jo
door johanna1965 Jul 25, 2014 om 08:47
Computers & telefonie

Problemen met Tele2

Goedemorgen,

Graag wil ik mijn probleem met Tele2 voorleggen, ik heb sinds december 2013 een internet aansluiting van Tele2, sinds die tijd ondervind ik veel problemen hiermee zoals met Wifi al bekabeld. Ik heb nu al meerdere malen contact opgenomen met Tele2 en steeds krijg je een ander antwoord, zoals een router bij plaatsen, een wifi versterker aanschaffen, een monteru langs sturen ( kosten voor mij zelf ). Als je dan weer een andere medewerker spreek dan werkt al die dingen niet. Nu heb ik al 2 keer een brief gestuurd, op de eerste brief heb ik een mail gehad waarin staat dat ze niet per direct het contract kunnen opzeggen omdat ze op het Wifi gedeelte geen garantie kunnen geven want dit zou een gratis dienst zijn, en dat de eerst volgende opzegdatum december 2014 zou zijn. Op deze email heb ik weer een brief gestuurd, daarop ben ik gebeld door een medewerker van Tele2 en deze gaf wederom aan dat ze niet kosteloos het contract kunnen opzeggen, waarop ik zei dat zeg ik per december 2014 want staat in de email, de persoon gaf aan dat dit niet mogelijk was omdat het een tik fout was van haar collega en dat ze deze email ongeldig zou gaan verklaren, ik vind een rare gang van zaken. Ik heb een product dat niet werkt op Wifi en bekabeld. Als ik thuis inlog bij me buren op een andere provider dan heb ik nergens last van. Wie weet wat ik tegen Tele2 kan doem, want ik betaal er voor terwijl ik weinig met het internet kan.

290 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Kijk in uw contract na tot wanneer dat loopt. Dan weet u wanneer u kunt opzeggen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 25, 2014 om 17:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je hebt dus geen/sporadisch (?) internetverbinding (denk ik uit het verhaal op te maken) wat heb je al zelf gedaan om dit op te lossen? (om het makkelijk te houden, nemen we enkel het kabeltje als uitgangspunt).

anouksanne
door anouksanne - Aug 20, 2014 om 14:52
38 Antwoorden / 27 Vragen
0

Wifi wordt bij Tele2 inderdaad gezien als een service waar je niet voor betaald. Bekabeld moet de verbinding wel altijd werken! Doorloop je aansluitsituatie goed, eventueel met de installatiehandleiding van Tele2 bij de hand. Controleer waar je telefoonaansluiting (IS/RA) zit, of je telefoonkabeltje daar goed in zit, of je telefoonkabeltje in de juiste poort op je modem zit. Vervang eventueel kabels die te vervangen zijn (zoals de telefoonkabel maar ook ethernetkabels die vanaf je modem naar je apparaten lopen). Je kunt Tele2 ook vragen om die kabels naar je toe te sturen, doen ze kosteloos. Test ook verschillende computers als dat kan (zo sluit je uit dat het probleem in de computer zelf zit). Als je vervolgens alle kabels nieuw hebt en zeker weet dat je het volgens de handleiding hebt aangesloten en je nog steeds bekabeld geen goede verbinding hebt, neem dan nogmaals contact op met Tele2. Die monteur die ze dan eventueel sturen berekent je alleen kosten als je zelf het probleem veroorzaakt maar dat kan dan niet meer!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer