hv
door hverhijden Sep 12, 2014 om 17:55
Garantie & verzekeringen

Prive protectie plan van primeline laser services mbt The warranty group europe.

Ik heb een probleem met The Warrantygroup Europe, afdeling Nederland, Dat gaat over het PPP prive protectieplan, dat ik afgesloten heb bij een lening. Ik ben nou arbeidsongeschikt en heb me pas na de 13 de maand dat ik ziek was gemeld. Men zegt er is een verval termijn van 1 jaar. U bent dus te laat en kan geen beroep op de verzekering doen. Daarop heb ik nogmaals bezwaar aangetekend ook daarop zegt men weer, u had zich binnen een jaar na de eerste ziekte dag moeten melden. Ik kan me daar niet bij neerleggen en ben verder gaan zoeken, weliswaar mbv een advocaat. Het volgende doet zich voor:
Op grond van het burgelijk wetboek, boek 7 artikel 942. 7:942 is het mogelijk om de polisvoorwaarden met vervaltermijn van een jaar te vernietigen. Dit artikel zegt dat er alleen nog maar met een wettelijke verjaringstermijn van 3 jaar gerekend mag worden.
Ze zouden me dus alsnog uit moeten gaan betalen. Ik ben inmiddels al afhankelijk van een IVA uitkering van het UWV.
Ik wil deze maatschappij hiermee rondom de oren gaan slaan, echter ik kan hierbij wel wat hulp gebruiken. Ik wil beslagen ten eis komen.
De advocaat die me geholpen heeft bij zijn inloop spreekuur zei letterlijk: Je staat in je recht. Als je ermee doorkomt, zullen ze waarschijnlijk beginnen of je de gezondheidsverklaring bij het afsluiten van de verzekering wel juist ingevuld hebt.
Zijn er mensen die hetzelfde als ikke meegemaakt hebben en wie zou me kunnen helpen. Ik heb hiervoor geen rechtsbijstand verzekering en het juridisch loket vond zichzelf in deze niet deskundig genoeg.
Misschien is dit iets voor KASSA de uitzending. Ik heb namelijk al veeeel meer klachten over de The Warranty Group gelezen.

Misschien dat we krachten kunnen bundelen, zodat deze maatschappij eens normaal gaat werken en mensen uitbetaald, wanneer dat zij daar recht op hebben. Ze verschuilen zich nou achter polisvoorwaarden waarbij een vervaltermijn genoemd wordt, die wettelijk niet meer toegestaan is.
Help me aub.

Groetjes Hans Verhijden

2307 6 Rapporteer

hv
door hverhijden - Sep 12, 2014 om 17:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry ik heb op de knop ongepast gedrukt voor de redactie. Verwijder mijn vraag aub niet, Dankjewel.

edrick3
door edrick3 - Sep 12, 2014 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hverheijden,

Voor contact met de redactie:
klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Voor contact met de Belbus:
een mailtje en dat sturen naar belbus@vara.nl

Suc6

edrick3
door edrick3 - Sep 12, 2014 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Sorry: typefoutje vwb de naam.

hv
door hverhijden - Sep 26, 2014 om 13:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal,

Ik heb een bericht terug van The warranty groep europa inzak mijn genoemd geschil.
Men wijst mijn beroep op grond van het artikel in het burgelijkwetboek af.

Men schrijft als volgt: "De term "polisvoorwaarden"wekt de indruk dat het hier zou gaan om een verzekering. Dat is echter niet het geval het betreft hier een bescherming. Bij de lening is destijds een aanvullende overeenkomst afgesloten waarbij u "beschermd"bent ingeval van onder andere arbeidsongeschiktheid. Indien er sprake is van arbeidsongeschiktheid kan er afstand worden verleend van de aflossingsverplichting. Op deze overeenkomst is niet het verzekeringsrecht van toepassing, waar u in uw brief over spreekt, maar de voorwaarden van de overeenkomst waarmee u akkoord bent gegaan.

Voor mij was het een verzekering, volgens hen niet. Heb ik dan helemaal geen rechten meer en ben ik aan hun grillen overgeleverd.??????

Wie heeft er een mogelijk antwoord hierop.

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2014 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat moet voor uw advocaat toch een eitje zijn, want op hun site noemen ze het zelf een verzekering.

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2014 om 14:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt beginnen met ern klacht in te dienen bij het Kifid, zie Google.