sc
door schutte148 Jun 26, 2015 om 15:58
Auto & vervoer

Protest

U geeft aan dat de gepensioneerden het hardst door de crisis zijn getroffen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben n.l. een van hun in de middeninkomensklasse en voel mij zwaar benadeeld.
Ik kan maar steeds niet begrijpen dat men van je bruto-salaris zoveel netto kan afhalen. Daar heb je hard voor gewerkt en promotie gemaakt. Gewoon onbegrijpelijk en kan er met mijn pet niet bij dat daar nog steeds onvoldoende tegen word gedaan. Roep iedereen op en kom in beweging en ga met zijn allen naar Den Haag om protest te voeren! Ik hoop dat dat eens gebeurd anders is het te laat. Zgn. verjaard??

1207 33 Rapporteer

me
door mein33 - Jun 26, 2015 om 16:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=schutte148 schreef op vrijdag 26 jun 2015, 15:58]U geeft aan dat de gepensioneerden het hardst door de crisis zijn getroffen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben n.l. een van hun in de middeninkomensklasse en voel mij zwaar benadeeld.
Ik kan maar steeds niet begrijpen dat men van je bruto-salaris zoveel netto kan afhalen. Daar heb je hard voor gewerkt en promotie gemaakt. Gewoon onbegrijpelijk en kan er met mijn pet niet bij dat daar nog steeds onvoldoende tegen word gedaan. Roep iedereen op en kom in beweging en ga met zijn allen naar Den Haag om protest te voeren! Ik hoop dat dat eens gebeurd anders is het te laat. Zgn. verjaard??

Ben het helemaal met u eens.
Als u nou begint met roepen en vervolgens het e.e.a. gaat organiseren om in den Haag te gaan protesteren, dan ben ik de eerste die mee gaat, maar u moet dan zelf ook meegaan natuurlijk ;-))
Alleen hier een oproep plaatsen zal niet zoveel effect hebben, maar u kunt daarvoor wel de social media gebruiken.
Succes met het opzetten van een protestactie en dan graag tot ziens in den Haag.

diumenge
door diumenge - Jun 26, 2015 om 16:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Middeninkomensklasse. Denk dat er mensen zijn die het een stuk slechter getroffen hebben en nog treffen.

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2015 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou zeggen, klim dan maar op de barricaden en protesteer.

En gepensioneerden hebben pensioen, geen salaris.

En als u een middeninkomen hebt, hebt u nog weinig te klagen.

aurora1
door aurora1 - Jun 26, 2015 om 17:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik sluit mij volledig aan bij de vorige reacties.

edrick3
door edrick3 - Jun 26, 2015 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo schutte148,

.....Ik kan maar steeds niet begrijpen dat men van je bruto-salaris zoveel netto kan afhalen......
Dat komt door het belastingstelsel.
Rijksuitgaven moeten ook betaald worden: o.a. onderwijs, etc.
Daar dient dus iedereen aan mee te betalen.
Is weinig aan te begrijpen.
Lees eens hier.
.... Ik ben n.l. een van hun in de middeninkomensklasse....
Dan bof je nog. ;-)

gerbera
door gerbera - Jun 26, 2015 om 22:52
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Met uw inkomen bent u dus niet afhankelijk van de voedselbank zoals zovelen die nog lang niet aan hun pensioen toe zijn maar het veel slechter hebben dan u.

di
door digioma - Jun 26, 2015 om 23:49
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ik wilde wel dat wij - als 70-plussers - een middeninkomen hadden. 't Lijkt er niet eens op. Man 36 jaar gewerkt in ploegendienst in fabriek en een minimaal pensioen. Ik zelf ruim 20 jaar gewerkt op kantoor; pensioen betaald dat verdwenen bleek te zijn toen het erop aan kwam (Maatschappij De Wereld). Weet niet of werkenden zich het realiseren, maar je betaald de volle mep voor de ziektekostenverzekering (geen werkgeversaandeel). Geen vakantiegeld (beetje bijdrage via AOW) en geen 13e maand of bonus of wat dan ook. Bij de goedkoopste supermarkt boodschappen halen en nooit iets extra's mee kunnen nemen. We roken niet, gaan nooit uit naar een bioscoop of zo en terrasje misschien 3 maal per jaar. De oude kleding kan nog wel een jaartje mee en in huis sloffen dragen, dat scheelt schoenen en verder ieder jaar achteruit kachelen, want als die 21% BTW doorgaat en ook de woonlasten (o.a. WOZ, verzekeringen en nutsbedrijven) steeds duurder worden dan wordt het echt een kwestie van overleven...
Ik klaag niet; we zijn redelijk gezond, maar het verhaaltje dat alle AOW'rs stinkend rijk zijn en met grote motorhome's op vakantie gaan is toch echt niet waar.

diumenge
door diumenge - Jun 27, 2015 om 09:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@digioma, als werkende betaal je ook de volle mep voor de ziektekostenverzekering hoor, de bijdrage van de werkgever staat hier los van. Verder zie ik nergens in dit draadje staan dat "alle AOW'rs stinkend rijk zijn". Er wordt ingegaan op schutte148, die het denk ik een stuk beter heeft dan u en uw man.

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2015 om 09:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge

Op het pensioen en de AOW wordt premie ingehouden volgens de ZVW. Op een salaris gebeurt dat niet.

diumenge
door diumenge - Jun 27, 2015 om 10:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1, oké dat wist ik niet, maar uiteindelijk gaat het om het netto bedrag dat men krijgt.

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2015 om 10:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 27 jun 2015, 10:23]@tijger1, oké dat wist ik niet, maar uiteindelijk gaat het om het netto bedrag dat men krijgt.

Uiteraard, maar was slechts een vermelding van de juiste feiten.;-))

pi
door pieterwolters - Jun 27, 2015 om 20:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerbera schreef op vrijdag 26 jun 2015, 22:52]Met uw inkomen bent u dus niet afhankelijk van de voedselbank zoals zovelen die nog lang niet aan hun pensioen toe zijn maar het veel slechter hebben dan u.

Dus je mag alleen maar klagen als je bij de voedselbank komt? En niet over dat je in Nederland een idioot hoog belastingdruk hebt als je een middeninkomen hebt? Het zijn wel de mensen met de middeninkomens die ervoor moeten zorgen dat de economie draait waardoor de mensen die nu bij de voedselbank komen een baan kunnen krijgen.

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2015 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vind dat in Nederland eigenlijk haast niemand mag klagen, ook niet diegene die bij de voedselbank komt.

gerbera
door gerbera - Jun 27, 2015 om 22:40
7358 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 27 jun 2015, 20:31][quote=gerbera schreef op vrijdag 26 jun 2015, 22:52]Met uw inkomen bent u dus niet afhankelijk van de voedselbank zoals zovelen die nog lang niet aan hun pensioen toe zijn maar het veel slechter hebben dan u.

Dus je mag alleen maar klagen als je bij de voedselbank komt? En niet over dat je in Nederland een idioot hoog belastingdruk hebt als je een middeninkomen hebt? Het zijn wel de mensen met de middeninkomens die ervoor moeten zorgen dat de economie draait waardoor de mensen die nu bij de voedselbank komen een baan kunnen krijgen. Ts is gepensioneerd en heeft een middeninkomen. Er zijn zoveel mensen die het met veel minder moeten doen en zich ook scheel betalen aan belastingen, gemeentelijke heffingen, zorgverzekering, enz enz. Als we dan zo nodig moeten protesteren laten we het dan voor die groep doen. Dankzij deze regering incl. D66 zijn miljarden naar Griekenland verdwenen en leven hier grote groepen in armoede.

jonnes
door jonnes - Jun 28, 2015 om 13:49
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 28 jun 2015, 11:57]@jonnes

Mensen die van de voedselbank afhankelijk zijn, hebben in ieder geval te eten en dat is het allerbelangrijkste. Iedereen in Nederland komt in ieder geval in aanmerking voor het bestaansminimum van de overheid en de voedselbank, kledingbank, speelgoedbank, vakantiebank en ga maar doir zijn extraatjes.

Empathie en medeleven zijn makkelijk op internet, maar stelt verder niet veel voor.

En hoe weet u of ik niet van de voedselbank afhankelijk bent?;-)) Hier opent iemand een klasg topic met een middeninkomen. Ja hoor, ook zielig.

U heeft werkelijk geen flauw idee waar u over praat! Ik ken gezinnen die van de voedselbank afhankelijk zijn. Ja, ze hebben wat te eten, maar gezond eten is anders. De kinderen krijgen geen cadeautjes als ze jarig zijn, trakteren op school is er niet bij. Elk dubbeltje moet worden omgedraaid. Het is gewoon een schande dat dit soort situaties in Nederland uberhaupt voorkomen! En voor wat betreft de ts, nee, met een middeninkomen hoeft die niet te klagen! Zoals ik al eerder zei beste tijger, u reageert zo'n beetje op elk topic. Soms met goede adviezen, maar bij gebrek daaraan meent u anderen de grond in te moeten boren, zoals hier de mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank. Ga de wereld eens in tijger in plaats van je leven te vullen met alle forums af te struinen om daar denigrerende opmerkingen te plaatsen!

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2015 om 14:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

OT, @jonnes, bent u overwegend op dit forum om commentaar op reacties te geven en met name op die van @tijger1?

jonnes
door jonnes - Jun 28, 2015 om 14:42
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 28 jun 2015, 14:29]OT, @jonnes, bent u overwegend op dit forum om commentaar op reacties te geven en met name op die van @tijger1?

jonnes
door jonnes - Jun 28, 2015 om 14:45
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 28 jun 2015, 14:29]OT, @jonnes, bent u overwegend op dit forum om commentaar op reacties te geven en met name op die van @tijger1?

Nee hoor, maar als iemand zo vaak als tijger doet commentaar geeft wat nergens op slaat, dan voel ik me geroepen daar op te reageren.
En als u de moeite zou nemen om bij de diverse vragen eens te kijken naar de antwoorden, dan valt het op dat tijger altijd haar mening moet spuien, of die nu relevant is of niet. Erg zielig.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 28, 2015 om 14:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom zou ik ben 26 jaar met pensioen en ik nog steeds doen laten wat ik wil. Het pensioen is om een goede oude dag te hebben en niet om te sparen maar om te leven en dat kan nog steeds met mijn AOW en een pensioen zo groot dat ik daar de huur van kan betalen

Cookies
door Cookies - Jun 28, 2015 om 15:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jonnes schreef op zondag 28 jun 2015, 14:45][quote=aurora1 schreef op zondag 28 jun 2015, 14:29]OT, @jonnes, bent u overwegend op dit forum om commentaar op reacties te geven en met name op die van @tijger1?

Nee hoor, maar als iemand zo vaak als tijger doet commentaar geeft wat nergens op slaat, dan voel ik me geroepen daar op te reageren.
En als u de moeite zou nemen om bij de diverse vragen eens te kijken naar de antwoorden, dan valt het op dat tijger altijd haar mening moet spuien, of die nu relevant is of niet. Erg zielig.

Hier sluit ik me niet bij aan!

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2015 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jonnes

Vervelend en jammer voor u dat u zich zo stroort aan mijn reacties, maar weet u? U bent niet verplicht ze te lezen. Mijn naam staat er boven, dus u kunt ze smimpel overslaan.

Ik ben al op leeftijd, zoals ze dat zeggen en heb daarom het een en ander meegemaakt en ik heb in mijn leven ook veel geleerd, daarom kan ik ook op veel gebieden een relevante reactie plaatsen.

U leert dat misschien nog wel.;-))

jonnes
door jonnes - Jun 28, 2015 om 17:23
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 28 jun 2015, 16:33]@jonnes

VU leert dat misschien nog wel.;-))rvelend en jammer voor u dat u zich zo stroort aan mijn reacties, maar weet u? U bent niet verplicht ze te lezen. Mijn naam staat er boven, dus u kunt ze smimpel overslaan.

Ik ben al op leeftijd, zoals ze dat zeggen en heb daarom het een en ander meegemaakt en ik heb in mijn leven ook veel geleerd, daarom kan ik ook op veel gebieden een relevante reactie plaatsen.

U leert dat misschien nog wel.;-))

Jammer dat u u dan niet houdt bij die gebieden waar u uw relevante reactie kunt plaatsen. Helaas zijn er net zoveel gebieden waar u geen kaas van gegeten heeft en waarbij u dan maar meent om de betreffende ts naar beneden te halen. Houdt u zich dan afzijdig van die gebieden!
En weer zo' n kortzichtige opmerking van u over mijn leeftijd, dat ik dat misschien nog wel leer....nou, u heeft klaarblijkelijk geen idee van mijn leeftjjd!
Wat ik maar wil zeggen tijger, soms geeft u goede adviezen, maar als u van een onderwerp niets weet, blijf er dan lekker weg! Haal uw medemens niet naar beneden zoals u regelmatig doet!

Cookies
door Cookies - Jun 28, 2015 om 18:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@jonnes: ik zie hier geen enkele reactie van tijger1 waarmee hij mensen de grond in boort of naar beneden haalt. Dat jij de reacties van tijger1 niet begrijpt, is jouw probleem.

En wat het eten van de voedselbank betreft: voor zover ik weet, zit er altijd wel aardappelen, groenten,fruit en melkproducten bij. Misschien wordt het tijd om te stoppen met die voedselbanken (is toch niks) en terug naar vroeger: afhankelijk van de liefdadigheid van kerk en familie/vrienden.

Er zijn veel landen waar mensen het (financieel) nu moeilijk hebben, die kunnen niet even naar de voedselbank, wat die is daar niet.

Overigens komen veel mensen ook in de financiële problemen doordat zij meer uitgeven dan er binnen komt. (En nee, ik zeg niet allemaal, maar veel.)

jonnes
door jonnes - Jun 28, 2015 om 18:20
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 28 jun 2015, 18:02]@jonnes: ik zie hier geen enkele reactie van tijger1 waarmee hij mensen de grond in boort of naar beneden haalt. Dat jij de reacties van tijger1 niet begrijpt, is jouw probleem.

Dan lees maar eens de reactie van tijger van zaterdag 27-06, 20.48 uur. Daarin zegt ze dat mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank niets te klagen hebben! Neem me niet kwalijk, maar dit is toch erg denigrerend!
En ook jouw eigen reactie, dat men maar moet stoppen met de voedselbank en terug moet naar de liefdadigheid van kerk en familie, getuigt niet echt van verstand van zaken. De kerk loopt alleen maar leeg, vaak moet je ook nog bij een bepaalde kerk horen om daar hulp van te krijgen. En familie? Er zijn mensen zonder familie, mensen die geen band hebben met hun familie, mensen met familie die net zoveel in de shit zit als zijzelf, etc..... Kortom, een ondoordachte opmerking!

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2015 om 19:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jonnes

Even leren lezen.

Ik schrijf, dat ik vind dat: " in Nederland eigenlijk haast niemand mag klagen, ook niet diegene die bij de voedselbank komt'.

Niet wat u aanhaalt, en niets denigrerends aan.

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2015 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jonnes

En nog even wat.

Boven het reactie vak staat : ' Laat hieronder uw mening horen'. En dat doe ik. Als die u niet bevalt, het zij zo.

En lees de regels even na. Er staat geen beperking in van het asntal reacties wat men mag geven.

En wat is uw oplosding op de vraag van de Ts? Zoek maar een baantje of zo?

jonnes
door jonnes - Jun 28, 2015 om 20:08
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 28 jun 2015, 19:23]@jonnes

En nog even wat.

Boven het reactie vak staat : ' Laat hieronder uw mening horen'. En dat doe ik. Als die u niet bevalt, het zij zo.

En lees de regels even na. Er staat geen beperking in van het asntal reacties wat men mag geven.

En wat is uw oplosding op de vraag van de Ts? Zoek maar een baantje of zo?

jonnes
door jonnes - Jun 28, 2015 om 20:13
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 28 jun 2015, 19:23]@jonnes

En nog even wat.

Boven het reactie vak staat : ' Laat hieronder uw mening horen'. En dat doe ik. Als die u niet bevalt, het zij zo.

En lees de regels even na. Er staat geen beperking in van het asntal reacties wat men mag geven.

En wat is uw oplosding op de vraag van de Ts? Zoek maar een baantje of zo?

@tijger, om uw eigen vraag terug te kaatsen, wat heeft U de ts voor oplossing aangedragen? Niets.
En u laat uw mening horen, ik ook.
En u schrijft wel degelijk dat mensen die bij de voedselbank zijn niet moeten klagen. Dus nu niet terug krabbelen op uw eigen antwoorden.
Ben ook eens kritisch op uzelf. Lees af en toe uw eigen antwoorden bij de diverse vragen eens door en vraag uzelf dan maar eens eerlijk af of u altijd antwoord geeft op de vraag. Nee dus.

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2015 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jonnes

U blijft maar reageren op mij. In plaats van op de vraag van de Ts.

Ik heb hem/haar geadviseerd op de barricaden te klimmen en te gaan protesteren.

Er wordt in dit land al veel te verl geklaagd en gejammerd.

diumenge
door diumenge - Jun 28, 2015 om 20:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jonnes schreef op zondag 28 jun 2015, 20:13]@tijger, om uw eigen vraag terug te kaatsen, wat heeft U de ts voor oplossing aangedragen? Niets.
En u laat uw mening horen, ik ook.
En u schrijft wel degelijk dat mensen die bij de voedselbank zijn niet moeten klagen. Dus nu niet terug krabbelen op uw eigen antwoorden.
Ben ook eens kritisch op uzelf. Lees af en toe uw eigen antwoorden bij de diverse vragen eens door en vraag uzelf dan maar eens eerlijk af of u altijd antwoord geeft op de vraag. Nee dus.

En wat voor soort oplossing had je in gedacht op een klaagzang?

TS stelt helemaal geen consumentenzaken gerelateerde vraag, hij/zij klaagt over de verslechtering van het pensioen. Had hij/zij eigenlijk bij discussies moeten doen, iedereen kan en mag daar op reageren zoals men goeddunkt. Er is namelijk geen goed of fout antwoord te geven, omdat er geen vraag is.

Trouwens schutte148 laat helemaal niets meer van zich horen, misschien is hij/zij wel lekker een weekendje weg met de boot (gezien de categorie Auto & Vervoer - Overig).

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2015 om 20:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zal dan wel een bootje geworden zijn ivm de kortingen op het pensioen.:-))

Cookies
door Cookies - Jun 29, 2015 om 10:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jonnes schreef op zondag 28 jun 2015, 18:20][quote=carola.83 schreef op zondag 28 jun 2015, 18:02]@jonnes: ik zie hier geen enkele reactie van tijger1 waarmee hij mensen de grond in boort of naar beneden haalt. Dat jij de reacties van tijger1 niet begrijpt, is jouw probleem.

Dan lees maar eens de reactie van tijger van zaterdag 27-06, 20.48 uur. Daarin zegt ze dat mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank niets te klagen hebben! Neem me niet kwalijk, maar dit is toch erg denigrerend!
En ook jouw eigen reactie, dat men maar moet stoppen met de voedselbank en terug moet naar de liefdadigheid van kerk en familie, getuigt niet echt van verstand van zaken. De kerk loopt alleen maar leeg, vaak moet je ook nog bij een bepaalde kerk horen om daar hulp van te krijgen. En familie? Er zijn mensen zonder familie, mensen die geen band hebben met hun familie, mensen met familie die net zoveel in de shit zit als zijzelf, etc..... Kortom, een ondoordachte opmerking!

Dit: Daarin zegt ze dat mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank niets te klagen hebben! Neem me niet kwalijk, maar dit is toch erg denigrerend! schrijft tijger1 helemaal niet! Misschien nog maar een keer lezen?

En ook jouw eigen reactie, dat men maar moet stoppen met de voedselbank en terug moet naar de liefdadigheid van kerk en familie, getuigt niet echt van verstand van zaken.

Deze opmerking is een gevolg van jouw commentaar op de kwaliteit van de voeding.

Redacteur
door Redacteur - Jun 29, 2015 om 11:25
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic wordt gesloten door de hoeveelheid off-topic bijdragen. Discussies kunnen hier gevoerd worden.

De redactie.