th
door theoalberts Feb 23, 2015 om 13:43
Computers & telefonie

Probleem Horizonbox of scartkabel?

Sinds kort heb ik digitale televisie, van UPC. Ik kreeg daarbij de 'horizonbox'. Probleem: na verloop van enige tijd kijken krijgt het beeld een groene waas waardoor vrijwel niets meer te zien is. Druk is tweemaal op de boxknop op de afstandbediening, dan kan ik weer een tid gewoon kijken, waarna het beeld weer zijn vreemde waas krijgt. Volgens UPC ligt het aan de scartkabel Lijkt mij vreemd. Is die kabel kapot, dan doet die het helemaal niet meer.
Ik weet dat er veel problemen zijn met de horizonbox. Wie weet de oplossing ?

5449 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pi
door pieterwolters - Feb 23, 2015 om 13:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het komt waarschijnlijk door de automatische beeldinstellingen.

Ik heb de Horizon Box met een HDMI kabel aangesloten en dan ken je middels:

Opties > Uitgebreide Instellingen > Beeldinstellingen > HDMI Videosignaal > RGB de boel vast instellen. Er staan ook nog een paar andere instellingen bij .

Wellicht kan dit ook proberen als je SCART hebt geselecteerd (ik heb echter geen SCART kabels meer, anders had ik het even kunnen proberen).

edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2015 om 13:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo theoalberts,

.....Volgens UPC ligt het aan de scartkabel .....
Als je een andere scartkabel probeert kun je dit wellicht uitsluiten als mogelijke oorzaak.
Anders een nieuwe box vragen aan UPC.
Er zijn meer mensen die hier last van hebben (gehad). Kijk maar eens hier.


Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 23, 2015 om 13:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Dat is niet zo vreemd dat het aan de scartkabel kan liggen, die stuurt volgens mij de hoofd kleuren per aparte pin .

pi
door pieterwolters - Feb 23, 2015 om 13:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Maar als een kabel kapot is herstelt zich dat niet als je op een knop op de afstandsbediening drukt....

Cookies
door Cookies - Feb 23, 2015 om 14:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Digitale televisie en dan een scartkabel? Scart is voor analoog, hdmi voor digitaal. Koop bij de Action een hdmi kabel (plm. 3 euro) en waarschijnlijk is het probleem dan opgelost.

gerbera
door gerbera - Feb 23, 2015 om 16:39
7359 Antwoorden / 14 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op maandag 23 feb 2015, 14:34]Digitale televisie en dan een scartkabel? Scart is voor analoog, hdmi voor digitaal. Koop bij de Action een hdmi kabel (plm. 3 euro) en waarschijnlijk is het probleem dan opgelost. HDMI kabel heb je nodig om programma's in HD te kunnen kijken. Digitaal kijken kan gewoon met een (goede) Scartkabel. Heeft niets met analoog te maken.

ge
door geeta21 - Feb 25, 2015 om 16:11
69 Antwoorden / 30 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op maandag 23 feb 2015, 13:53]Hallo theoalberts,

.....Volgens UPC ligt het aan de scartkabel .....
Als je een andere scartkabel probeert kun je dit wellicht uitsluiten als mogelijke oorzaak.
Anders een nieuwe box vragen aan UPC.
Er zijn meer mensen die hier last van hebben (gehad). Kijk maar eens hier.


Met vr.gr.

ho
door hopetobehelping - Feb 25, 2015 om 16:31
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste theoalberts,

het is voor ons enige tijd geleden dat we zelf de Horizon box kregen. We kregen destijds een HDMI kabel meegeleverd van UPC.
Als u de HDMI kabel gebruikt (en de scart kabel verwijdert) heeft u dan ook dit probleem ?

pi
door pieterwolters - Feb 25, 2015 om 17:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=gerbera schreef op maandag 23 feb 2015, 16:39][quote=carola.83 schreef op maandag 23 feb 2015, 14:34]Digitale televisie en dan een scartkabel? Scart is voor analoog, hdmi voor digitaal. Koop bij de Action een hdmi kabel (plm. 3 euro) en waarschijnlijk is het probleem dan opgelost. HDMI kabel heb je nodig om programma's in HD te kunnen kijken. Digitaal kijken kan gewoon met een (goede) Scartkabel. Heeft niets met analoog te maken.

Op de vorige generatie mediaboxen voor digitale tv van UPC zat zelfs alleen maar een scartaansluiting. En dat was toch echt een stuk beter dan kijken uit een analoge bron. Dus inderdaad, hdmi is geen voorwaarde om te profiteren van digitale tv. Daarnaast is digitale tv natuurlijk meer dan alleen maar een betere beeldkwaliteit.

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2015 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=geeta21 schreef op woensdag 25 feb 2015, 16:11][quote=edrick3 schreef op maandag 23 feb 2015, 13:53]Hallo theoalberts,

.....Volgens UPC ligt het aan de scartkabel .....
Als je een andere scartkabel probeert kun je dit wellicht uitsluiten als mogelijke oorzaak.
Anders een nieuwe box vragen aan UPC.
Er zijn meer mensen die hier last van hebben (gehad). Kijk maar eens hier.


Met vr.gr.

?????
Reageren kan in het grijze vak Reageren hieronder.
Wil je reageren ná een quote zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie.

Met vr.gr.

ja
door janf43 - Feb 25, 2015 om 18:38
733 Antwoorden / 0 Vragen
0

Uit ervaring weet ik dat de kleurweergave afhankelijk kan zijn van de verbinding met de scart-kabel. Ik heb er een paar geprobeerd totdat ik de goede had. Daarna heb ik nog wel eens problemen gehad, maar toen bleek dat onze hulp wat te enthousiast met de stofdoek had gewapperd in de buurt van de kabel. Even de verbindingen weer goed aandrukken en het was weer OK.
Verder waren er problemen met de kleurweergave met Philips TV's in combinatie met de Horizon-box; deze zouden moeten zijn opgelost door een software-update van Philips.

Maar beter is uiteraard, indien mogelijk, de TV met een HDMI-kabel te verbinden. Dan kunt u genieten van de HD-kwaliteit.

komsja
door komsja - Feb 25, 2015 om 18:56
1064 Antwoorden / 218 Vragen
0

Een scart-kabel kan geen HD signaal doorgeven,dus haal de scartkabel weg en sluit de boel weer aan met een HDMI-kabel,zou als ik u was de antenne-kabel voor anoloog beeld laten zitten want als u teletekst wil kijken gaat dat via de anoloog aansluiting veel en veel sneller dan via de mediabox.Want teletekst kijken via de mediabox gaat erg traag.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer