da
door damaya Oct 1, 2014 om 14:00
Computers & telefonie

Problemen met abonnement Hi

Hallo, wie weet raad? Eind november 2013 mijn abonnement bij Hi verlengd, met toestel, contractprijs 37 euro. Dit zelfde contract is nu 2 keer in prijs verhoogd, nu 56 euro. Heb alle betaaldiensten laten afsluiten, maar krijg nu steeds rekeningen van 80 euro of meer, wegen downloaden, staat op de factuur. Nu heb ik updaten alleen op Wifi ingesteld, geen betaalde App's of download van films oid.
Ik dacht altijd met prijsverhogingen, dat je contract kan laten ontbinden. Heb WIA, dus Dacht een voordelig abonnement te hebben, niet dus!! Ben ook nooit van de prijsverhogingen op de hoogte gesteld, en na praten en klachten indienen heb ik er genoeg van.
Alvast bedankt voor meedenken.

1222 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2014 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Had u eerst wellicht een aanbieding met een tijdelijke korting? Als dat niet het geval is, had de abonnementsprijs € 37 moeten blijven.

De rest van de nota zal wel door data gebruik komen.

Zet mobiele data uit in uw toestel.

aurora1
door aurora1 - Oct 1, 2014 om 14:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier door en met name de Algemene datatips.
Om te kunnen zien waaraan data opgaan is het handig om een datateller op de gsm te zetten, bijv. My Data Manager.

da
door damaya - Oct 3, 2014 om 13:43
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Tijger1 en Aurora, het was geen aanbieding, er zou wel nog 10 euro vanafgaan ivm KPN Compleet. Ik het zowel de app van Hi, mb meter en nog een onafhankelijke meter, dus hou het ook zelf in de gaten.
Bedankt voor jullie reacties en ik ga per aangetekende brief het contract proberen te laten ontbinden en daarna nooit meer Hi of KPN dat is zeker.
Nogmaals bedankt voor het meedenken :-)

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2014 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw contract ontbinden zal niet lukken.

Meld uw klacht op Klachtenkompas, heet schijnt dat daar redelijk snel en goed gereageerd wordt.

Een foute prijs voor het abonnement mag niet.

Ot Wat WIA er mee van doen heeft snap ik niet.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 5, 2014 om 00:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je het al zou kunnen ontbinden moet je je toestel wat je erbij hebt
gehad ineens betalen
En dat zijn meestal geen zuinige bedragen. Ik heb zelf ook wia maar
doe het met een simonly abonnement van een tientje met 500 Mb en 250 min/sms
Ik begrijp ook niet waarom mensenhun telefoon 2 a3 keer willen betalen.
Koop een goede betaalbare telefoon en doe er wat langer mee Dan maar niet hip
met een iPhone of galaxy

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2014 om 00:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=damaya schreef op woensdag 1 okt 2014, 14:00]Hallo, wie weet raad? Eind november 2013 mijn abonnement bij Hi verlengd, met toestel, contractprijs 37 euro. Dit zelfde contract is nu 2 keer in prijs verhoogd, nu 56 euro. Heb alle betaaldiensten laten afsluiten, maar krijg nu steeds rekeningen van 80 euro of meer, wegen downloaden, staat op de factuur. Nu heb ik updaten alleen op Wifi ingesteld, geen betaalde App's of download van films oid.
Ik dacht altijd met prijsverhogingen, dat je contract kan laten ontbinden. Heb WIA, dus Dacht een voordelig abonnement te hebben, niet dus!! Ben ook nooit van de prijsverhogingen op de hoogte gesteld, en na praten en klachten indienen heb ik er genoeg van.
Alvast bedankt voor meedenken.
Een abonnement van 37 euro is om te beginnen al niet voordelig. Hoe dat in twee prijsverhogingen kan stijgen naar 56 euro is mij een raadsel. Waarschijnlijk een 2 jarig contract? Anders in november overstappen naar een betaalbaar abonnement.

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2014 om 13:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u op uw gsm nog allerhande aan heeft staan dan zult u toch datagebruik hebben ondanks gebruik van wifi. Dat zal bij een andere provider ook het geval zijn.
Alleen het stoppen van betaaldiensten of geen films downloaden betekent nog niet dat er geen dataverbruik is.
Heeft u e.e.a. doorgelezen via de link die ik gegeven heb?
Mij zijn overigens die prijsverhogingen ook onduidelijk en dat zal dan niet kloppen. Heeft u daarover mails ontvangen die mogelijk in de spammap verdwenen zijn?
Zoals al is gezegd, als u het contract al kunt opzeggen maar u heeft bij dat contract een toestel ontvangen, dan zult u de prijs van dat toestel direct moeten betalen.

da
door damaya - Nov 17, 2014 om 18:52
11 Antwoorden / 4 Vragen

Dank jullie allen voor het meedenken.
Heb na aanleiding van jullie antwoorden wederom een klacht ingediend, in eerste instantie werd gezegd dat het downloaden van Google Play was, maar ook dat was allang geblokkeerd, en had daar bevestiging van. Het bijwerken van programma's dat gebeurt alleen op wifi, en zou dus met korting KPN compleet nog 10 euro korting krijgen, dus totaal van 27 euro per maand, wat ik niet duur vond, en ook niet een van de nieuwste toestellen, dit voor diewilik, mijn oude toestel was kapot gegaan, en daarvoor de wasmachine, dus had geen geld meer om toestel te kopen. Vandaar abonnement met toestel. Ja Aurora1 heb je link doorgelezen. Het downloaden bleek gewoon bijwerken van programma's te zijn, wat op wifi gebeurd, ook nooit over databundel heengegaan. Ook geen prijswijzigingen in in de Spammap. Ze zijn nu in iedergeval een onderzoek gestart, en zal uitkomst hier laten weten. Nogmaals allen bedankt voor jullie reacties!!!