bi
door bianchi12 Apr 4, 2015 om 18:34
Computers & telefonie

Probleem met glasvezel internet Fiber

Vanaf 10 feb. j.l. ben ik overgestapt op een glasvezelabonnement van Fiber Nederland, maar doordat dit nooit gewerkt heeft door een fout van Fiber B.V. ben ik op 20 feb. j.l.
met Caiway in zee gegaan dit heeft van meet af aan perfect gewerkt.
Fiber wil nu over de hele maand feb. internet en telefoniekosten door mij laten betalen in totaal 132 Euro, voor diensten die nooit gewerkt hebben, inmiddels aanmaningen van Bos Incasso Groningen!

942 9 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Apr 4, 2015 om 18:39
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Als u een contract afsluit en u zegt niet binnen de 14 dagen bedenktijd uw contract op, zit u er aan vast. U moet dan de provider de kans geven om zijn zaken goed voor elkaar te krijgen. In onderling overleg kunt u misschien van uw contract af, maar u moet zich dan wel aan de afspraken houden.
Het bedrag dat u nu moet betalen zal wel inclusief de incasso kosten zijn, die alleen maar hoger gaan worden.

edrick3
door edrick3 - Apr 4, 2015 om 18:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bianchi12,

..... maar doordat dit nooit gewerkt heeft door een fout van Fiber B.V. ben ik op 20 feb. j.l.met Caiway in zee gegaan....
Ja, maar als je een contract met fiber hebt afgesloten kun je niet 'zomaar' overstappen naar een ander.
Mag je nog blij zijn dat ze je niet voor de héle contactperiode laten betalen.
Waarschijnlijk is je verhaal dus een beetje onvolledig.
Heb je fiber gemeld dat je problemen had en heb je ze in de gelegenheid gesteld om dit aan te passen?

bi
door bianchi12 - Apr 9, 2015 om 12:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

IK heb Fiber meerdere malen gebeld, soms meer dan 1,5 uur wachttijd voordat ik iemand aan de lijn had, aangezien het probleem een glasvezelprobleem was, had Fiber dit moeten melden bij Cogas, de netwerkbeheerder, ik heb ook meerdere keren met Cogas gebeld, Fiber heeft nooit aan Cogas doorgegeven, dat er een probleem was met de glasvezelverbinding.
Na het overstappen naar Caiway stond de volgende dag een monteur van Cogas voor mijn deur, het probleem was binnen 5 minuten opgelost.
Dat is wat ik fiber verwijt, ze hebben nooit aktie genomen bij Cogas!!
Dus zij hebben een wanprestatie geleverd

bi
door bianchi12 - Apr 9, 2015 om 12:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn reactie op de vordering van Fiber:

Geachte heer, mevrouw,

Op 3 april 2015 stuurde u mij een brief waarin u € 132,32 van mij vordert. Ik kan met deze vordering niet instemmen en wel om de volgende redenen.

Deze vordering betreft een onterechte vordering van Fiber Nederland B.V te Amsterdam, hierover is meerdere keren zowel telefonisch als via email (klantenservice) contact geweest met Fiber Nederland.

Kopie brief aan Fiber Nederland:

Oldenzaal, 20 februari 2015,

Geachte heer, dame . . .
Hierbij zeg ik met onmiddellijke ingang mijn abonnement bij Fiber op en wel om de volgende reden:
Op dinsdag 11 februari j.l. heb ik de ontvangen hardware van Fiber geïnstalleerd om ong 12.00u was ik daar klaar mee, echter geen internet verbinding en dus ook geen TV, meerdere keren gebeld met jullie technische ondersteuning, na uren wachten een aantal testjes doorgevoerd, samen met een technische man van jullie, conclusie bij mij thuis is alles OK het ligt aan de glasvezelverbinding.
Na veel heen-en weergebel, dat mij nu ook al kapitalen heeft gekost, blijkt dat Fiber in gebreke is gebleven om dit te melden bij de COGAS, de glasvezelbeheerder in deze regio, ze hebben nog nooit bericht van Fiber gehad, wel was de “patch”geïnstalleerd, maar dat e.e.a niet werkte was daar onbekend.
Opnieuw geprobeerd met jullie contact te krijgen, uren aan de telefoon gezeten, het lukt maar niet . .
We zijn nu een week verder en ik heb nog steeds geen internet of TV!
Op 20 februari ben ik overgestapt naar Caiway, ook deze provider liep tegen hetzelfde probleem aan, echter zij hebben onmiddellijk de Cogas op de hoogte gebracht van het probleem, de volgende dag kwam er een monteur van Cogas, het probleem zat in de aansluiting van het glasvezelnetwerk, binnen 10 minuten had ik internet en TV

Ik verwijt Fiber Nederland het volgende: Een provider die dermate klantonvriendelijk opereert wil ik geen zaken meer mee doen, de slechte bereikbaarheid van de zogenaamde klantenservice gevoegd bij miscommunicatie richting klant en Cogas hebben mij er toe doen besluiten naar een andere provider (Caiway) over te stappen, ik stel Fiber verantwoordelijk voor alle door mij gemaakte kosten !
Ik zal de hardware aan Fiber retourneren zodra ik kwijting heb verkregen van Bos incasso inzake deze vordering

hereistom
door hereistom - Apr 20, 2015 om 17:44
732 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal goed Bianchi12, gewoon op je standpunt blijven staan en niet betalen!
Fiber is een zeer slechte provider die niet wil horen, dus het maar moet voelen!

bi
door bianchi12 - Apr 20, 2015 om 17:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heb bericht van Fiber gekregen, ze laten de claim vallen, zodra ik de hardware heb opgestuurd, dat heb ik dus vandaag meteen gedaan!
Uiteindelijk toch alles naar behoren geregeld!

jantje7
door jantje7 - Apr 20, 2015 om 17:52
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Mooi dat het naar wens is opgelost. Bewaar wel het verzend bonnetje, zodat u dat bewijs kunt tonen.

aurora1
door aurora1 - Apr 20, 2015 om 17:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En ook de correspondentie bewaren.

zoekster
door zoekster - Apr 20, 2015 om 17:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=bianchi12 schreef op maandag 20 apr 2015, 17:46]Heb bericht van Fiber gekregen, ze laten de claim vallen, zodra ik de hardware heb opgestuurd, dat heb ik dus vandaag meteen gedaan!
Uiteindelijk toch alles naar behoren geregeld!
Goed gedaan! Zo zie je maar dat je nooit zomaar de handdoek in de ring moet gooien.