n.
door n.zwemmer Apr 17, 2014 om 19:32
Computers & telefonie

Printer die halve pagina print

Mijn printer, een Epson stylus SX235W, die het altijd goed deed print nu opeens halve pagina's en geeft aan printer fout.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij weer hele pagina's gaat printen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

13346 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 20:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo n.zwemmer,

Ik zou even alles van Epson verwijderen en de printer eens opnieuw installeren.
Neem aan dat je de schijf met drivers nog hebt?

Anders even naar de site van Epson - klik hier - en daar de benodigde driver downloaden.

Suc6

labren
door labren - Apr 18, 2014 om 13:02
862 Antwoorden / 0 Vragen

of je printpoorten zitten dicht met verharde inkt , een keer een schoonmaak patroon erdoor heen halen , je kan als het goed is ook die bakjes eruit halen en schoon spoelen onder de kraan

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2014 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@labren,

Je bedoelt waarschijnlijk de spuitmondjes.
Maar als die dicht zouden zitten wordt er helemaal niet meer geprint.

labren
door labren - Apr 18, 2014 om 13:46
862 Antwoorden / 0 Vragen

de spuitmondjes kan je eruit halen !!! en afspoelen onder de kraan de spuitmondjes zitten in de printpoorten

labren
door labren - Apr 18, 2014 om 13:49
862 Antwoorden / 0 Vragen

maar het wijst zichzelf allemaal als je die bakjes eruit haalt.

avhelvoort
door avhelvoort - Apr 18, 2014 om 14:53
82 Antwoorden / 1 Vragen

Je zegt hij geeft ook een fout aan, misschien handig om de fout code er bij te vermelden.
Vaak geeft de site van de printer zelf ook een oplossing of oorzaak van de fout code anders even zoeken via Google , die geeft vaak ook al snel een goed resultaat er over.

bb
door bbert - Apr 18, 2014 om 18:04
12 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens of je het papierformaat niet hebt veranderd.
Dat moet A4 zijn.

pino123
door pino123 - Apr 18, 2014 om 18:21
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=labren schreef op vrijdag 18 apr 2014, 13:02]of je printpoorten zitten dicht met verharde inkt , een keer een schoonmaak patroon erdoor heen halen , je kan als het goed is ook die bakjes eruit halen en schoon spoelen onder de kraan

Heeft er helemaal niets mee te maken. Dan wordt het eerste gedeelte toch ook niet afgedrukt!

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2014 om 18:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=bbert schreef op vrijdag 18 apr 2014, 18:04]Kijk eens of je het papierformaat niet hebt veranderd.
Dat moet A4 zijn.

Dan zou er m.i. geen printerfout aangegeven worden.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2014 om 13:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ..... herinstallatie gelukt?

n.
door n.zwemmer - Apr 19, 2014 om 18:45
8 Antwoorden / 9 Vragen

Het herinstalleren is gelukt en alle drivers opnieuw. Het is geen probleem van de printer. Een andere pc laat de documenten wel geheel afdrukken. Het heeft iets te maken met de communicatie (spooler?) het is me niet gelukt om het te fixen. Iemand nog een goed idee?

avhelvoort
door avhelvoort - Apr 19, 2014 om 18:53
82 Antwoorden / 1 Vragen

Op welke manier is de printer verbonden met de pc/laptop? wifi USB of een andere manier?

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2014 om 20:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=n.zwemmer schreef op zaterdag 19 apr 2014, 18:45]Het herinstalleren is gelukt en alle drivers opnieuw. Het is geen probleem van de printer. Een andere pc laat de documenten wel geheel afdrukken. Het heeft iets te maken met de communicatie (spooler?) het is me niet gelukt om het te fixen. Iemand nog een goed idee?

Dan zou ik eens hier lezen.
Wie weet lost dat je probleem op.

Laat het maar even weten!

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Apr 24, 2014 om 15:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En? Gelukt?

n.
door n.zwemmer - May 8, 2014 om 22:35
8 Antwoorden / 9 Vragen

Door toeval heb ik mijn probleem met de printer opgelost.

Gisteren kreeg ik er een probleem bij met de melding “Proxyserver reageert niet”.

Op you tube vond ik de oplossing door het veranderen van een LAN-cijfer, wat kennelijk ergens door veranderd was (virus?) en daarna iets uit te schakelen kon ik weer verbinding krijgen met internet.

Met deze aanpassing blijkt de communicatie tussen de pc en de printer weer oké en wordt alles netjes uitgeprint..
Dit zou een mens toch niet kunnen bedenken.

Bedankt voor het meedenken.

avhelvoort
door avhelvoort - May 9, 2014 om 19:36
82 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi dat het is opgelost zwemmer. Wel vreemd dat dat dan het probleem was, maar goed het is opgelost.