re
door remilaguna Jul 5, 2014 om 14:04
Huishouden & energie

Problemen Siemens wasdroger

Ik heb even de volgende vraag/opmerking over de een Siemens luchtafvoer wasdroger WT36V321NL.

De droger geeft veelvuldig de melding “Filter/Slang” , na elke droogbeurt maken we het pluizenfilter schoon, maar een gehele droog cyclus is niet mogelijk zonder dat Filter/Slang indicatie gaat branden, en droger dus stopt.

Afvoer gedeelte heb ik inmiddels door een vaste pvc pijp 100 mm vervangen en gelijk alles grondig schoongemaakt, maar mag niet baten.

Siemens gebeld, maar kom niet verder dan bekende klacht, en we sturen wel even een monteur, met alle kosten van dien.

Vandaar dat ik deze vraag eerst ook even op dit forum wil voorleggen, misschien is het inderdaad een veel voorkomend probleem van deze droger..

In afwachting van jullie reacties…

7790 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2014 om 16:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op deze klik hier site of stel de vraag daar nog eens.

re
door remilaguna - Jul 5, 2014 om 16:28
76 Antwoorden / 46 Vragen

Heb ik al op deze site geplaatst, maar twee weten meer dan een vandaar ook mijn vraag op vara kassa.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2014 om 16:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In een luchtafvoer droger zitten binnenin een heleboel gangen waardoor de lucht uiteindelijk door het pluizenfilter naar buiten gaat.

Ook die gangen kunnen op een gegeven moment als het ware dichtslibben.

Jaren geleden zelf met zo'n soort droger gehad.

Uit elkaar gehaald en die gangen doorgeblazen met een compressor. Je weet niet wat je ziet wat daar nog allemaal uitkomt. Daarna nog jaren weer prima gedroogd.

re
door remilaguna - Jul 5, 2014 om 16:55
76 Antwoorden / 46 Vragen

Bruikbare reactie , maar wel erg snel voor een droger van 3 jaar oud.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2014 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat ligt er maar aan hoeveel u hem gebruikt en ook aan de samenstelling van het wasgoed.

Is alles synthetisch dan zie ik dat niet zo gauw gebeuren, maar bij heel veel katoenen beddengoed en ook handdoeken, komt heel veel pluis vrij.

re
door remilaguna - Jul 5, 2014 om 17:18
76 Antwoorden / 46 Vragen

Heb net even met een zaklantaarn in het gangenstelsel gekeken van de droger voor zover mogelijk, zit natuurlijk stof in, met name aan de zijwanden, maar niet zo dat de boel dicht zit.

Zou haast denken dat er ergens een sensor zit die de boel meet en deze problemen geeft, maar ik ben geen witgoed monteur natuurlijk.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2014 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard zit er een sensor, anders gaat dat lampje niet branden met die waarschuwing.