br
door brigitte55 Apr 26, 2015 om 20:46
Geldzaken & recht

Privacy schending

De buren hebben een camper achter tegen onze schutting geplaatst zodat wij niet meer gezellig buiten kunnen zitten hij heeft hele hoge ramen en komen boven onze schutting wij voelen ons bekeken en opgesloten mag dit?

1836 29 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 26, 2015 om 21:09
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Dat zal best eens kunnen afhangen van de APV van uw gemeente.

hutch
door hutch - Apr 26, 2015 om 21:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Staat die camper op eigen grond van de buren?

Dat u zich bekeken voelt is iets anders dan dat u bekeken wordt (vanuit die camper).
Ik neem toch aan dat er niemand in die camper woont.

br
door brigitte55 - Apr 26, 2015 om 21:23
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja staat op hun grond maar ze kunnen hem ook aan de andere kant zetten zodat wij er geen last van hebben maar die denken alleen maar aan zichzelf

Cookies
door Cookies - Apr 26, 2015 om 21:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=brigitte55 schreef op zondag 26 apr 2015, 21:23]Ja staat op hun grond maar ze kunnen hem ook aan de andere kant zetten zodat wij er geen last van hebben maar die denken alleen maar aan zichzelf

Nou, nou. Ze wonen toch niet in die camper???

mahadma
door mahadma - Apr 26, 2015 om 21:27
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Klik eens HIER en HIER, misschien een oplossing?

hutch
door hutch - Apr 26, 2015 om 21:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Is het een oplossing om met uw buren te overleggen om (indien mogelijk) de (rol)gordijntjes dicht te doen, als de camper op die plaats staat?

zoekster
door zoekster - Apr 26, 2015 om 21:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Kunt u uw schutting op de plaats van het camperraam niet verhogen?

zoekster
door zoekster - Apr 26, 2015 om 21:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als iemand zijn camper of iets dergelijks op privégrond zet, valt dit volgens de woordvoerders buiten de reikwijdte van de apv en heeft de gemeente er in beginsel geen bemoeienis mee. "Het is voorstelbaar dat zelfs bij parkeren op eigen terrein dit hinderlijk kan zijn voor de buren, bijvoorbeeld vanwege lichtinval of moeilijkere draaicirkels. Dan is het in beginsel een geschil dat burgers zelf onderling via de rechter moeten beslechten. De gemeente heeft daarin geen rol."

bron

br
door brigitte55 - Apr 26, 2015 om 21:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

De buren hebben zoveel grond dat ze hem best ergens anders neer kunnen zetten waarom het is gewoon pesten het was de laatste tijd rustig mijn man is net genezen van kanker dus hebben we het buiten gezellig gemaakt het is notabene ook nog een broer van mijn man en van de familie moet je het maar hebben zeggen ze

br
door brigitte55 - Apr 26, 2015 om 21:47
5 Antwoorden / 1 Vragen

Schutting verhogen lijkt mij een goed plan

diumenge
door diumenge - Apr 26, 2015 om 21:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=brigitte55 schreef op zondag 26 apr 2015, 21:44]De buren hebben zoveel grond dat ze hem best ergens anders neer kunnen zetten waarom het is gewoon pesten het was de laatste tijd rustig mijn man is net genezen van kanker dus hebben we het buiten gezellig gemaakt het is notabene ook nog een broer van mijn man en van de familie moet je het maar hebben zeggen ze

Kennelijk speelt er iets anders dan alleen maar een camper ongunstig plaatsen.

hutch
door hutch - Apr 26, 2015 om 21:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Pas maar op dat uw zwager geen klacht indient bij de gemeente over het verhogen van de schutting. Meestal mag deze maar 2 meter hoog zijn........ (ook APV).

br
door brigitte55 - Apr 26, 2015 om 21:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip ga toch maar naar de gemeente wij pikken echt niet alles

aurora1
door aurora1 - Apr 26, 2015 om 22:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u niet een parasol zodanig neerzetten dat uitzicht vanuit die camper erdoor belemmerd wordt?
Lees anders ook eens klik hier, een vergelijkbare vraag.

tenormin
door tenormin - Apr 27, 2015 om 01:11
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Denk niet dat die camper het probleem is maar een familieruzie. Kan me niet voorstellen dat een camper zo hoog is dat je niet gewoon, bij mooi weer, buiten kunt zitten genieten. Misschien is het "Familiediner" inschakelen een beter idee om een oplossing te vinden beter. D.w.z. als je met je hoofd op TV wilt komen.

br
door brigitte55 - Apr 27, 2015 om 08:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dat mensen het niet snappen dat het niet leuk is om de hele dag tegen een camper aan te kijken gewoon struiken of groen is toch veel gezelliger jammer voor degene die dit niet snappen het heeft niets met buren ruzie te maken maar zo krijg je wel ruzie dat ze het ding bij hun in het zicht Zetten hun willen een camper wij niet

fl
door flessebon - Apr 27, 2015 om 08:13
418 Antwoorden / 7 Vragen

Goede antwoorden onthouden, slechte antwoorden en gezuig negeren.

diumenge
door diumenge - Apr 27, 2015 om 09:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=brigitte55 schreef op maandag 27 apr 2015, 08:04]Dat mensen het niet snappen dat het niet leuk is om de hele dag tegen een camper aan te kijken gewoon struiken of groen is toch veel gezelliger jammer voor degene die dit niet snappen het heeft niets met buren ruzie te maken maar zo krijg je wel ruzie dat ze het ding bij hun in het zicht Zetten hun willen een camper wij niet

U schrijft zelf het volgende:

[quote=brigitte55 schreef op zondag 26 apr 2015, 21:44]De buren hebben zoveel grond dat ze hem best ergens anders neer kunnen zetten waarom het is gewoon pesten het was de laatste tijd rustig mijn man is net genezen van kanker dus hebben we het buiten gezellig gemaakt het is notabene ook nog een broer van mijn man en van de familie moet je het maar hebben zeggen ze

Geen burenruzie dus, maar een familieruzie, althans daar lijkt het door uw eigen woorden wel op.

Uiteraard begrijpt iedereen hier dat u liever naar groen dan naar de camper van uw buren/schoonfamilie kijkt.

me
door mein33 - Apr 27, 2015 om 10:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Plaats strategisch een aantal coniferen die het zicht op en vanuit de camper zoveel als mogelijk wegnemen en u weer zonder u bekeken te voelen kunt buiten zitten.

Plaatselijk, waar de camper staat, de schutting verhogen bestaat, zoals @zoekster al aangaf, ook tot de mogelijkheden. Deze oplossing niet direct aan de bestaande schutting bevestigen maar vrijstaand er tegenaan en makkelijk verplaatsbaar maken, mochten zij de camper weer verplaatsen dan kunt u deze constructie ook weer makkelijk verplaatsen.

De schutting verhogen ter plaatse van de camper met bv. tent- of zeildoek aan palen bevestigd, zoals hierboven aangegeven.

tijger1
door tijger1 - Apr 27, 2015 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat moet dan wel een bijzondere camper zijn dat de ramen boven de schutting uitkomen. Kan me alleen voorstellen dat dat het raampje van een slaapplaats boven de cabine is. En zit uw schoonfamilie daar dan ingekropen om te kijken?

Ga met uw rug naar de schutting zitten, dan ziet u niets.

Cookies
door Cookies - Apr 27, 2015 om 10:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=brigitte55 schreef op maandag 27 apr 2015, 08:04]Dat mensen het niet snappen dat het niet leuk is om de hele dag tegen een camper aan te kijken gewoon struiken of groen is toch veel gezelliger

Maar in je openingspost heb je het over bekeken worden en privacy schending. Als er niemand in de camper zit, kan je niet bekeken worden en wordt ook je privacy niet aangetast.

Nu heb je het over heel wat anders, nl dat het niet gezellig is. Dat het niet gezellig is, ben ik met je eens.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 27, 2015 om 10:53
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Om overlast van hoge voertuigen te voorkomen dus vrachtwagens in de bebouwde kom is soms een maximale hoogte in de APV vastgelegd.s Als je boven de 240 komt mag ik hem niet meer thuis zetten maar moet naar industrie terrein of
elders.

Daarom, lees die eens door voor hoge voertuigen of het in jou plaatselijk verschillende APV is opgenomen!

bo
door boiler - Apr 27, 2015 om 11:55
64 Antwoorden / 0 Vragen

Jij weet het verschil niet tussen privéterrein en openbare weg?

hansje klein
door hansje klein - Apr 27, 2015 om 15:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien heeft de APV (- nlg) de oplossing wanneer de camper ook nog eens zichtbaar is vanaf de openbare weg? Moet de betreffende gemeente natuurlijk wel willen en kunnen handhaven, want dat gebeurt in mijn gemeente dus niet!

Artikel 5:6 Kampeermiddelen e.a.

Het is verboden een woonwagen, kampeerwagen, caravan, camper, magazijnwagen,

aanhangwagen, keetwagen of ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie dan wel

anderszins uitsluitend of mede voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebezigd:

a langer dan op 3 achtereenvolgende dagen te plaatsen of te hebben op dezelfde

plaats, of met een verandering van plaats binnen 100 meter van die plaats op de

openbare weg;

b langer dan 3 achtereenvolgende dagen op een vanaf de openbare weg zichtbare

plaats op eigen terrein te plaatsen of te hebben.

2 Het college kan ontheffing verlenen van het in het eerste lid gestelde verbod.

3 Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voor zover de Provinciale caravan- en

tentenverordening, het Provinciaal wegenreglement of de provinciale

landschapsverordening van toepassing is.

tijger1
door tijger1 - Apr 27, 2015 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hanschen

Dat ding staat in de achtertuin.

hansje klein
door hansje klein - Apr 27, 2015 om 15:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 27 apr 2015, 15:45]@hanschen

Dat ding staat in de achtertuin.

Nou èn, zou door gebrek aan begroeiing toch nog een oplossing kunnen zijn......

'langer dan 3 achtereenvolgende dagen op een vanaf de openbare weg zichtbare
plaats op eigen terrein te plaatsen of te hebben'.

tijger1
door tijger1 - Apr 27, 2015 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hanschen

Dan moet die verordening ook nog van toepassing zijn in de gemeente waar de Ts woont. In mijn gemeente hebben diverse mensen hun camper in de zijtuin staan. Uiteraard is die camper zichtbaar van de openbare weg, maar dat is toegestaan.

hansje klein
door hansje klein - Apr 27, 2015 om 16:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@tijger1

De APV van mijn gemeente is overgenomen uit de nationale APV voor Nederlandse Gemeenten.....die wordt tenminste als leidraad genomen of 1:1 overgenomen!.

tenormin
door tenormin - Apr 27, 2015 om 16:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Vrienden van mij hebben hun camper ook gewoon in de tuin, naast de garage. Is Gemeente Doetinchem. Misschien heeft de ene Gemeente andere voorwaarden dan andere Gemeenten. Voor op de openbare weg staande Campers, Caravans geldt inderdaad de "drie dagen periode".