pa
door patrick1979 Jul 1, 2014 om 14:53
Huishouden & energie

Probleem met "leren" stoelen HOME CENTER

We hebben in maart 2011 in totaal voor € 1314,- 6 stuks eetkamerstoelen gekocht bij Home Center Wolvege, met Royal Leather Care 5 jaar garantie.
Halverwege juli 2011 eerste klacht, kale plekken, deze worden door Oranje b.v. op kleur bijgespoten....
Dan halverwege maart 2012, weer kale plekken en weer worden deze bij gelakt door Oranje b.v.
Daarna weer hetzelfde in September, nu de reactie "onze medewerker heeft geconstateerd dat de toplaag van de zittingen loslaat". eind september wordt er vervolgens weer gelakt en gereinigd.
op 7 april 2014 melden we dat de klacht nog steeds aanwezig is, hun reactie" leverancier wil de meubelen ophalen" .
Hierop krijgen we bericht dat we voor € 160,- per stoel deze kunnen laten her stofferen......
Wij schrijven hun dat we het hier niet mee eens zijn en krijgen deze reactie;

Goedemiddag,



Wij hebben uw reclamatie nogmaals intern besproken en willen u het volgende voorstellen.



-wij nemen 50% van de kosten voor herstoffering van de eetkamer stoelen voor onze rekening en u 50%

dit zoals beschreven in de brief van 27-5-2014 jl.



-U maakt een andere keuze en wij crediteren 50% van de aanschafwaarde van de 6 eetkamerstoelen Lupa/led.



Dit aanbod is geldig 1 july 2014

In afwachting van uw reactie verblijven wij,


Met vriendelijke groet,


Dit betekend dus dat wij bij hun stoelen moeten uitzoeken en eventueel bij moeten betalen.

Wij waren veronderstelt dat wij echte lederen stoelen gekocht hadden, maar blijkbaar is dit niet zo, na onderzoek blijkt het iets van geperst leer te zijn, daardoor breken er stukken vanaf.

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen, en of er anderen zijn die dit zelfde hebben meegemaakt.

Groetjes van een niet tevreden klant.

1696 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2014 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik lees dat het "afpellen" van de finishlaag ook gedekt is in die vijf jaar. Ik weet niet wat ik mij daarbij moet voorstellen.

Ik heb verscheidene leren meubelen, maar nog nooit meegemaakt.

Klik hier

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 15:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Nee, dit moet u niet pikken.

Er is u een ondeugdelijk product verkocht, daarmee heeft u recht op kosteloos herstel of kosteloze vervanging (van hetzelfde product, dus geen andere stoelen). Dit moet ook nog binnen een redelijke termijn. U bent eigenlijk al drie jaar aan het aanmodderen met die stoelen, herstel lukt niet en de termijn waarbinnen dit moet zijn opgelost is ook nog eens ver overschreden. U hoeft geen nieuwe stoelen voor de helft van de prijs te accepteren.
Dit moet u bespreken met de verkoper, daar heeft u de koopovereenkomst mee. In feite heeft u recht op ontbinding van de overeenkomst.
klik HIER voor uitleg

Maak gebruik van deze voorbeeldbrief
klik HIER
Aanpassen aan uw situatie. Zet in de brief 'kosteloze vervanging' ipv vervanging. Want zo is dat wettelijk geregeld.
Doe dit per mail en aangetekende brief.

Soms is het redelijk dat niet het volledige bedrag wordt terugbetaald, maar in dit geval heeft u op geen enkele manier genoten van uw aankoop en kunt u gewoon het aankoopbedrag terugvragen.

Komt u er niet uit, dan gaat u naar de Geschillencommissie wonen. klik HIER
Lees goed de brochure door!

Dit moet binnen 3 maanden nadat u uw laatste klacht heeft gemeld bij de verkoper. Dus wacht hier niet te lang mee!

Heeft u een rechtsbijstandverzekering, dan slaat u de geschillencommissie over en schakelt u die nu meteen in.



ekiem
door ekiem - Jul 1, 2014 om 17:33
676 Antwoorden / 100 Vragen
0

Gezien de prijs van de stoelen denk ik dat u een wat mindere kwaliteit leer heeft. Heb zelf een paar lederen bankjes en deze zien er na ruim 10 jaar perfect uit.
Neemt niet weg dat u een goed en deugdlijk produkt moet krijgen. Probeer er op een redelijke manier samen met de winkelier uit te komen.
En inderdaad, anders de geschillen comissie.

ekiem

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JM
JM de Troije - Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Mar 25, 2024 om 16:49
Winkels & webshops

Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?

ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer