druifje01
door druifje01 Jul 15, 2010 om 12:54
Computers & telefonie

Printscreen

Ik wil een printscreen van een bankafschrift maken en dus opslaan om te kunnen verzenden. Wie kan mij zeggen welke toetshandelingen daarvoor nodig zijn? Alleen op PrtSc drukken is niet genoeg.

1379 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 15, 2010 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

............Alleen op PrtSc drukken is niet genoeg............ Daarna opslaan als Word document.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2010 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt alsof er niet gebeurt. Ga naar Paint daar wordt je printscreen geopend.

Zie ook deze uitleg

ve
door verwijderd - Jul 15, 2010 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, het lijkt alsof er niets gebeurt. Maar dat is dus niet zo. Bedankt voor de uitleg.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2010 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan

ve
door verwijderd - Jul 15, 2010 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even ter aanvulling;

Met Printscreen maak je a.h.w een kopie/foto van je hele scherm.
Met Alt-Printscreen een kopie van alleen het actieve scherm.
In Paint kunt u 'bijsnijden'.
In Word vergroten/verkleinen, maar ook het omkaderen (blokje met het hondje)
waardoor rondom het plaatje de tekst komt te staan.

Zelf heb ik weleens een uitleg gegeven over Flightsimulator compleet met bovenstaande techniek.

Ik zou zeggen; speel ze!!

Die rare Nieuwendamse Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 15, 2010 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2010 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na PrtScr of Alt-PrtScr kun je ook rechtstreeks in Word plakken.
Paint kun je evt. gebruiken om een bepaald deel te selecteren.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2010 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 Druk op PrtScr
2 Open Wordpad (Bureau-accessoires)
3 Druk Ctrl + V
4 Sla het document op

ve
door verwijderd - Jul 15, 2010 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je windows vista of windows 7 gebruikt, dan zit er standaard onder bureau-accessoires een knipprogramma. Hiermee kun je een printscreen maar ook een gedeelte v.h. scherm selecteren en rechtstreeks opslaan als b.v. jpeg.

M.v.g. Sepke