xi
door xiii21cu May 28, 2015 om 16:36
Auto & vervoer

Probleem ns

ik heb 2 voordeelkaarten waarbij 7 maal per jaar vrij reizen aan zit die heb begin jaar afgezegd ivm verhoging van 74 naar 85 euro dan voor 2kaarten 170 euro daarom heb ik die kaarten afgezegd kreeg 14 dagen later de incasso aan de betalen van 250 euro moest dan maar later het geld terug vragen bij ns
en ben ik niet van plan kan ns ook niet bereiken .kreeeg iedere keer verschillende antwoorden ik weet niet hoe ik het moet oplossen

838 9 Rapporteer

di
door digioma - May 28, 2015 om 16:51
646 Antwoorden / 29 Vragen

Misschien rare vraag, maar heb je die voordeelkaarten dan toch gekregen? Anders kunnen ze je niet verplichten te betalen, lijkt mij.
Heb je schriftelijk of telefonisch opgezegd en heb je daar bewijs van?
Succes.

edrick3
door edrick3 - May 28, 2015 om 17:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ben je soms te laat geweest met opzeggen?

..... kan ns ook niet bereiken.....
Voor contact met NS klik hier.

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 28, 2015 om 17:36
39 Antwoorden / 4 Vragen

Je kan een incasso meestal storneren, maar pas hier goed mee op, voor je het weet heb je namelijk een incasso bureau op de stoep staan met 40 euro incasso kosten. Even bellen en het verhaal uitleggen, ik neem aan dat als u tijdig de kaarten opgezegd hebt, de NS het voor u zal oplossen. Al gaat dit vaak gepaart met enig geduld en veel bureaucratie… Veel succes ermee!

edrick3
door edrick3 - May 28, 2015 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jule....

....voor je het weet heb je namelijk een incasso bureau op de stoep staan met 40 euro incasso kosten......
Ja, dat schrijft TS dan ook:
ipv € 170 moest-ie al € 250 betalen!

aurora1
door aurora1 - May 28, 2015 om 18:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als xiii... uw wachtwoord is verander dat dan via uw profiel.
Als u het elders ook als wachtwoord gebruikt kunt u het daar ook maar beter wijzigen.

edrick3
door edrick3 - May 28, 2015 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aurora1,

OT
wachtwoord? =gebruikersnaam volgens mij.

akkerdistel
door akkerdistel - May 29, 2015 om 08:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet zelf nog het product van de kaart verwijderen bij een automaat, doe je dit niet blijft het abonnement doorlopen.
Dan inderdaad dien je voor het jaar te betalen en krijg je de resterende maanden -ooit na heel lang wachten- terug.

Even een waarschuwing; de NS = de overheid (feit). Waar je never nooit geen schulden moet hebben, is bij deze 'club', deze doet alles om zijn centjes te krijgen tot en met vrijheidsberoving (dat laatste heeft ook weer zo zijn voordelen wanneer je in een verzorgingstehuis zit, ga je er qua zorg flink of vooruit).

Het hele probleem zit hem dat de NS niet helder naar hun klanten communiceert (mocht je al een brief gehad hebben met deze info) zie hun website hoe onlogisch, onoverzichtelijk en met het ontbreken van de meest essentiële info.
Ook u gaat daar werkelijk helemaal niets aan veranderen.

di
door diemenees - May 31, 2015 om 13:20
196 Antwoorden / 15 Vragen

de laatste heeft gelijk en de beste maar vooringenomen uitleg. Dat had je zelf super easy kunnen zien als je gewoon de brief goed had gelezen die NS je ervoor gestuurd heeft. Dat dit niet verteld zou worden is klinkklare kletskoek en vooral door alweer niet goed lezen. ER is een uitweg: je kan nog steeds, omdat je per maand kan opzeggen, de resterende maanden terugkrijgen, MAAR voorwaarde is dus wel dat je dat lopend ABO van beide kaarten afhaalt. Of ze ook dat incassoburo van je weghalen is ongewis.
OF je vervoegt je bij forum.ns.nl- daar wordt vrij vaak toch door de NS-moderatoren er alsnog een mouw aangepast.

akkerdistel
door akkerdistel - May 31, 2015 om 18:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@diemenees, doe eens voor de aardigheid het volgende; ga op ns.nl eens op zoek naar de info dat je je abonnement moet verwijderen.

Vertel hier dan eens jouw bevindingen tijdens deze zoektocht. Heb je hem?