personal
door personal Jun 18, 2014 om 10:54
Computers & telefonie

Problemen met Toshiba

Juni 2012 koopt een goede vriendin van ons een laptop van Toshiba. De Laptop een TOSHIBA Satellite Z830 10J van ruim 1000 euro. ongeveer 2 maanden nadat zij hem gekocht heeft beginnen de letters van het toetsenbord af te slijten en onleesbaar. Zij belt met haar leverancier, die direct komt kijken en aangeeft dat het garantie is, wordt er samen contact opgenomen met Toshiba. In eerste instantie geeft de telefoniste aan dat ze het gaan onderzoeken en dat ze over het probleem worden teruggebeld. Omdat ze beide tevreden zijn hierover wachten ze het af.

Na naar 2 maanden nog niks van Toshiba te hebben vernomen belt ze weer met haar leverancier, die aangeeft gelijk er achter aan te bellen. Hij krijgt dan het antwoord dat het aan het medicijn gebruik zou liggen en dat ze dat niet kosteloos kunnen repareren. Hij informeert haar van zijn contact met Toshiba en het antwoord wat hij kreeg.

Zij geeft aan dat het niet klopt, want zij gebruikt helemaal geen medicijnen en hoe zou Toshiba dit kunnen hebben onderzocht als ze nooit iets van ze heeft gehoord. Daar krijgt ze gelijk in en de leverancier belt weer met Toshiba. Toshiba zou contact gaan opnemen met de klant, wordt met hem besproken. Dit geeft hij aan haar door.

Daarna nog eens een paar maanden wachten zonder gehoor van toschiba. Op een dag komt de leverancier langs voor onderhoud van meerdere producten die vraagt aan haar hoe het nu is opgelost. Waarop zij aangeeft “niet”, ik heb niks meer gehoord. De leverancier van het product schiet bijna uit zijn sloffen en is gelijk aan het bellen met Toshiba. Hij zet zijn telefoon op speaker dat ze mee kan luisteren. Tot hun grote verbazing geeft de telefoniste aan dat er nog nooit contact over dit probleem is opgenomen met Toshiba, omdat ze niks hierover terug kan vinden in haar systeem en dat ze toch echt wel eerder hadden moeten komen met het melden van dit probleem, omdat Toshiba hier een prima regeling voor heeft, maar hier nu geen gebruik meer van gemaakt kan worden. De leverancier geeft aan dat hij er een klacht van wil maken het probleem moet gewoon worden opgelost en wel kosteloos. De telefoniste van toshiba verzekerd dat ze hem informatie zal laten toekomen zodat hij een klacht kan indienen.

Je raad het vast al dat heeft hij nooit gekregen.

Zelf komt hij met de oplossing het kosteloos te vervangen. Omdat hij het zat is met de slechte service van Toshiba. Hij heeft nu al zo vaak met ze gesproken, maar zelfs hij wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Hij heeft in de tussentijd meerdere probleem gevallen met Toshiba lopen en is zelfs gestopt met de verkoop van producten van Toshiba.

Hij wil wel het toetsenbord vervangen kosten loos, maar wijst dan wel op dat de garantie van Toshiba op de laptop vervalt, omdat hij door een derde is gerepareerd. Wat is wijsheid hierin te doen voor onze vriendin ?

2150 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 18, 2014 om 11:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo personal,

Vriendin heeft te maken met de leverancier.
Die moet voor de garantie zorgen en het verder zelf regelen met Toshiba.
Zou dus het aanbod van vervangen toetsenbord maar aannemen.
Gaat het trouwens om een zakelijke levereing?
(. Op een dag komt de leverancier langs voor onderhoud van meerdere producten)

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2014 om 11:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan, laptop is al twee jaar oud, daar zal geen garantie meer op zitten. Waarom niet veel eerder gemaand? Probleem was toch simpel te verhelpen?

Het is trouwens een zaak voor de leverancier en niet voor Toshiba.

ar
door arnold11 - Nov 28, 2014 om 16:18
22 Antwoorden / 1 Vragen

Dat wordt een verloren strijd met Toshiba. Ze laten hun klanten gewoon stikken, garantie totdat je betaalt hebt.
Ik zal nooit meer iets kopen van Toshiba en BCC, want die doet net zo hard mee.

Ik heb zelfs Toshiba Japan hiermee geconfronteerd, maar die sturen je klacht naar Toshiba Europa door en die weer naar Toshiba NL. Daar hebben ze een OMBUDSMAN op de loonlijst staan, maar die blijkt zeer partijdig. Krijgt waarschijnlijk een schop onder zijn kont als hij de klant gelijk geeft.
Zie het spreekwoord: Wiens brood men eet.....!!!!

Toshiba stuurt reparaties naar Dynafix, dat is van het zelfde laken een pak. Zowat alle garantie claims hebben valschade of vochtschade. Kijk hier:

https://www.google.nl/search?q=klachten+dynafix&oq=klachten+dynafix&aqs=chrome..69i57.14071j0j4&sourceid=chrome&es_sm=0&ie=UTF-8

Op "laat maar een foto zien van de schade" wordt niet gereageerd.
Ze weten dat bijna niemand een rechtzaak tegen hun begint wegens de kosten, rompslomp en uren die je daar in moet steken.
De klant interesseert ze geen flikker. Dat die nooit meer terug komt ook niet.

De enige manier is om zoveel mogelijk klachten in het openbaar te brengen. Dat gaan ze op den duur in de omzet voelen.
Klanten service of binding van zulke grote bedrijven is een lachertje.

Arnold

ar
door arnold11 - Nov 28, 2014 om 16:24
22 Antwoorden / 1 Vragen

Zoekresultaat was verminkt, zie deze:

https://www.google.nl/search?q=klachten+dynafix&oq=klachten+dynafix&aqs=chrome..69i57.14071j0j4&sourceid=chrome&es_sm=0&ie=UTF-8

Arnold