het is een compleet pakket van drivers en software en staat helemaal bovenaan

freya
door freya - Dec 25, 2011 om 21:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mgvrkn schreef op zondag 25 dec 2011, 21:11]Heb Windows 7 64 bits gedownload Er werd vermeld dat ik compleet pakket moet nemen.Dus ned,en 42,56MB

mgvrkn
Dat zou best kunnen, maar als het goed is kom je dan bij het door mij genoemde bestand uit, want dat is 42,56MB groot....
Dus:
1. Klik op de 'link' die ik al eerder gaf
2. Kies Windows7 64bit
3. Kies Nederlands
4. Klik op (Zoeken)
5. Klik op 'Downloaden en informatie' wat achter die regel met het bestand van 42,56MB staat
6. Klik nogmaals op (Downloaden)
7. Klik op (ik ga accoord)

Als het goed is kun je nu het .exe bestand op je harde schijf opslaan. Na het downloaden kun je het dan starten en installeren.

Freya

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 25, 2011 om 21:27
184 Antwoorden / 61 Vragen

@ laaglander

Probeer het nogmaals.

Is draadloos

freya
door freya - Dec 25, 2011 om 21:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mgvrkn schreef op zondag 25 dec 2011, 21:27]@ laaglander

Probeer het nogmaals.

Is draadloos
Je zou het eens in de handleiding van de printer moeten nakijken, maar vaak is het zo dat als je een printer 'draadloos' wil gebruiken, je éérst de software/drivers moet installeren, daarna de printer met een USB-kabel moet aansluiten om de installatie af te ronden (en eventueel de printer testen). Daarna kun je de instructies uitvoeren om de printer voor 'draadloos' gebruik in te stellen. Als dat dan gedaan is kun je de USB-kabel losnemen en is de printer gereed voor 'draadloos' gebruik.
Maar als die installatieprocedure bij jouw printer anders is, dan zou dat toch in de handleiding moeten zijn terug te vinden.

Freya

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 25, 2011 om 21:44
184 Antwoorden / 61 Vragen

Freya

Dit heb ik precies zo gedaan maar ik heb een zip bestand gekregen wat ik niet open krijg en ook niet verwijderd.
Begrijp er niks meer van. Als ik het opnieuw wil downloaden moet de oude er toch eerst af?

gr
mgvrkn

freya
door freya - Dec 25, 2011 om 21:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mgvrkn schreef op zondag 25 dec 2011, 21:44]Freya

Dit heb ik precies zo gedaan maar ik heb een zip bestand gekregen wat ik niet open krijg en ook niet verwijderd.
Begrijp er niks meer van. Als ik het opnieuw wil downloaden moet de oude er toch eerst af?

gr
mgvrkn
Wellicht was de download nog niet afgerond? Gewoon opnieuw proberen en als je bij de laatste stap de mogelijkheid krijgt om het bestand op te slaan, kies dan een andere map of overschrijf het eerder gedownloade bestand.

Freya

laaglander
door laaglander - Dec 25, 2011 om 21:54
473 Antwoorden / 1 Vragen

nee de oude hoeft er niet eerst af.

ik heb toevallig gister ook een draadloze printer geinstalleerd.. ik moest toen halverwege de installatie aangeven hoe ik de printer wilde gebruilken.. toen kon ik draadloos aangeven en hij herkende hem na een 5-tal seconde.. kan eht misschien zijn dat windows nog niet weet dat hij draadloos is en dat hij nog steeds denkdt dat die te maken heeft met een draadje?

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 25, 2011 om 21:55
184 Antwoorden / 61 Vragen

Freya

In handleiding wordt niets over drivers gezegd alleen zoals ik het heb gedaan zoals bij mijn vorige laptop.Dat is al.En ging jaren goed zoals ik al zei.
Kan dus direct draadloos aansluiten

mgvrkn

door mgvrkn - Dec 25, 2011 om 22:00
184 Antwoorden / 61 Vragen

Ga morgen verder want dit gaat ff boven mijn pet :-))))))))

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 25, 2011 om 22:01
184 Antwoorden / 61 Vragen

Als niet lukt stel ik wel weer een vraag als het mag

laaglander
door laaglander - Dec 25, 2011 om 22:03
473 Antwoorden / 1 Vragen

vragen mag altijd.. truste ;-)

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 25, 2011 om 22:09
184 Antwoorden / 61 Vragen

Ja,bedankt hè Tot morgen ;-)))

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 26, 2011 om 19:27
184 Antwoorden / 61 Vragen

Heb het nog een keer geprobeerd
Na opslaan map openen en klik op bestand om uit te voeren
Na uitvoeren krijg ik venster met opschrift Zip Self Decompression
Hierin staat:Decompress Destination Folder
Als ik hierop klik krijg ik:decompressionprocess was succesful
Dan klik ik op ok.
En dan???
Alles is nog precies zoals het was???

gr.
mgvrkn

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 26, 2011 om 19:35
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn ervaring met oude printers die toen nog niet draadloos waren is dat alles verwijderen en als nieuwe printer daarna op alle computers te installeren.

Ook moet je wel de juiste instellingen voor draadloos printen invoeren.

Een fout oplossen is vaak een ramp, alles verwijderen en volgens boekje opnieuw werkt meestal sneller.

freya
door freya - Dec 26, 2011 om 20:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mgvrkn schreef op maandag 26 dec 2011, 19:27]Heb het nog een keer geprobeerd
Na opslaan map openen en klik op bestand om uit te voeren
Na uitvoeren krijg ik venster met opschrift Zip Self Decompression
Hierin staat:Decompress Destination Folder
Als ik hierop klik krijg ik:decompressionprocess was succesful
Dan klik ik op ok.
En dan???
Alles is nog precies zoals het was???

gr.
mgvrkn
Blijkbaar is het bestand een gezipt bestand dat zichzelf wel 'uitgepakt' heeft, maar de installatie niet zelf start. Kortom, je moet even met de Windows Verkenner (explorer) naar die map bladeren (dat is die: Decompress Destination Folder) waarin alles uitgepakt is. Als het goed is staat daar wel een bestand met b.v. de naam 'Setup'. Daar even op dubbelklikken en de installatie zal starten.

Freya

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 26, 2011 om 20:58
184 Antwoorden / 61 Vragen

Freya,dat is ongeveer het probleem nu juist.Als ik naar de map blader en dubbel klik op bestand krijg ik weer venster dat ik op uitvoeren moet klikken en begint het verhaal weer zoals boven met Decompress Destination Folder .
Heb ook de printer opnieuw draadloos aangesloten.Heeft niet geholpen.

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 26, 2011 om 21:10
184 Antwoorden / 61 Vragen

Lijkt mij als ik met mijn laptop op het net zit en de printer dan moet het toch werken als een tierelier :-)))
Was wel altijd zo.
Ook volgens de handleiding.
Zijn wschlk toch uitzonderingen.
Denk dat ik toch even geduld moet oefenen en met de imp. van de printer in conclaaf moet gaan :-)

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 26, 2011 om 21:50
184 Antwoorden / 61 Vragen

Freya,

Het is voor mekaar!!!
Deze map had ik al een keer zien staan en er op geklikt en mijn printer geselecteerd.Toen klikte ik op Dut en er gebeurde niks.Had op Set up moeten klikken zoals je zei.
Werkt perfect.
Was bij mijn vorige laptop allemaal niet nodig.
Ligt wschlk aan merk laptop of besturingssysteem?
Heel veel dank!

Gr.
mgvrkn

freya
door freya - Dec 26, 2011 om 21:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mgvrkn schreef op maandag 26 dec 2011, 20:58]Freya,dat is ongeveer het probleem nu juist.Als ik naar de map blader en dubbel klik op bestand krijg ik weer venster dat ik op uitvoeren moet klikken en begint het verhaal weer zoals boven met Decompress Destination Folder .
Heb ook de printer opnieuw draadloos aangesloten.Heeft niet geholpen.
Heb het bestand net even gedownload en getest.
Als er om die Decompress Destination Folder gevraagd wordt moet je een mapnaam opgeven. Geef dan b.v. c:\temp1 als mapnaam op (en klik op Decompress) en dan wordt het gedownloade bestand 'uitgepakt in die map. Daarna met de Windows Verkenner bladeren naar die c:\temp1 map en als het goed is staat daar een map met de naam mflpro. Dubbelklik op die naam en je vind een lijst met mapnamen. Dubbelklik op de naam dcp-770cw (= jouw printer) en daar vind je het 'Setup' bestand. Daar even op dubbelklikken en de installatie zou moeten starten.

Freya

freya
door freya - Dec 26, 2011 om 22:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@mgvrkn:

Het zal aan de Windowsversie liggen, niet aan het merk/type laptop. Ik begrijp dat het printen nu werkt? Dat is dan heel mooi. Zo zie je maar, de volhouder wint... ;-)
Veel succes dan maar en wellicht tot een volgende keer.

Freya

freya
door freya - Dec 26, 2011 om 22:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

p.s. Als je die driver/software wil bewaren, zet die hele mflpro-map dan op een USB-stick of op een CD. Die mflpro-map die je nu op de harde schijf hebt staan, kun je verwijderen (net als dat 465-INST-WIN7-A.EXE bestand), want die zijn niet meer nodig.

Freya