ol
door olga82 Nov 21, 2014 om 14:27
Elektronica & tv

Probleem met wasmachine

Ik heb 4 jaar geleden een wasmachine gekocht van LG, type DD147WDWB. Ik heb hier 10 jaar full service garantie gekregen op de motor. Sinds begin dit jaar toen ik m dus net iets meer dan 3 jaar had begonnen de problemen. Motor was overbelast gaf die aan met de code. Trommel draaide niet handmatig en als je de machine liet lopen hoorde je een metaal achtig rasp geluid. Monteur gekomen die heeft de stator (motor onderdeel) vervangen. Alles werkt weer goed. Een maand later ongeveer voila weer hetzelfde probleem. Stator wederom vervangen en hij deed het weer. Toen korte tijd daarna (weken) mn hele keuken blank. Vinyl in de keuken naar de mallemoeren met schimmel. Monteur weer gekomen. Verwarmings element was er uit geschoten. Bleek bij de vorige keer toen de monteur bezig was geweest hij de meest belangrijke bout niet vast te hebben gedraait. die zat ruim 2 cm eruit. Alles had dus speling. Monteur vast gemaakt wasmachine deed het weer en nieuw verwarming element want volgens meneer zat daar een fabrieksfout op want de rubber was niet goed. Wasmachine deed het weer tot op 2 weken geleden. Weer die klote trommel die niet draaide weer code motor overbelast en weer dat metaal schraap geluid. Kortom weer de stator? Ik LG gebeld wordt nu iemand van LG zelf langs gestuurd. Monteur komt schroeft achterkant open en zegt nee hoor dit is niet de stator (geoordeeld zonder iets er uit te halen of wat dan ook) Het zou de lagers zijn???? WTF als de lagers dus al die tijd niet goed zouden zijn geweest dan had de trommel toch niet zonder herrie kunnen draaien?? Ik vertrouw dus geen reparatie meer en ik krijg dus het idee dat ze me af proberen te schuiven en het op de lagers te gooien terwijl het EXACT hetzelfde probleem is als die keren daarvoor en de lagers dus niet binnen de garantie vallen omdat het geen motor onderdeel is. Nu willen ze me 195 euro geven de wasmachine ophalen en dat ik bij hun een nieuwe kan bestellen die dan ook gratis bezorgd kan worden. Volgens mij heb ik veel meer recht dat dit en eigenlijk wil ik gewoon het aankoop bedrag terug en een nieuwe wasmachine kopen die NIET van LG is. Hoe sta ik in mijn recht?

1748 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Nov 21, 2014 om 20:31
3763 Antwoorden / 0 Vragen
0

U moet alleen we bij de LEVERANCIER zijn en niet bij LG, tenzij u de machine van LG gekocht heeft.
Ik begrijp uit uw verhaal dat het aanbod door LG wordt gedaan of heeft de leverancier de LG monteur gestuurd?

ol
door olga82 - Nov 22, 2014 om 19:05
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=swat1500 schreef op vrijdag 21 nov 2014, 20:31]U moet alleen we bij de LEVERANCIER zijn en niet bij LG, tenzij u de machine van LG gekocht heeft.
Ik begrijp uit uw verhaal dat het aanbod door LG wordt gedaan of heeft de leverancier de LG monteur gestuurd?


Ik heb de machine bij mediamarkt gekocht met een garantie overeenkomst bij LG. De fabrikant LG is degene die je dus moet bellen in geval van storing of andere technische rotzooi. Echter LG heeft een extern bedrijf waar ik de naam niet zo snel van weet die dus de reparaties voor hun uitvoert. Ze hebben nu dus omdat het al meerdere keren fout is gegaan een eigen monteur dus van LG zelf langs gestuurd om een oordeel te vellen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JM
JM de Troije - Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Mar 25, 2024 om 16:49
Winkels & webshops

Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?

ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer