yo
door yogajuf Mar 17, 2015 om 18:12
Computers & telefonie

Pro assist incasso door EDR T Mobile

Ik krijg vandaag een brief van EDR incasso uit naam van pro Assist, dat ik een verzekering heb afgesloten voor een moboiel van T Mobile, waarbij ze op 8 dec 2011 een incasso poging hebben gedaan, op 23 dec 2011 nogmaals mislukt en op 5 jan 2012 een herinnering verstuurd. Vervolgens is de verzekering op 1 feb 2012 beëindigd. Of ik nu het bedrag van 22,90 alsnog wil overmaken. Ik kan me hier natuurlijk verder niets van herinneren, is al zo lang geleden. Ik bel vandaag met pro Assist om te vragen of zij idd met EDR werken, dit wordt bevestigd. Vervolgens vraag ik waar dit over gaat en bij pro Assist kunnen ze niet in de archieven kijken. Ik vind het een erg vreemd verhaal en ik ben niet van plan om voor een beieindigde verzekering (waarvan ik niet eens weet hoe lang, of nooit) bestaan heeft. Ik heb ook nooit een claim ingediend bij pro Assist. Is dit legaal?

6497 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 17, 2015 om 18:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als de verzekering inderdaad is aangegaan/aangevraagd, dan zal je moeten betalen. Of je ooit een claim hebt ingediend is daarbij helemaal niet relevant. Maar je zegt je er niets van te herinneren, dus laat ze dan eerst maar met bewijs komen.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 17, 2015 om 18:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u geen bewijzen heeft dat het wel is betaald zoui ik het dan toch maar betalen om verdere kosten te voorkomen.

diumenge
door diumenge - Mar 17, 2015 om 19:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 18:55]Als u geen bewijzen heeft dat het wel is betaald zoui ik het dan toch maar betalen om verdere kosten te voorkomen.
Dat zou ik pas doen als zij met bewijs zijn gekomen dat er een schuld is.

ho
door hopetobehelping - Mar 17, 2015 om 19:28
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste yogajuf,

zoals diumenge ook al aangeeft, laat ze maar met bewijs komen.
Als pro Assist u, via EDR, na ruim 3 jaar een factuur stuurt en daarbij datums uit 2011 en 2012 noemt dan klinkt 'we kunnen niet in het archief kijken' wel erg bijzonder is mijn mening.

Richting EDR incasso zou ik terug reageren in de strekking van: "het verschuldigde bedrag waaraan u refereert zegt mij niets. Ook een afgesloten verzekering bij pro Assist zegt mij helemaal niets. Ik ga er vanuit dat er een fout in uw administratie is geslopen. Mocht u dit niet met mij eens zijn dan zie ik gaarne het bewijs van de afgesloten verzekering bij pro Assist van u tegemoet. Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik u bij deze voldoende geïnformeerd heb en beschouw dit verder als afgehandeld.".

pv
door pverwiel - Mar 18, 2015 om 16:30
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Yogajuf,

Sluit me aan bij het voorgaande advies. Voor het aangaan van een dergelijke polis moet de klant een contract hebben ondertekend in de T-Mobile Shop. Laat ProAssist eerst maar eens met het getekende contract op de proppen komen.

Mochten ze een contract hebben dan kunt u vervolgens vragen in welke hoedanigheid Proassist de premie incasseert. Op haar eigen website claimt ProAssist op te treden als bemiddelaar, en ze voert ook werkzaamheden uit die zich als zodanig kwalificeren, maar ze beschikt niet over de daartoe benodigde vergunning bij de AFM.

Lijkt me voldoende reden om voorlopig niet te betalen.Ze gokken er op dat mensen voor die paar tientjes geen risico willen nemen en dan maar snel betalen. Als je rubrieken hier en bijvoorbeeld op klacht.nl volgt dan wordt duidelijk dat ze dit op grote schaal doen.

Succes

crewmember
door crewmember - Mar 19, 2015 om 12:44
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze inderdaad geen bewijs kunnen leveren zou het wel eens een scam organisatie kunnen zijn die gewoon naar random mensen dit soort incasso berichten stuurt. In dit geval kan je aangifte doen.

Er zijn meer gevallen op internet te vinden waar dit bedrijf random incasso's opvraagt waar niemand iets van weet. Veel mensen betalen dan uit angst voor een BKR registratie.

Doe aljeblieft aangifte als dit echt onzin blijkt. Dit soort schorem moet aangepakt worden.

bo
door boudewijn228 - Apr 21, 2015 om 17:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zojuist dezelfde brief ontvangen, over een verzekering die ik tot juni 2012 gehad zou hebben. Ik kan niet uitsluiten dat zij gelijk hebben, maar ik vind het allemaal een raar verhaal. Ik betaal dat soort zaken altijd automatisch, en dan zouden ze dat laatste bedrag niet hebben kunnen innen? En na 3 jaar opeens brieven gaan schrijven?

juist de reactie "ik zou maar betalen om erger te voorkomen" vind ik eng. Dan kan je iedereen wel brieven gaan schrijven.

crewmember
door crewmember - Apr 21, 2015 om 17:44
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=boudewijn228 schreef op dinsdag 21 apr 2015, 17:26]Ik heb zojuist dezelfde brief ontvangen, over een verzekering die ik tot juni 2012 gehad zou hebben. Ik kan niet uitsluiten dat zij gelijk hebben, maar ik vind het allemaal een raar verhaal. Ik betaal dat soort zaken altijd automatisch, en dan zouden ze dat laatste bedrag niet hebben kunnen innen? En na 3 jaar opeens brieven gaan schrijven?

juist de reactie "ik zou maar betalen om erger te voorkomen" vind ik eng. Dan kan je iedereen wel brieven gaan schrijven.

Leveren ze bewijs van dat je het niet betaald hebt?
En klopt dit ook met je bankafschriften?

Als blijkt dat ze onzin verkopen. Aangifte doen.

er
door erwindy - Jun 29, 2015 om 14:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb net ook een brief ontvangen van Edr over 27 euro
Van januari 2011
Ben nu nog steeds klant met het zelfde nummer alleen ander toestel
Ze hadden dus makkelijk contact kunnen zoeken
Ze willen niet helpen kunnen niets doen
Zeggen alleen "wij mogen tot 5 jaar terug incasseren"
Heb aangegeven weg te gaan bij ze met mijn huidige abonnement
Doet ze niets en laten mij zo gaan

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2015 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@erwindy

Die verzekering loopt niet bij uw mobiele provider dus die heeft er niets mee van doen.

er
door erwindy - Jun 29, 2015 om 18:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 29 jun 2015, 16:14]@erwindy

Die verzekering loopt niet bij uw mobiele provider dus die heeft er niets mee van doen.

Heb ook nooit gezegd dat ik het via de provider doe
Maar mijn mobile nr is bekend bij ProAssist zit inmiddels met met 2e abonnement bij hun
Alleen het eerste is dus blijkbaar fout gegaan maar mijn MOB nr is altijd het zelfde gebleven zo ook mijn adres gegevens
Dus ze hadden mij makkelijk kunnen contacten

zoekster
door zoekster - Jun 29, 2015 om 19:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vind dit vreemd ineens die aanmaningen. Krijg het idee dat Pro Assist om geld verlegen zit en nu maar wat gaat zitten zoeken. Het was zo'n waardeloze verzekeringsmaatschappij dat T-Mobile met ze heeft gebroken.

kr
door kruksel - Aug 25, 2015 om 16:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

De nood wordt groter bij edr denk ik . Krijg nu een incasso voor bijna 40 euro. In mijn gehele administratie van mijn bank komt pro assist niet voor. Conclusie , als ik een verzekering heb afgesloten is deze niet ingegaan omdat ik de eerst termijn niet heb voldaan. Het is nu 25 -7-2015 en gaat over mei 2011. Tja de tijd dringt voor hun. Ik vindt het wel een uitdaging.

mi
door mirke66 - Oct 11, 2015 om 12:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=yogajuf schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 18:12]Ik krijg vandaag een brief van EDR incasso uit naam van pro Assist, dat ik een verzekering heb afgesloten voor een moboiel van T Mobile, waarbij ze op 8 dec 2011 een incasso poging hebben gedaan, op 23 dec 2011 nogmaals mislukt en op 5 jan 2012 een herinnering verstuurd. Vervolgens is de verzekering op 1 feb 2012 beëindigd. Of ik nu het bedrag van 22,90 alsnog wil overmaken. Ik kan me hier natuurlijk verder niets van herinneren, is al zo lang geleden. Ik bel vandaag met pro Assist om te vragen of zij idd met EDR werken, dit wordt bevestigd. Vervolgens vraag ik waar dit over gaat en bij pro Assist kunnen ze niet in de archieven kijken. Ik vind het een erg vreemd verhaal en ik ben niet van plan om voor een beieindigde verzekering (waarvan ik niet eens weet hoe lang, of nooit) bestaan heeft. Ik heb ook nooit een claim ingediend bij pro Assist. Is dit legaal?

diumenge
door diumenge - Oct 11, 2015 om 12:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mirke66, als je iets wilt delen met ons type het dan in het grijze vak onder Reageren.